2 dagen geleden heb ik de trial van Roon en Tidal geinstalleerd op mijn laptop (i5-3317U @ 1.7 GHz met 6GB).
Addertje onder het gras is natuurlijk dat je eigenlijk het abo koopt, maar dat je gratis kan uitstappen binnen de 14d resp 30 dagen.
Beide applicaties lopen op zich prima, maar ...
Tidal desktop loopt volledig vast, zelfs op "normaal"=laagste kwaliteit. De webapp loopt probleemloos op "high". Aangezien ik het goedkoopste abo heb gekozen, kan ik niet op "hifi" streamen.
Muziek op de laptop en de NAS werden snel en probleemloos gedetecteerd door Roon, geintegreerd in één biotoop met data vanuit Roon en Tidal, en kan ik probleemloos streamen. Maar Roon loopt ogenblikkelijk vast zodra ik probreer om content vanuit Tidal te beluisteren. Ik vermoed dat dit in de grond hetzelfde probleem is als met de desktop versie van Tidal.
Over de kwaliteit van de muziek kan ik niet vertellen: ik luister gewoon via mijn Marshall koptelefoon op mijn laptop. Het is vooral mijn bedoeling om de kwaliteiten van de Roon interface uit te zoeken. Door bovenstaande problemen loopt deze test momenteel niet zo vlotjes.