Citaat van: Crooijmaster op november 18, 2016, 22:54:47
ik deel je mening niet. Alles wat brits is schrijven ze omhoog.
Heb op basis van een award van hen een audiolabs m-dac gekocht. doe. het. niet.
on-topic:
pm10 heb ik gehoord over een setje dure duitse speakers op de iEar audioshow 2 weken geleden (zondag)
ik ben op die dag 2 keer in ongeloof weggelopen dat Marantz een dergelijke demo durft te geven, zo slecht.
3e poging was een stuk beter maar zat toen op de eerste rij. Al met al klonk het toen wel heel correct maar ook weer dat plastic klasse D geluid. De demo heeft me met gemengde gevoelens achtergelaten maar heeft me grotendeels overtuigd dat de PM10 geen EUR8000,- geluid geeft.
De demo van McIntosh + B&W diamonds naast Marantz maakte absoluut gehakt van de Marantz demo.
Focal was ook aanwezig en was een goede tweede. Allebei een heel ander prijskaartje, dat wel.
Persoonlijk vond ik de (naar mijn eigen verbazing) de NAD demo op Dali speakers mij veel meer aanspreken.
Creek Audio op een setje Tannoy XBTF's was prijs/prestatie voor mij de absolute winnaar van de show, met de aantekening dat er heel 'makkelijke' muziek over werd gespeeld. Nader beluisteren zou zeker interessant zijn.
Al met al was de PM10 en vooral de SA10 (DAC) waar ik voor naar de show kwam. Die SA10 heb ik nog geen idee van eigenlijk daarvoor klonk de demo te mottig en dat is eeuwig zonde. Om die te beoordelen had deze eigenlijk aan de McIntosh of Focal setup moeten hangen.
Tja, maar ook hier is het een vergelijk met andere speakers, als er een eerlijke test neer gezet word zou dit moeten zijn met verschillende versterkers, maar dan allemaal in dezelfde type ruimte, met dezelfde speakers op dezelfde afstand en ruimte vulling.
Enige wat redelijk zou werken is al die versterkers in dezelfde ruimte, op dezelfde speakers, en dan schakelen.
"Vroeger" bij RAF in de Rijnstraat ging je de luisterruimte in, je selecteerde een versterker, je ging zitten op 1 luisterplek en je kon via een toetsenbord schakelen tussen de speakers.
De deur werd zelfs vergrendeld als je serieus wilde kopen zodat niemand in de ruimte kon komen als de luister sessie bezig was.
Dit kon je ook doen voor versterkers over een set speakers, of met je eigen speakers.
Denk dat dit je enige goede manier is, buiten je eigen woonkamer, want dat speelt ook nog eens mee.
(sterk punt van Teufel om het 8 weken thuis te kunnen testen !)
95% van de huidige audio kopers loopt op een hectische Zaterdag naar de Mediamarkt waar een set staat te draaien met een stampende subwoofer, in een ruimte ter grote van een kerk, gillende kinderen om je heen,
een zeurende vrouw, koop nou, we moeten ook nog naar mijn moeder,
en dan een surround set uit kiezen van 299,00 inclusief receiver, inclusief 50 meter van die pis dunne speakerdraad.
En die andere 5% zit elkaar hier, en op andere audio forums het leven zuur te maken, vraag mij echt af wie er verstandiger is