De Aurender is dan ook wel heel fraai, ik ben nog niet 'beter' tegen gekomen, maar deze is 'slechts' een renderer + opslag, met een fors prijskaartje. Daar komt voorts nog een dac bij, waarvoor je m.i. ook minimaal 1,5 a 2 mille mag aftikken indien je die op een gelijkwaardig niveau als de Aurender wil hebben.
Zelf ben ik nog steeds super blij met m'n NA11, welke ik een jaar terug voor een spotprijs als jong tweedehandsje heb gekocht. Dat laatste heeft ook de doorslag gegeven, want ik was niet bereid om meer dan twee mille uit te geven voor zo'n apparaat, welke maar heel beperkt is te updaten. Enkel softwarematig en dat gaat ook een keer ophouden, al is het alleen maar omdat Marantz een x met een opvolger komt en dan klanten wil bewegen om die nieuwe te kopen ... De houdbaarheid van zo'n dedicated streamer is daarmee beperkt, zeker t.o.v. een pc/mac welke je ook hardware matig kan upgraden en customizen. Inzake de geluidskwaliteit, kan ik het mij voorstellen dat een dedicated apparaat t.o.v. een pc/mac welke ook ingezet wordt voor allerlei andere klussen, meer brengt, maar dat betreft slechts een aanname.
P.s. ff jouw onderschrift bijstellen, daar mis ik de Aurender
.
Citaat van: Gouden Kabeltjes op december 20, 2016, 15:25:01
Ik heb goede ervaring met:
- JRiver
- Audioquest Jitterbug
- Goede kwaliteit USB kabel (maar heeft niet heel veel zin om hier teveel aan uit te geven, ik hou ca. 50% van wat ik uitgeef aan een interlink aan)
Als je in een nieuwe PC / Mac moet investeren, dan zou ik sterk overwegen dit niet te doen, maar door te sparen voor een dedicated audio streaming apparaat. Ik heb zelf sinds enige tijd een Aurender N100H en dat brengt de geluidskwaliteit meteen weer op veel een hoger niveau. Plus: gebruiksgemak is echt super. Tidal / Qobuz integrated.
En er zijn een snel groeiend aantal alternatieven met verschillende capabilities, zoals Auralic Aries, Naim en natuurlijk de NA11 (maar persoonlijk ben ik gecharmeerd van een gescheiden DAC).