CEC / HDMI Control: Kodi bedienen met SR7005-remote

Gestart door pameijer, maart 20, 2016, 16:52:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Ik wil graag mijn Kodi (geïnstalleerd op een Vero, CEC compatible (libCEC 3.01)) bedienen met de remote van de Marantz SR7005. Als ik deze site kijk zie ik dat de SR7005 samen kan werken met Kodi via CEC. Maar je raadt het al: ik krijg het niet voor elkaar.

De Vero is aangesloten op de VCR-ingang van de receiver, de TV is een oude Panasonic die niks begrijpt van CEC. Ik heb op de Vero/Kodi uiteraard de CEC adapter enabled, de Connected to HDMI device op AVR device en verschillende HDMI port numbers geprobeerd (uiteraard ook 4, de VCR HDMI ingang).

Ik heb nog geen ervaring met CEC en begrijp ook nog niet hoe dit precies kan werken. In de Marantz manual lees ik ook dat The HDMI control function only supports the HDMI OUT 1 connector. To use the HDMI control function, connect the television to theHDMI OUT 1 connector. Betekent dit dat de receiver alleen met een TV die CEC begrijpt hiermee samen kan werken? Maar hoe zit dat dan met de site  van Kodi die aangeeft dat het een compatible device is? En waarom schijn je ook je UD7007 speler via CEC / HDMI Control met je SR samen kan laten werken?

Oftewel:  HELLUP!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Werkt de Kodi app daar niet gewoon op? Is volgens mij veel overzichtelijker ook. Je bladert door je bibliotheek en ziet de metadata gewoon op je telefoon en tablet.

pameijer

Citaat van: marvin op april 02, 2016, 22:02:15
Werkt de Kodi app daar niet gewoon op? Is volgens mij veel overzichtelijker ook. Je bladert door je bibliotheek en ziet de metadata gewoon op je telefoon en tablet.
Telefoon zoeken (Windows Phone...), unlocken, code invoeren, app zoeken, wachten tot die opgestart is, wachten tot die contact met Kodi heeft (langzame phone), juiste scherm erbij pakken, en eindelijk de pauze toets in kunnen drukken?

Mwah, nee dank je. Ik houd van knopjes, echte knopjes, die je in kan drukken en dan klik zeggen. Heerlijk!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Als je hard genoeg drukt zegt die telefoon vast wel klik. Kan je gelijk een iPhone met vinger scanner uitzoeken, zijn al je tegen argumenten ook van tafel.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Citaat van: marvin op april 02, 2016, 23:52:51
Als je hard genoeg drukt zegt die telefoon vast wel klik. Kan je gelijk een iPhone met vinger scanner uitzoeken, zijn al je tegen argumenten ook van tafel.
:gp: :schater: :schater:
Het is dat die iPhones zo fuckin duur zijn, anders had ik er graag 1 gekocht. Maar echt zonde van het geld, we hebben al een iPad Air2.

Verder nog iemand een idee hoe CEC werkt bij Marantz?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

DansaN

Hoe CEC werkt is naar mijn idee meer geluk dan wijsheid.
Bij mij "werkte" het met een SR7008, BD5004 en een (redelijk oude) Sony TV.
Werkte echter alleen wanneer ik de BD aanzette; vervolgens ging dan de SR aan op BR en schakelde de TV in.
Via een andere route werkte het niet.

Wat ik er over heb kunnen vinden, is er een beetje een wildgroei in CEC-land.
Hierdoor werkt de ene CEC niet altijd met de andere CEC.

Wellicht staat in onderstaande link het voor jou werkende antwoord:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1624901

sjoek

En de ipad air 2 dan? Kan je die niet gebruiken als ab?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Citaat van: sjoek op april 03, 2016, 11:35:53
En de ipad air 2 dan? Kan je die niet gebruiken als ab?

Citaat van: pameijer op april 02, 2016, 23:12:30
Telefoon zoeken (Windows Phone...), unlocken, code invoeren, app zoeken, wachten tot die opgestart is, wachten tot die contact met Kodi heeft (langzame phone), juiste scherm erbij pakken, en eindelijk de pauze toets in kunnen drukken?

Mwah, nee dank je. Ik houd van knopjes, echte knopjes, die je in kan drukken en dan klik zeggen. Heerlijk!

Vervang Phone door iPad
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: DansaN op april 03, 2016, 11:19:24
Hoe CEC werkt is naar mijn idee meer geluk dan wijsheid.
Bij mij "werkte" het met een SR7008, BD5004 en een (redelijk oude) Sony TV.
Werkte echter alleen wanneer ik de BD aanzette; vervolgens ging dan de SR aan op BR en schakelde de TV in.
Via een andere route werkte het niet.

Wat ik er over heb kunnen vinden, is er een beetje een wildgroei in CEC-land.
Hierdoor werkt de ene CEC niet altijd met de andere CEC.

Wellicht staat in onderstaande link het voor jou werkende antwoord:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1624901

Daar ben ik ook bang voor inderdaad. Ik zal die link vanmiddag eens doorlezen, bedankt!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin


Marvin

Hoe die CEC bediening werkt zou ik echt niet weten, zoals wel duidelijk is gebruik ik het niet.