Welke luidsprekers op Marantz PM8005?

Gestart door Samro, april 08, 2016, 01:56:56

Vorige topic - Volgende topic

xander32

... niet teveel energie in steken, ga liever van de muziek genieten :yes:. Ook ik heb alle draadje weg gefrot achter het meubel.

Zep

Citaat van: Samro op juni 02, 2016, 23:31:26
Ik heb toch ook een fotoke geplaatst?

Ja jij wel ja, ik niet dus omdat ik nog aan de draadloze stroom moet  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

Citaat van: xander32 op juni 03, 2016, 07:09:27
... niet teveel energie in steken, ga liever van de muziek genieten :yes:. Ook ik heb alle draadje weg gefrot achter het meubel.
:gp:

Samro

Citaat van: Samro op juni 01, 2016, 22:29:08
Dank je :-D. Bedankt voor de tips. Ik heb deze speakers eerst gekocht omdat ik niets fatsoenlijks meer had staan. De Celestions vertonen nog wel wat 'inspeelgedrag' valt me op, maar ze klinken heel behoorlijk. Misschien ga ik later nog eens een paar T+A zuilen kopen met transmissielijn systeem (bv de Criterion Tal x-2). Dat kan later nog wel eens. :wink:
Ik heb inmiddels een paar T+A Criterion Tal x-1 (transmissielijn) geschoord! :angel: Deze zijn de grotere broer van de Tal x-2! Ze klinken in elk geval niet te helder of schel op de Marantz PM8005. Ze staan pas aangesloten, dus eerst maar eens een poosje er mee spelen alvorens ze te beoordelen 8-) Zie foto T+A Criterion Tal x1.

xander32

Mooie set zo hoor :yes:. Heb je er de ruimte voor om de ls. nog ietwat breder  en wat meer van de achterwand af te plaatsen? Ik denk dat dit het geluid ten goede komt.

Samro

Citaat van: xander32 op juni 28, 2016, 19:36:49
Mooie set zo hoor :yes:. Dank je :wink: Heb je er de ruimte voor om de ls. nog ietwat breder  en wat meer van de achterwand af te plaatsen? Ik denk dat dit het geluid ten goede komt.
De pc kast is vrij diep! De speakers staan al zo'n 40 cm van de achterwand. Breder plaatsen kan niet want dan staat de tafel er gedeeltelijk voor :-P (De stereoset staat in de keuken). Ik ben ook wel tevreden over de klank om eerlijk te zijn. Wel wil ik ze nog 20 cm hoger plaatsen op fatsoenlijke standaards. Misschien ga ik die zelf wel maken :roll: Áls dat al gaat lukken :-D
Ben blij met de T+A's! hello

xander32

De keuken  :roll:, een bijzondere plek voor een stereoset :yes:.
Hoe komt dat zo?

Citaat van: Samro op juni 28, 2016, 23:07:18
De pc kast is vrij diep! De speakers staan al zo'n 40 cm van de achterwand. Breder plaatsen kan niet want dan staat de tafel er gedeeltelijk voor :-P (De stereoset staat in de keuken). Ik ben ook wel tevreden over de klank om eerlijk te zijn. Wel wil ik ze nog 20 cm hoger plaatsen op fatsoenlijke standaards. Misschien ga ik die zelf wel maken :roll: Áls dat al gaat lukken :-D
Ben blij met de T+A's! hello

Zep

Mooie set Samro, en je doet aan "down-ampen", heel verstandig!  :wink:

Samro

Citaat van: xander32 op juni 29, 2016, 06:38:43
De keuken  :roll:, een bijzondere plek voor een stereoset :yes:.
Hoe komt dat zo?
Hi hi hi :-D In de kamer stond eerst ook nog een stereoset, en dat vonden sommigen niet zo leuk hier in huis...Die heb ik toen maar verkocht. Soms moet je wat hé? :-P

Samro

Citaat van: Zep op juni 29, 2016, 10:02:19
Mooie set Samro, Dank je! :lol:en je doet aan "down-ampen", heel verstandig!  :wink:
? Wat bedoel u? :roll:

Zep

Samro

Citaat van: Zep op juni 30, 2016, 09:36:44
Je versterker boven je luidsprekers plaatsen  :-D
? HLP Enig voordeel daarvan is dat ik de draaitafel dan kan plaatsen op de audiokast :angel:

xander32

Omdat de set al in de keuken staat, is het wellicht een idee de dt in de koelkast, of nog beter in de vrieskast te plaatsen. Veel hifi componenten reageren dankbaar op een cryogene behandeling  :yes:.

Citaat van: Samro op juni 30, 2016, 14:48:09
? HLP Enig voordeel daarvan is dat ik de draaitafel dan kan plaatsen op de audiokast :angel:

Samro

Dat kan ik mijn ouwe Sansui niet aandoen. Hij is warmte gewend al die jaren. :wink: Trouwens, bij ons staan hele andere dingen in de koelkast :yes: :-D
Citaat van: xander32 op juni 30, 2016, 19:17:27
Omdat de set al in de keuken staat, is het wellicht een idee de dt in de koelkast, of nog beter in de vrieskast te plaatsen. Veel hifi componenten reageren dankbaar op een cryogene behandeling  :yes:.

Zep

Citaat van: Samro op juni 30, 2016, 14:48:09

Audiofiel geheim he, zoek meer eens op "down-ampen" op dit forum  :wink:

Citaat van: Samro op juni 30, 2016, 21:50:46
Dat kan ik mijn ouwe Sansui niet aandoen. Hij is warmte gewend al die jaren. :wink: Trouwens, bij ons staan hele andere dingen in de koelkast :yes: :-D

Wat staat er bij jou in de koelkast?  :-P
Maak daar ook eens een foto van haha....misschien een leuk nieuw topic voor leden, "de inhoud van je koelkast" met foto's.
Zegt toch iets over je smaak he  :-D