Kenwood KA5050R

Gestart door polleke_cgc, april 08, 2016, 13:19:59

Vorige topic - Volgende topic

polleke_cgc

Ik heb een 22 jaar oude Kenwood KA5050R versterker. De laatste tijd begon hij altijd met een 'plop" door de luidsprekers bij het inschakelen, en ook de klank was behoorlijk dof geworden. Ik speelde vroeger altijd met de "direct" knop op (zodat er geen klankregeling mogelijk was), maar de laatste tijd moest ik de klankregeling behoorlijk bijstellen.
Ik heb het ding een 6 maanden niet meer gebruikt, dan toch eens weer bovengehaald en het ding binnenin eens gestofzuigd (want er was behoorlijk wat stof in...).
Vreemd is mijn verbazing dat bovenstaande fenomenen volledig weg zijn : het lijkt net weer een nieuwe versterker...
Zou hier iemand een verklaring voor hebben, want ik dacht dat er toch wat meer nodig is om een versterker te reviseren dan er gewoon wat stof uit blazen ;)...

Samro

Je zegt zelf al dat je de versterker 6 maanden niet meer gebruikt hebt... Het zal wel een inspeel kwestie zijn. Ik heb hier een Luxman versterker van een kennis gehad van 30 jaar oud. Die was ook lange tijd niet meer gebruikt, maar speelde eerst ook voor geen meter. Enkele dagen later kwam het geluid weer goed 'los'. :yes:

polleke_cgc

Citaat van: Samro op april 08, 2016, 14:15:26
Je zegt zelf al dat je de versterker 6 maanden niet meer gebruikt hebt... Het zal wel een inspeel kwestie zijn. Ik heb hier een Luxman versterker van een kennis gehad van 30 jaar oud. Die was ook lange tijd niet meer gebruikt, maar speelde eerst ook voor geen meter. Enkele dagen later kwam het geluid weer goed 'los'. :yes:

Bedankt voor je antwoord, maar het was wel omgekeerd. De versterker speelde niet meer goed VOOR die 6 maanden dat ik hem niet meer gebruikt heb. Na die 6 maanden (en dat uitkuisen) was het opgelost.
Vind het nog altijd behoorlijk vreemd...

i2Paq

Stof = statisch -> plof?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Samro

Citaat van: polleke_cgc op april 08, 2016, 14:51:38
Bedankt voor je antwoord, maar het was wel omgekeerd. De versterker speelde niet meer goed VOOR die 6 maanden dat ik hem niet meer gebruikt heb. Na die 6 maanden (en dat uitkuisen) was het opgelost.
Vind het nog altijd behoorlijk vreemd...
? Ik had het inderdaad niet goed gelezen. Het is alleen maar beter zo. Veel luisterplezier met de Kenwood :wink: