Allen,
Ik heb nu 2 jaar een oude Marantz PM-68. Destijds gekocht op marktplaats voor E 125,- als begin voor mijn stereo setup. Had voorheen een surround opstelling, maar merkte dat ik vrijwel nooit meer films keek.
Aangezien ik een goede basis wilde heb ik mooie luidsprekers gekocht, de Monitor Audio Silver 8. In beginsel dacht ik dat de speakers overkill zouden zijn voor deze versterker.
Echter, ik moet zeggen dat het echt fantastisch klinkt. Dit zal grotendeels komen doordat ik tot nu toe alleen maar goedkopere speakers heb gehad, maar ik lees op dit forum en op
audioreview.com ook goede recensies over de PM-68.
Ik ben dus tevreden, maar als elektronica nerd blijft het knagen om wat nieuws te kopen. Al is het maar omdat de prijsverhouding verhouding speakers - versterker totaal uit balans is.
Nu zit ik te denken aan een Marantz PM8005 als upgrade. Kost ca. E 1.000,-. Mijn vraag, ga ik er hiermee echt op vooruit? Ik hoor de laatste tijd zo vaak dat versterkers zoals 'vroegah', ze nu niet meer gemaakt worden. Ik heb geen (SA)CD speler, ik stream meestal via spotify. Ik weet het, allemaal foute antwoorden
, maar toch ben ik al zeg ik het zelf, vrij kritisch als het gaat om geluidskwaliteit. Ik heb wel goede speakerkabels (Van den Hull CS 122) en vergulde interlinks, dus dat is in orde. Graag jullie mening / advies of het verstandig is de PM8005 te kopen of dat de PM-68 een beurt/revisie te laten geven een verstandiger voorstel is.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!
Dan nog een andere vraag los hiervan: weet iemand of en wanneer de PM8006 wordt verwacht? De verkoop van de 8005 is gestart op 17/12/2013 en zou, gezien de historische tijdslijnen, op het punt van vervanging moeten staan.