Storend geluid in 1 kanaal bij het aanzetten van mijn marantz 2218

Gestart door imarantz, februari 13, 2016, 20:37:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

imarantz

Als ik mijn Marantz 2218 aanzet geeft 1 kanaal korte storende (roggelend) geluiden, dat herhaald zich dan gedurende een aantal minuten. Daarna indien warm hoor je dat niet meer.
Weet iemand wat dit is?

Paul

Weet niet wanneer deze voor het laatst nagezien is maar gezien de leeftijd zou een technische check geen kwaad kunnen.
Kunnen slechte solderingen zijn of wellicht meer, zijn hier een paar techneuten die je wel verder kunnen helpen.

Lees de technische topics eens door.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

imarantz

Deze 2218 heeft een tijdje stil gestaan, wel goed opgeborgen. Is nog nooit iets aangedaan behalve dan dat ik de potmeters heb schoon gespoten en de lampjes heb verwisseld. Draait nu weer sinds twee weken.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Citaat van: imarantz op februari 13, 2016, 20:37:58
Als ik mijn Marantz 2218 aanzet geeft 1 kanaal korte storende (roggelend) geluiden, dat herhaald zich dan gedurende een aantal minuten. Daarna indien warm hoor je dat niet meer.
Weet iemand wat dit is?

Oxidatie problemen, slechte transistor(en) , soldeerverbindingen etc
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

imarantz

Dank u voor de reactie, de receiver zou dus een servicebeurt nodig hebben. Weet iemand misschien een goed adres? En zijn de kosten dan wel in verhouding met de waarde van deze 2218?

Paul

Citaat van: imarantz op februari 14, 2016, 19:15:49
Dank u voor de reactie, de receiver zou dus een servicebeurt nodig hebben. Weet iemand misschien een goed adres? En zijn de kosten dan wel in verhouding met de waarde van deze 2218?
Een Marantz 2218 lijkt mij altijd een mooie receiver om deze een 2e of 3e leven te gunnen.

Omgeving Nijmegen of Rotterdam mits de heren tijd hebben, zo ja zullen ze zich wel melden.   :wink:


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

imarantz


HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!