PM14S1 sepecial edition + Subwoofer

Gestart door CBdicX, maart 13, 2016, 14:05:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Crooijmaster

Citaat van: CBdicX op maart 14, 2016, 11:16:58
"Zuiltjes"....... :-D  :schater:
:wink:

Het valt me nu op dat de "zuiltjes" redelijk naar binnen zijn gedraaid.
Het stereobeeld neem opvallend toe wanneer je ze volgens de handleiding opstelt, dwz slechts 10 graden naar binnen draaien // de "linker" kant van de speaker parallel aan de muur zet.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

CBdicX

Citaat van: Crooijmaster op maart 29, 2016, 19:44:49
Het valt me nu op dat de "zuiltjes" redelijk naar binnen zijn gedraaid.
Het stereobeeld neem opvallend toe wanneer je ze volgens de handleiding opstelt, dwz slechts 10 graden naar binnen draaien // de "linker" kant van de speaker parallel aan de muur zet.
De foto is toen de D5 nog op zijn plek gezet moest worden.
Ze staan inderdaad op 10 graden, de linker en rechterkant met een winkelhaak 90 graden op de muur zodat ze 10 graden naar binnen staan (slimme oplossing van Teufel !).
Dit geeft inderdaad het beste resultaat, ondanks dat ik het "gevoelsmatig" te recht vind staan, maar de oren zeggen dat 10 graden correct is.

Maurice

Voor stereo: vergeet lfe, voegt niets toe,  laat niets weg. Downmix is ongelijk aan downgrade.
Heb je een pre-out over, dan kun je deze gebruiken voor de sub. Of high-level aansluiten.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Draai nu een tijdje met de volgende set:
2x PM14S1se (bi-amp mode)
PM11s1
fronts: Teufel Definion 5
en als subwoofer de SVS SB2000

Ik kan niets anders zeggen als een dijk van een combi.
De sub brengt exact wat ik zoek, of zocht, staat lekker te knallen in films waar moet, en is rustig amper aanwezig in muziek en TV.
Ik heb voor een gesloten sub gekozen omdat de fronts ook gesloten zijn, dit mede op advies van SVS.
Aansluiting is gewoon via de pre-outs van beide PM's, de een doet links en de ander rechts, die beide pre-out naar de sub met een afgeschermde RCA.
Geen brommetje of wat dan ook te horen in de sub (was wel eens anders in het verleden) en deze doet nagenoeg onmerkbaar zijn werk, tenzij ik em uit zet, dan valt er duidelijk "body" weg.
De sub staat ingesteld op een x-over van 50 Hz, de Teufels doen 42 Hz bij 3 dB dus loopt lekker in elkaar over.
Die 50 Hz is ook een advies van SVS, die hebben een mooie tool op hun site staan waar de gebruiker zijn speakers invoert, en SVS komt met een sub advies en x-over advies voor die betreffende (stereo) combi.

Ik ben weer even tot rust gekomen met deze set na een Dolby Atmos (7.1.4) avontuur..........  :wink:

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

hchifi.nl

Hey Dick,

Maar wat is dan de toegevoegde waarde van de PM11S1 nog in de set..
Of bedoel je de NA11S1  clown1
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op april 15, 2016, 14:42:30
Hey Dick,

Maar wat is dan de toegevoegde waarde van de PM11S1 nog in de set..
Of bedoel je de NA11S1  clown1
Correct, de NA11S1, als wij jou toch niet hadden om de boel op de rails te houden......  :wink: