Optisch of coaxiaal aansluiten van een HEOS link op een SR 7010?

Gestart door Bounty, februari 25, 2016, 17:13:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bounty

Hoi allemaal,

Hoe kan ik een HEOS link het beste aansluiten op een SR7010?
De bijgeleverde (rood/wit) kabeltjes doen mij vermoeden dat het veeeeeel beter kan.

Zo ja,
Wat is dan de beste oplossing?
Optisch lijkt me storingsvrij en Coaxiaal lijkt me ook goed, maar er zal vast een verschil in zitten.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.


xander32

Lastig; recent ben ik van optisch over gegaan naar coax. Beide zijn iig. storingsvrij. De reden voor de overstap was dat ik overal las dat coax beter zou klinken. Daar ben ik nog niet overuit: ik zal ze binnenkort eens 1 op 1 vergelijken.

Dat kan gemakkelijk middels een druk op de knop.


Citaat van: Bounty op februari 25, 2016, 17:13:11
Hoi allemaal,

Hoe kan ik een HEOS link het beste aansluiten op een SR7010?
De bijgeleverde (rood/wit) kabeltjes doen mij vermoeden dat het veeeeeel beter kan.

Zo ja,
Wat is dan de beste oplossing?
Optisch lijkt me storingsvrij en Coaxiaal lijkt me ook goed, maar er zal vast een verschil in zitten.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Marvin

Coax kan meer data aan, hogere frequentie. (khz)
Wel kan je met coax een 50hz brom creëren, een aardlus dus. Zelf nooit last van gehad.
Verder zou er theoretisch geen reden zijn waardoor de ene beter is dan de andere.

TurboMarco

Citaat van: Bounty op februari 25, 2016, 17:13:11
Hoi allemaal,

Hoe kan ik een HEOS link het beste aansluiten op een SR7010?
De bijgeleverde (rood/wit) kabeltjes doen mij vermoeden dat het veeeeeel beter kan.

Zo ja,
Wat is dan de beste oplossing?
Optisch lijkt me storingsvrij en Coaxiaal lijkt me ook goed, maar er zal vast een verschil in zitten.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Hoi ,
Zowel optisch als coaxiaal volstaat ,hoorbare verschillen zijn mij nog nooit opgevallen .
Kijk anders eens bij http://www.allekabels.nl/ ,daar hebben ze prima coax en optical kabels voor uitermate goede prijzen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bounty

Dank voor de reacties.

Als ik voor een
optische oplossing kies moet ik dan opletten op de kwaliteit van de kabel of maakt dat met licht niet zoveel uit?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#6
Niet geheel mee eens, nuancering; er zit het nodige kwaliteitsverschil in de connectoren (lees: de mate waarin deze vast klemmen). Dat staat overigens niet direct in verband met de prijs van een kabel. Bij een optische kabel is dat goed klemmen zeker een punt van aandacht wat mij betreft.

Tip; ViaBlue H-Flex. Uit mijn hoofd vier a vijf tientjes, relatief buigzaam (een optische kabel is gevoelig voor breuk) en connectoren welke goed klemmen.


Citaat van: TurboMarco op februari 26, 2016, 10:24:36
Dat maakt niet zoveel uit .

TurboMarco

Noem eens één slecht klemmende optische kabel ?
Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#8
Ik heb er zelf slechts eentje 'versleten', aangekocht op advies van derden en die doet het overigens nog steeds prima. Maar zo snel je jou een beetje gaat inlezen kom je steevast hetgeen ik al schreef tegen; connectoren en de mate waarin de kabel is te buigen. Dat zijn meer practische punten aangaande de inzetbaarheid, dan dat deze iets aangeven over het eindresultaat.

Maar jouw zienswijze aangaande hifi in het algemeen is onderwijl wel helder Marco; lekker nuchter en no-nonsense. Dat is jouw waarheid en werkt prima voor jou en vast ook voor anderen. Maar als jij iets niet zelf hebt ervaren wil niet zeggen dat het er dan ook niet is. En dan voorts de bewijslast bij die ander leggen is ook niet erg vernieuwend meer  :wink:. Maar op een forum zijn die verschillende zienswijzen zeer welkom; dat brengt enig leven en een lezer/ts kan voorts zijn eigen conclusie trekken, zijn eigen keuze maken op basis van die verschillende zienswijzen en/of ervaringen, toch?


