@Sander, ik heb niets aan de instellingen veranderd. Uiteraard zal ik hier eens meer aandacht aan gaan besteden.
@CBdicX, ik kan het niet het zekerheid zeggen, ik ben geen geluidstechnicus, maar rommel al jaren met audio.
Maar zo KEF eitje, kan nagenoeg geen bas produceren, dit in tegenstellingen tot vloerstaanden speakers.
Met andere woorden de hoge tonen meer aanwezig zijn dan bij de de Q5, die wel veel laag kan produceren.
Dus vermoed ik dat de (rear) surround effecten met name de hoge tonen zorgen voor goede effecten, en daar zijn die eitjes geweldig in. Kortom, de Q5 zijn geweldige speakers voor muziek...stereo, maar minder geschikt voor surround speakers ( rear speakers)
Uiteraard heeft de Audissey instellingen er ook mee te maken,maar dat is een ramp bij de SR 7007.
Een familie heeft de NR1504, ik heb daar met de microfoon de instellingen gedaan, in een keer goed (bijna goed niet alle speakers staan op de juiste positie, omdat de kerstbomen de weg staat)
Bij een muziek DVD klinken de Grote KEF speakers vele malen muzikaler dan de eitjes. En zijn zoals ik eerder vermelde, zijn de eitjes ingezet als rear speakers beter op zijn plaats als Surround ( effecten) speakers.
Maar dit berust op mijn ervaringen, wil niet zeggen dat ik gelijk hebt.