Beste leden/vrienden/collega knutselaars, ik heb toch jullie hulp 's nodig voor de moderne kant van de muziek. Ik heb namelijk een NAS gekocht een hele tijd geleden, maar tot nu toe nog weinig succes...
Het gaat om een Seagate Black Armor 110. Een enkele HDD NAS. De router is een Sitecom X6 N900. Van beide apparaten wat betreft instellen heb ik weinig kaas gegeten. Ik weet dat er een nummer bedoeld word met een IP adres, maar als het erop aankomt heb ik er weinig aan. Zo lees ik her en der: Port forwarding, static ip en dat soort termen.
Wat is gelukt, naast een hoop klooien, is dat de NAS (meestal) zichtbaar is vanaf de PC, internetradio en telefoon. Echter de Seagate App's/programma's zien de NAS vaak niet. Ook de bestanden die op de NAS staan zijn maar gedeeltelijk zichtbaar. Van de 100en muziekalbums op de PC worden er maar enkele tientallen gezien op de radio/telefoon en soms geeft hij de melding 'lege map'. Alle albums staan in één grote map 'Muziek'. Hier zie ik echter maar enkele mappen en in de submappen (artiest-10 albums) zie ik er soms niet een, soms maar een paar.
Wie o wie weet hiermee raad... Printscreens van de router zijn aanwezig, hoe ik echter in de NAS kom weet ik niet. (juiste ip nog niet gevonden)