Dat lijkt er wel op. Ik kijk dan naar beide dochters en ik heb geen idee wat die mooi vinden of hun favoriet is. Die slingeren de tv aan, of computer, en er is muziek. Meestal via Spotify en dan één of andere lijst maar nooit doelbewust een bepaalde cd van een bepaalde artiest.
In Groningen gaat de cd winkel in klassieke muziek dicht, het Carillon, omdat ook de klassieke muziekliefhebbers streamen en niet meer kopen. De echte liefhebbers kopen nog wel natuurlijk maar te weinig om van te bestaan. We hebben het voorrecht in Groningen dat we hier een blues en jazz cd winkel hebben die nog steeds open is maar ook alleen volgens mij omdat ze via het web veel verkopen.
Het luisteren naar muziek via een stereoset is voor weinigen nog een hobby. Inderdaad mannen van ouderejongerenleeftijd en over een paar jaar voor jongereouderen.
Het vrijdagsstukje in het DVHN over film, boek en muziek is muziek het kleinste stukje. Alles wijst erop dat muziek muzikaalbehang wordt, het is er maar echt luisteren nee.