Marantz 2226 LED verlichting.

Gestart door Damske, januari 22, 2016, 11:16:58

Vorige topic - Volgende topic

Damske

Hallo iedereen!

Ik ben David en nieuw hier.
Ik heb net mijn eerste Marantz aangekocht en zit met wat vragen over de restauratie.
Waar kan ik LED verlichting vinden voor mijn 2226 en het papier dat ervoor moet?

Gr David

Whisper.nl

Beste Damske,

Je zou eens kunnen overleggen met @HAL9000.

Misschien dat hij je verder kan helpen.

Gr Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Damske

Ok! Dat zal ik doen.
Alvast bedankt voor de reactie!

Gr

Damske

Kunnen de LEDs er gewoon in of moeten er aanpassingen gebeuren?
Ik ben trouwens een echte leek op dit vlak redface

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Citaat van: Damske op januari 22, 2016, 11:31:27

Je hebt een voorschakelweerstandje nodig, soms een gelijkrichter als er wisselspanning aankomt, anders zie je 't knipperen. Daarbij hebben gewone standaard leds een bundel welke misschien lastig onzichtbaar te krijgen is. Waarom geen gloeilampjes?

SB_Marantz

Citaat van: Damske op januari 22, 2016, 11:31:27

Je kunt deze kant en klaar kopen (ebay) en het perkament papier bij de hobby winkel.

succes
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

verho035

ik heb al mijn marantz  modellen 112,104 2325,4400 120b,150. met led uitgevoerd gekocht op ebay.
prachtig blauw licht.
voor mijn tuner 2120 heb ik blauwe leds genomen anders word het venster paars van kleur.

RM3100

Inderdaad op eBay moet je zijn.

Persoonlijk vind ik het niet bijster mooi, led's in een vintage Marantz ik vind het met name afbreuk doen aan het vintage karakter en ik associeer het altijd met de verlichting die in veel van de huidige plastic audio rotzooi zit. Geef mij de originele buislampjes maar...

Desalniettemin succes gewenst.