Citaat van: Samro op juni 01, 2016, 00:13:58
Ik heb inmiddels Celestion DL8 monitor luidsprekers aan de Marantz PM8005 hangen. Ik heb de kleinere DL6 in het verleden op een buis gehad welke ik toen wel muzikaal vond klinken. De DL8 klinkt nog een stuk beter zo het nu lijkt. Ik ben hier voorlopig wel blij mee. Ze geven een mooi 3 dimensionaal beeld op de Marantz, beter dan de de Q Acoustic 3050! Ik plaats morgen even een foto van het geheel.
Samro, ik heb het topic eens helemaal doorlezen en als ik je een tip mag geven; als je echt een heel goede monitor zoekt, dan moet je zeker eens kijken naar de XTZ 99.25 LCR. Ik heb deze zelf 3 jaar gehad en dit is werkelijk één van de beste monitor speakers ongeacht de prijsklasse. Bovendien zijn er tuning mogelijkheden in het hoog en laag, zodat je deze perfect kan aanpassen naar je eigen voorkeur. Ik heb deze speaker gebruikt op onder andere een Marantz PM7200 KI die zeer vergelijkbaar is met de PM8005 en dit was en gouden combinatie. Een ander voordeel is dat je deze speaker enkel via internet kunt aankopen en je hem daardoor 8 weken op proef hebt. Ben je niet tevreden dan stuur je hem gewoon retour. Ik zou deze zeker overwegen, het is een speaker die een mooi 3D beeld opbouwt, hij heeft een schitterend hoog en zeer mooi midden en voor een monitor gaat hij verrassend diep en blijft hierbij zeer gedefinieerd. Bij mij thuis heb ik inroom op het 0dB punt 37 Hz gemeten, wat zeer diep is voor een monitor. Ik zeg, probeer het!