Welke luidsprekers op Marantz PM8005?

Gestart door Samro, april 08, 2016, 01:56:56

Vorige topic - Volgende topic

Zep

Citaat van: Maus op mei 03, 2016, 12:58:36
Theater/PA versterker in de verkoop, biedingen van over de 400 euro. Afijn, afspraak gemaakt met iemand en die kwam langs. Begon ie te meuten dat er krassen op zaten, wat niet gek is want het is in dat vak gewoon een stuk gereedschap wat gebruikt is. Hij had het op de foto's kunnen zien. Meneer wilde er 50 euro voor geven.

Ga dan maar weer weg... Busje zwarte verf kost niks. Het betrof ook alleen de behuizing zonder tekst waar wat verf af was.

Ja erg, moet je aan de deur ook nog gaan bakkeleien. Maar dat nog liever dan achteraf terugkomen omdat het opeens kapot is, dat ze een soort garantie verwachten ook nog.....ken een paar van die verhalen.
Of wanneer jij iets wil kopen dat veel mensen denken dat ze goud in handen hebben  :no:
Haha, eigenlijk heb ik een hekel aan kopen of verkopen op marktplaats maar soms kom je er (bijna) niet onderuit  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Maus

Ik heb een paar vaste afnemers voor doorsnee hifi. Waardevolle dingen gaan via fora en soms via marktplaats.

Samro

Citaat van: Samro op april 30, 2016, 18:20:12
Ik heb de Q Acoustics vanmiddag dan toch verkocht aan een wél serieuze liefhebber. Ik ga nu weer op zoek naar wat anders. :wink:
Ik heb inmiddels Celestion DL8 monitor luidsprekers aan de Marantz PM8005 hangen. Ik heb de kleinere DL6 in het verleden op een buis gehad welke ik toen wel muzikaal vond klinken. De DL8 klinkt nog een stuk beter zo het nu lijkt. Ik ben hier voorlopig wel blij mee. Ze geven een mooi 3 dimensionaal beeld op de Marantz, beter dan de de Q Acoustic 3050! Foto's van de Celestion DL8

cantodea

Citaat van: Samro op juni 01, 2016, 00:13:58
Ik heb inmiddels Celestion DL8 monitor luidsprekers aan de Marantz PM8005 hangen. Ik heb de kleinere DL6 in het verleden op een buis gehad welke ik toen wel muzikaal vond klinken. De DL8 klinkt nog een stuk beter zo het nu lijkt. Ik ben hier voorlopig wel blij mee. Ze geven een mooi 3 dimensionaal beeld op de Marantz, beter dan de de Q Acoustic 3050! Ik plaats morgen even een foto van het geheel. :wink:

Samro, ik heb het topic eens helemaal doorlezen en als ik je een tip mag geven; als je echt een heel goede monitor zoekt, dan moet je zeker eens kijken naar de XTZ 99.25 LCR. Ik heb deze zelf 3 jaar gehad en dit is werkelijk één van de beste monitor speakers ongeacht de prijsklasse. Bovendien zijn er tuning mogelijkheden in het hoog en laag, zodat je deze perfect kan aanpassen naar je eigen voorkeur. Ik heb deze speaker gebruikt op onder andere een Marantz PM7200 KI die zeer vergelijkbaar is met de PM8005 en dit was en gouden combinatie. Een ander voordeel is dat je deze speaker enkel via internet kunt aankopen en je hem daardoor 8 weken op proef hebt. Ben je niet tevreden dan stuur je hem gewoon retour. Ik zou deze zeker overwegen, het is een speaker die een mooi 3D beeld opbouwt, hij heeft een schitterend hoog en zeer mooi midden en voor een monitor gaat hij verrassend diep en blijft hierbij zeer gedefinieerd. Bij mij thuis heb ik inroom op het 0dB punt 37 Hz gemeten, wat zeer diep is voor een monitor. Ik zeg, probeer het!
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Zep

Citaat van: Samro op juni 01, 2016, 00:13:58
Ik heb inmiddels Celestion DL8 monitor luidsprekers aan de Marantz PM8005 hangen. Ik heb de kleinere DL6 in het verleden op een buis gehad welke ik toen wel muzikaal vond klinken. De DL8 klinkt nog een stuk beter zo het nu lijkt. Ik ben hier voorlopig wel blij mee. Ze geven een mooi 3 dimensionaal beeld op de Marantz, beter dan de de Q Acoustic 3050! Ik plaats morgen even een foto van het geheel. :wink:

Mooi Samro, een gesloten kast daar word ik vrolijk van  :yes:
Benieuwd naar de foto's  HB

cantodea

Citaat van: Zep op juni 01, 2016, 10:01:10
Mooi Samro, een gesloten kast daar word ik vrolijk van  :yes:
Benieuwd naar de foto's  HB

