Ervaringen heb ik nu met een SBT, een NA8005 CM en een NA11s1.
SBT
+ plug&play, gebruik-en bediengemak, LMS =stabiel, aankoopprijs, bediening via IPeng, wifi en lan
- een upgrade voeding en dac zijn een must voor een echt goede geluidskwaliteit
NA 8005 (CM)
+ vormgeving, geluidskwaliteit (CM), Spotify Connect, aansluitmogelijkheden, dac - ook extern in te zetten, LMS
- beide Marantz apps t.b.v. bediening lopen achter op concurrentie betreft functionaliteit en lay-out
NA 11s1
+ geluidskwaliteit +++, aansluitmogelijkheden, dac - ook extern in te zetten, vormgeving, degelijk,
- beide Marantz apps t.b.v. bediening lopen achter op concurrentie betreft functionaliteit en lay-out
Server:
Sinds een weekje ben ik overgestapt van LMS naar Minimserver omdat de NA11/diens app (?) na iedere track de verbinding met LMS verbrak. Minimserver draait als een zonnetje, is tot op heden stabiel gebleken.
Ik werk (nog) niet met een NAS, maar heb de (Minim-) server op een laptop draaien, de content (cd ripps in flac) staat op een exterene hd welke aan die laptop hangt. Van de externe hd heb ik een duplicaat als back-up.
Bediening:
De NA11s1 gebruik ik voor het afspelen van flac en als externe dac voor de SBT, welke door mijn vriendin en ik zelf wordt ingezet voor Spotify, internetradio en klokje. De SBT bedienen wij via de app IPeng op een iPad, de NA11 bedien ik via de Marantz Hifi app op een iPad.
Tot een drie jaar terug was ik nog een hardcore cd spinner, maar nadat Wim mij ervan had overtuigd dat streaming de toekomst was en echt niet zo complex dan dat ik dacht, heb ik een SBT aangekocht, daarmee mijn eerste louter positieve ervaringen opgedaan en draai ik nu anno 2016 geen enkele cd meer.
Citaat van: Maus op januari 10, 2016, 22:32:45
Ik verwacht geen problemen aangezien de rest ook allemaal werkt. Maar ben inmiddels zo handig met het spul geworden dat dat ook wel opgelost kan worden - indien- .
De 8005 heb ik hier al gezien voor 725 zelfs. In zwart of zilver. Ook de kleur he.... Zwart 't mooist denk ik.