Dag allen. Ik overweeg een upgrade van mijn installatie.
Huidig: PM15-S1 / SA15-S1 / Dynaudio Audience 52 SE
Deze combi speelt echt wel heel aardig, maar je kent dat upgrade-virus vast...
De reden van versterkerupgrade is omdat ik overweeg om misschien wel B&W PM1's in eindereeks te kopen. Overal waar ik er wat van lees en ook mijn vertrouwde audiozaak zegt dat deze speakers wel wat kracht kunnen gebruiken en een PM15-S1 wel eens de 'bottle neck' zou kunnen zijn in zo een combi.
Hoe belangrijk een goede, krachtige versterker is, heb ik vorige week ondervonden. Ik had die PM15 al ruim een jaar niet op de Dynaudio's gebruikt, maar er stond een Pioneer surround in de plaats. Die kon echt geen weg met de Dynaudio's. Plat, levensloos. Daarom terug de PM aangesloten en de 'Muziek' met hoofdletter M zijn terug!!
Dus.... zou het nuttig zijn om twee PM15's in huis te halen als upgrade (ook voor de Dynaudio's)? Eéntje voor links, en ééntje voor rechts of bi-wiren, weet ik nog niet zo goed. Zo los ik het 'power'-probleem op, denk ik dan?
Upgrade op deze wijze houdt het ook nog binnen de budgetlimieten. Die vindt je tweedehands terug voor geen gekken prijzen. Alhoewel... hier in België staat er ééntje voor 750 euro te koopt. Die droomt.