Citaat van: TurboMarco op februari 26, 2016, 16:05:09
Noem eens één slecht klemmende optische kabel ?
Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen .

TurboMarco

Mijn zienswijze is om dingen uit te proberen ,en ik heb ongeveer 8 optische kabels uitgeprobeerd ,waarvan er niet één een slechte verbinding had .

Jij hebt slechts 1 toslink uitgeprobeerd  :roll:
CiteerMaar jouw zienswijze aangaande hifi in het algemeen is onderwijl wel helder Marco; lekker nuchter en no-nonsense. Dat is jouw waarheid en werkt prima voor jou en vast ook voor anderen. Maar als jij iets niet zelf hebt ervaren wil niet zeggen dat het er dan ook niet is
Begrijpelijk dat je dan niet één voorbeeld kan geven van een slechte kabel .

Je had ook kunnen zeggen dat je het simpelweg niet weet ,het is mij dan ook een raadsel waarom je met voorbeeld komt van een kabel die je niet eens uitgeprobeerd hebt .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Het voorbeeld betreft juist ook die kabel welke ik zelf bezit en waar ik tevreden over ben. Wellicht kan jij diegene(n) waar je tevreden over bent ook posten, dan heeft de ts ietwat meer keuze.

En voorts bevestig je hetgeen ik reeds aangaf;
proberen om de ander zo ver te krijgen om met voorbeelden te komen.


Citaat van: TurboMarco op februari 26, 2016, 17:04:54
Mijn zienswijze is om dingen uit te proberen ,en ik heb ongeveer 8 optische kabels uitgeprobeerd ,waarvan er niet één een slechte verbinding had .

Jij hebt slechts 1 toslink uitgeprobeerd  :roll:Begrijpelijk dat je dan niet één voorbeeld kan geven van een slechte kabel .

Je had ook kunnen zeggen dat je het simpelweg niet weet ,het is mij dan ook een raadsel waarom je met voorbeeld komt van een kabel die je niet eens uitgeprobeerd hebt .

TurboMarco

Ik heb toch een link geplaatst ,daar is keuze genoeg lijkt mij zo ,en ja veel van die kabels heb ik in gebruik .
En mocht er toevallig een kabel bij zitten die niet helemaal perfect aansluit kan de ts die gewoon terug sturen .

Zo simpel en nuchter kan het zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bounty

Heren,

Ik ga komende week druk experimenteren. Ben benieuwd of er verschil te horen is tussen de diverse aansluit mogelijkheden.

Even wat anders;
Bi-ampen op een SR 7010 heeft dat eigenlijk wel zin? Het is toch gewoon 1 versterker?
Ik maak nu gebruik van de Phonar P3,5 Edma. Ik wil ook voor deze aansluiting meteen redelijk goede bekabeling aanschaffen. Looks willen natuurlijk ook wel wat  :yes: en met zo'n strakke "gevlochten" kabel lijkt het al snel heel wat. Het moet echter wel zinvol zijn om standaard koper te vervangen voor iets anders.

Hebben jullie nog tips?

TurboMarco

CiteerIk wil ook voor deze aansluiting meteen redelijk goede bekabeling aanschaffen. Looks willen natuurlijk ook wel wat  :yes: en met zo'n strakke "gevlochten" kabel lijkt het al snel heel wat. Het moet echter wel zinvol zijn om standaard koper te vervangen voor iets anders.
Volgens mij ben je er al uit  :-D
De standaard luidsprekerkabel ziet er nogal standaard uit ,maar je wilt iets wat er spannend uit ziet ,dan koop je dat toch gewoon .

Uiteraard is een standaard ogende snoer van de rol ook erg goed  :yes:

CiteerIk ga komende week druk experimenteren. Ben benieuwd of er verschil te horen is tussen de diverse aansluit mogelijkheden.
Vertel ,wat heb je inmiddels in huis gehaald ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bounty



Uiteraard is een standaard ogende snoer van de rol ook erg goed  :yes:
Vertel ,wat heb je inmiddels in huis gehaald ?
[/quote]

Nog helemaal nix  :-D Ben nog druk zoekende. Volgende week paar dagen vrij en dan koop ik wat. Denk dat ik met de luidsprekerkabels nog heel even wacht.
Ik betwijfel of daar veel winst te behalen is.