Problemen met de Seagate NAS

Gestart door Maus, januari 02, 2016, 17:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Beste leden/vrienden/collega knutselaars, ik heb toch jullie hulp 's nodig voor de moderne kant van de muziek. Ik heb namelijk een NAS gekocht een hele tijd geleden, maar tot nu toe nog weinig succes...

Het gaat om een Seagate Black Armor 110. Een enkele HDD NAS. De router is een Sitecom X6 N900. Van beide apparaten wat betreft instellen heb ik weinig kaas gegeten. Ik weet dat er een nummer bedoeld word met een IP adres, maar als het erop aankomt heb ik er weinig aan. Zo lees ik her en der: Port forwarding, static ip en dat soort termen.

Wat is gelukt, naast een hoop klooien, is dat de NAS (meestal) zichtbaar is vanaf de PC, internetradio en telefoon. Echter de Seagate App's/programma's zien de NAS vaak niet. Ook de bestanden die op de NAS staan zijn maar gedeeltelijk zichtbaar. Van de 100en muziekalbums op de PC worden er maar enkele tientallen gezien op de radio/telefoon en soms geeft hij de melding 'lege map'. Alle albums staan in één grote map 'Muziek'. Hier zie ik echter maar enkele mappen en in de submappen (artiest-10 albums) zie ik er soms niet een, soms maar een paar.

Wie o wie weet hiermee raad... Printscreens van de router zijn aanwezig, hoe ik echter in de NAS kom weet ik niet. (juiste ip nog niet gevonden)

Maus

Seagate Blackarmor discovery, het programma om de instellingen van de schijf te voltooien, ziet de schijf niet. De verkenner in windows wel..

Maus


Maus

Post 5, sorry :lol: :wink:

Heb inmiddels de NAS aan de kant gegooid, en een USB schijf aan de router gehangen. Door de radio word deze inmiddels gezien, maar ziet maar één map op de schijf. Rara...

sjoek

Het probleem met dat de nas niet gevonden word zou aan een wisselend ip adres kunnen liggen. Nu je in de nas kan,
Kan je instellingen vinden? Zo ja kijk eens of je hem een vast ip kan geven. Tip doe het ip adres wat op dit moment boven in je browser staat wanneer je via de pc in de nas kijkt.

Dat niet alle mappen/bestanden weergegeven worden. Kan ook aan het apparaat liggen waar je ze mee probeert te openen een bepaald bestandssysteem zoals .flac bijvoorbeeld dan zal hij zeggen lege map. En sommige programmas kunnen maar 2 submappen ver zoeken. dus als je map in map in map hebt zie je niks.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

De bestand extensie had ik niet bij stilgestaan. Maar wel vreemd dat de volledige map dan niet weergeven word. Een vast IP geven weet ik niet hoe dat moet. Zal eens kijken wat lukt. 

Maus

Ik heb 'm net aangezet maar nu na 5 minuten is ie nog steeds niet zichtbaar in 'deze computer'.

sjoek

Vaak is er als je de nas benaderd hebt kun je ergens wel configuratie/instellingen en dan in netwerkinstellingen ofzo wat uitvogelen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Citaat van: Maus op januari 02, 2016, 20:53:42
Ik heb 'm net aangezet maar nu na 5 minuten is ie nog steeds niet zichtbaar in 'deze computer'.

geduld is een schone zaak :-P

zonder gekheid ik zou even rustig wachten over paar minuten overnieuw proberen. En anders nas nog eens opnieuw opstarten.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

Citaat van: sjoek op januari 02, 2016, 20:54:36
Vaak is er als je de nas benaderd hebt kun je ergens wel configuratie/instellingen en dan in netwerkinstellingen ofzo wat uitvogelen.

Dat kan zeker maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Statisch ip zal ik eens mee beginnen..

Maus

Opnieuw de netwerkkabel ingeprikt, hij is wakker.

sjoek

Statisch ip is idd de goede optie. Kan je als je op type van de nas zoekt op google niet iets in jip en janneke taal vinden?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

Niet direct het probleem met déze schijf. De hele wereld schijnt een Synology te hebben ( ;) ) .

Wie heeft er ervaring met een externe HDD aan een marantz NA speler?

Maus

Bezig met het maken van een account, mét wachtwoorden, op de NAS. Het schijnt allemaal wat instabiel te worden als je nergens wachtwoorden op hebt, zowel windows als de nas. Aangezien ik het niet nodig vond (heb niks bijzonders op de PC) heb ik dit nooit gedaan. Nu wel ter test.

In de router port forwarding aangezet, lijkt allemaal iets te doen.

Maurice

Port forwarding heb je niet nodig. In je router hoef je niets te doen.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude