Ik vind het ook altijd verbazingwekkend welke kul fabrikanten melden omdat ze gewoon niet de expertise in huis hebben om goeie software voor hun producten te maken.
Laten we het nog 1 keer melden: Digitale muziek bestaat uit enen en nullen. Op een CD staan enen en nullen en die lees je met een laser uit. Op een harde schijf staan dezelfde enen en nullen en die lees je met de kop van de schijf uit. Bij de DAC komen die enen en nullen aan en die zet het om in een analoog signaal. Bij CD's wil het wel eens lastig zijn om die goed te lezen, maar gelukkig heeft de Red Book specificatie genoeg foutcorrectie om daarmee om te gaan. Het maakt allemaal dus gewoon geen ene klap uit want exact hetzelfde signaal komt bij de DAC. Alleen heb je bij streaming keus uit meerdere protocollen, zoals LPCM, MP3, AAC, FLAC etc. De ene iets beter dan de andere, maar allemaal prima.
Bij streaming oplossingen moet je alleen wel zorgen dat het softwarematig allemaal klopt, je hebt te maken met netwerkprotocollen (bv. DLNA), bediening etc. Dat is lastig, en daar heb je goede programmeurs voor nodig. Ik vermoed sterk dat Marantz dat gewoon nog niet goed onder de duim heeft (net zoals Accuphase), en dus stellen dat CD nog wel ietsjes beter is. Sommige mensen horen verschil, ik denk dat allemaal tussen de oortjes zit. En daar zit ook je geluidsbeleving dus ongelijk hebben die mensen nu ook weer niet.