Ik heb de Celestion DL8 Serie II ook gehad begin jaren 90. Deze werd dan aangestuurd door een PM52.Geen slechte speaker, maar niet te vergelijken met hedendaagse speakers. Ik vond hem altijd een beetje tam, met weinig laag.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Samro

Citaat van: cantodea op juni 01, 2016, 10:55:57
Ik heb de Celestion DL8 Serie II ook gehad begin jaren 90. Deze werd dan aangestuurd door een PM52.Geen slechte speaker, maar niet te vergelijken met hedendaagse speakers. Ik vond hem altijd een beetje tam, met weinig laag.
De Celestion DL6 was ook aan de tamme kant op bv een Pioneer eindversterker welke ik ook heb gehad. Op de Marantz PM8005 klinken ze juist nog wel aan de heldere kant. Toen ik ze pas aansloot gisteren moesten ze even opnieuw inspelen omdat ze een poos niet zijn gebruikt door de verkoper vermoed ik. De Marantz PM8005 is een helder klinkende versterker heb ik allang begrepen. Een andere kleine Marantz SR-47 receiver welke ik ook heb klinkt een stuk warmer en minder helder. En ja het laag houd niet over misschien. Ik moet ze eerst nog wat langer beluisteren. Ik heb ze ook zomaar op de gok gekocht omdat ik al een poos geen fatsoenlijke luidsprekers had staan. 

Samro

Wat ik nog even wil vermelden is dat de Celestion zeer degelijk verpakt waren door de MP verkoper! Daar kunnen velen nog wat van leren  :-) Zie foto's!

cantodea

Citaat van: Samro op juni 01, 2016, 11:35:41
Wat ik nog even wil vermelden is dat de Celestion zeer degelijk verpakt waren door de MP verkoper! Daar kunnen velen nog wat van leren  :-) Zie foto's!

Inderdaad, mooi hoor. Alleszins veel plezier ermee. Je zou eventueel nog een subwoofer kunnen bij plaatsen. Ik had er vroeger een MJAcoustics Pro 50 bijstaan. Dat was best een goede combinatie.

Zep

Citaat van: cantodea op juni 01, 2016, 10:55:57

Een gesloten kast heeft idd eerder minder laag, hoewel dat niet altijd hoeft op te gaan. Voordeel is dat het het laag lekker strak kan blijven en niet snel. "wollig" wordt. Mijn ATC's produceren in ieder geval voldoende druk, ook zonder SW. De DL8 heb ik zelf nooit horen spelen dus kan er ook niet veel over zeggen. Zou je laag tekort komen dan is een (gesloten) SW een optie.

Zep

Samro, het wirwar snoeren/draden probleem is ook duidelijk aanwezig bij jou..getuigen de foto's  :-P

Samro

Citaat van: cantodea op juni 01, 2016, 12:00:24
Inderdaad, mooi hoor. Alleszins veel plezier ermee. Je zou eventueel nog een subwoofer kunnen bij plaatsen. Ik had er vroeger een MJAcoustics Pro 50 bijstaan. Dat was best een goede combinatie.
Dank je :-D. Bedankt voor de tips. Ik heb deze speakers eerst gekocht omdat ik niets fatsoenlijks meer had staan. De Celestions vertonen nog wel wat 'inspeelgedrag' valt me op, maar ze klinken heel behoorlijk. Misschien ga ik later nog eens een paar T+A zuilen kopen met transmissielijn systeem (bv de Criterion Tal x-2). Dat kan later nog wel eens. :wink:

Samro

Citaat van: Zep op juni 01, 2016, 20:12:33
Samro, het wirwar snoeren/draden probleem is ook duidelijk aanwezig bij jou..getuigen de foto's  :-P
Ja 't is inderdaad een kabelzooi :-o. Daar liggen wat verschillende luidsprekersnoeren o.a, welke ik ook nog even moet testen op de Celestion. :yes:

Zep

Citaat van: Samro op juni 01, 2016, 22:31:27
Ja 't is inderdaad een kabelsooi :-o. Daar liggen wat verschillen luidsprekersnoeren o.a, welke ik ook nog even moet testen op de Celestion. :yes:

Je bent toch wel op de hoogte van draadloze elektriciteit?  :wink:
Moet ik echt hebben, krijg mijn kabels ook niet netjes genoeg weg gepropt....de eigenlijke reden waarom ik (nog) geen foto's van mijn set heb geplaatst  :-P

Samro

Citaat van: Zep op juni 02, 2016, 09:55:03
Je bent toch wel op de hoogte van draadloze elektriciteit?  :wink: Net als een E-BIKE? :roll:
Moet ik echt hebben, krijg mijn kabels ook niet netjes genoeg weg gepropt....de eigenlijke reden waarom ik (nog) geen foto's van mijn set heb geplaatst  :-P
Ik heb toch ook een fotoke geplaatst? Ik heb nu pas gezien dat ik eens aan het organiseren moet met die kabel zooi..... :-o  HLP