Optisch of coaxiaal aansluiten van een HEOS link op een SR 7010?

Gestart door Bounty, februari 25, 2016, 17:13:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

CiteerDenk dat ik met de luidsprekerkabels nog heel even wacht.
Ik betwijfel of daar veel winst te behalen is.
Je zou ook voor een 2e hands kabel kunnen kijken die er net wat spannender eruit ziet ,de afschrijving van kabels is namelijk erg hoog ,en als je het dan op het uiterlijk na niks vind brengen kan je ze met wat geluk weer verkopen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Probeer ergens wat kabels te lenen en ga het zelf ervaren; hoor je geen verschil dan ben je snel klaar en lekker voordelig uit, hoor je wel verschil kan je het net zo bont maken als je wil.

Bounty

Pffffffffffhh,

Ff kabels lenen. Zal es kijken of ik ergens een audiozaak zo gek kan krijgen wat uit te llenen.

Denken jullie dat bi-ampen op een SR7010 zin heeft en een duurdere kabel een effect zal hebben of zit dat allemaal tussen de oren ne wordt dat ingebeeld?

xander32

Met verschillende ls. kabels heb ik marginale verschillen ervaren. In het verleden zette een verzilverde ls. kabel het hoog erg aan en een W&M kabel klonk erg duf, donker. Nu speel ik al een jaar of zes met dezelfde. Single of bi-wire: heb daarin geen verschillen kunnen waarnemen.

Betreft ic's en netsnoeren heb ik wel wat meer duidelijke verschillen waargenomen.


Maar nogmaals, ga zelf luisteren. Als je zelf geen verschil kan waarnemen, kan je mooi de voordeeligste nemen. Canare ls. kabel vind ik zeker wel een goede tip; diens prijs is heel netjes en deze kan je net zo (laten) confectioneren zoals je zelf wil, ook single-of bi-wire.


Citaat van: Bounty op maart 01, 2016, 01:01:52
Pffffffffffhh,

Ff kabels lenen. Zal es kijken of ik ergens een audiozaak zo gek kan krijgen wat uit te llenen.

Denken jullie dat bi-ampen op een SR7010 zin heeft en een duurdere kabel een effect zal hebben of zit dat allemaal tussen de oren ne wordt dat ingebeeld?

Bounty

Citaat van: xander32 op maart 01, 2016, 06:24:03
Met verschillende ls. kabels heb ik marginale verschillen ervaren. In het verleden zette een verzilverde ls. kabel het hoog erg aan en een W&M kabel klonk erg duf, donker. Nu speel ik al een jaar of zes met dezelfde. Single of bi-wire: heb daarin geen verschillen kunnen waarnemen.

Betreft ic's en netsnoeren heb ik wel wat meer duidelijke verschillen waargenomen.


Maar nogmaals, ga zelf luisteren. Als je zelf geen verschil kan waarnemen, kan je mooi de voordeeligste nemen. Canare ls. kabel vind ik zeker wel een goede tip; diens prijs is heel netjes en deze kan je net zo (laten) confectioneren zoals je zelf wil, ook single-of bi-wire.

Dank voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag.
wat bedoeldje overigens met IC's? Het kwartje wil ff niet vallen  :zzz: frusty

Marvin

Een 'ik doe duur' woord voor het kabeltje tussen je versterker en een ander apparaat.

Inter Connect

xander32

Sorry, idd. het touwtje tussen de verschillende componenten  :-D.

Citaat van: marvin op maart 02, 2016, 15:58:02
Een 'ik doe duur' woord voor het kabeltje tussen je versterker en een ander apparaat.

Inter Connect

TurboMarco

Audiofielen hebben nu eenmaal de neiging om bestaande begrippen in verwarring te brengen  :-D



Dit is overigens een IC .

Niet te verwarren met de Intensive Care van een ziekenhuis .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op maart 02, 2016, 21:21:04
Audiofielen hebben nu eenmaal de neiging om bestaande begrippen in verwarring te brengen  :-D



Dit is overigens een IC .

Niet te verwarren met de Intensive Care van een ziekenhuis .
Oftewel dit keer een Integrated Circuit. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Dacht even dat het een duizendpoot, 14, drone-achtig ding was..... Dank je Cor. [emoji1]

TurboMarco

Zo zie je maar weer hoe snel de verwarring op kan treden .

Een coaxiale kabel word in de volksmond ook wel tulpkabel genoemd ,dit vanwege de stekkers die (in de verte :-P) eruit zien als een tulp .

Je moet die audiofielen soms weleens kort houden met al die zelfverzonnen benamingen , want voordat je het weet is een coaxkabel plotseling een SHGIC (Super High Grade Inter Connect)  .
Spannender word het natuurlijk wel ,maar duidelijker helaas niet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Maarre, is een tulpkabel dan hetzelfde als een interlink?
Enne, ic; https://nl.m.wikipedia.org/wiki/IC

Ik ga ook nog even broeden op een wat meer chique naam voor een ls. kabel  :yes:.

Citaat van: TurboMarco op maart 03, 2016, 00:37:27
Zo zie je maar weer hoe snel de verwarring op kan treden .

Een coaxiale kabel word in de volksmond ook wel tulpkabel genoemd ,dit vanwege de stekkers die (in de verte :-P) eruit zien als een tulp .

Je moet die audiofielen soms weleens kort houden met al die zelfverzonnen benamingen , want voordat je het weet is een coaxkabel plotseling een SHGIC (Super High Grade Inter Connect)  .
Spannender word het natuurlijk wel ,maar duidelijker helaas niet .

Bounty

Citaat van: xander32 op maart 03, 2016, 06:15:16
Maarre, is een tulpkabel dan hetzelfde als een interlink?
Enne, ic; https://nl.m.wikipedia.org/wiki/IC

Ik ga ook nog even broeden op een wat meer chique naam voor een ls. kabel  :yes:.

Suc6!!
Wat dacht je van een FIAS-Co Cable
Fully Integrated Amplifier Speaker Connection Cable  :schater: :yes: :-D



Uit ervaring weet ik overigens dat op de IC veelvuldig gebruik wordt gemaakt vanverschillende kastjes vol IC's die de.m.v. IC's met elkaar zijn verbonden.


And now serious:

Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met die stroom? Zou daar graag een uitleg van zien/horen.
Wat de kabels betreft hou ik MP (daar gaan we weer) in de gaten voor een mooi setje kabels.

TurboMarco

Ik weet niet waar je woont ,anders stel ik voor dat je wat kabels van mij kan lenen .

Ik heb ze in verschillende soorten en maten ,zelfs luidsprekerkabel van tuinslang formaat ,het zelfde geldt voor de coaxkabels .
Ik hoor daar toch geen enkel verschil in ,en het uiterlijk boeit mij toch niet meer .

Wie weet heb jij daar wel iets mee ,en in dat geval kan ik er een heel mooi prijsje van maken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bounty

Citaat van: TurboMarco op maart 03, 2016, 22:48:31
Ik weet niet waar je woont ,anders stel ik voor dat je wat kabels van mij kan lenen .

Ik heb ze in verschillende soorten en maten ,zelfs luidsprekerkabel van tuinslang formaat ,het zelfde geldt voor de coaxkabels .
Ik hoor daar toch geen enkel verschil in ,en het uiterlijk boeit mij toch niet meer .

Wie weet heb jij daar wel iets mee ,en in dat geval kan ik er een heel mooi prijsje van maken .

Dat vind ik een zeer genereus aanbod!!
Ik woon in de metropool Veldhoven. is dat in de buurt?