SR7009 blauwe LED verlichting valt uit

Gestart door eijndj, november 28, 2015, 21:29:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op december 05, 2015, 09:30:52
Hoor jij de vinnen wel eens zoals Cobraatje ?
Bij het stevig draaien hoor je inderdaad de storende vinnen.  :cry: :cry:
De koeltunnel versterkt zelfs nog het lawaai. violent1

CBdicX

Citaat van: AkTeVox op december 05, 2015, 15:37:13
Bij het stevig draaien hoor je inderdaad de storende vinnen.  :cry: :cry:
De koeltunnel versterkt zelfs nog het lawaai. violent1
Vreemd want de vinnen hoeven geen lawaai te maken.
Ik zou dan toch eens kijken of ze niet vervangen kunnen worden door Noise Blocker vinnen.
Maar gaan die vinnen dan al "stevig" draaien bij normaal gebruik, en staan de MM's vrij opgesteld of ingesloten ?

AkTeVox

Afhankelijk van de speakers die je er op hebt gaan de vinnen toch vrij snel draaien niet tegenstaande de MM's volledig vrij opgesteld staan .  Met een stel watt hongerige B&W's gaan ze sneller aan dan bij een Quadral.
De snelheid van de vinnen is vast in tegenstelling bij een laptop zoals hier eerder werd aangegeven.

CBdicX

Citaat van: AkTeVox op december 06, 2015, 08:24:14
Afhankelijk van de speakers die je er op hebt gaan de vinnen toch vrij snel draaien niet tegenstaande de MM's volledig vrij opgesteld staan .  Met een stel watt hongerige B&W's gaan ze sneller aan dan bij een Quadral.
De snelheid van de vinnen is vast in tegenstelling bij een laptop zoals hier eerder werd aangegeven.
Toch vreemd, heb al eens eerder MM's gehad en nooit opgevallen dat de vinnen aan de gang gingen.
Ik dacht dat de vinnen in stapjes harder gingen draaien naar gelang de blasting.
Het duurt nog een paar dagen voordat ik de 8807 krijg en dan ga ik het in de gaten houden.
Ik ben zeer allergisch voor hoorbare vinnen !
Zou het wel een debiel iets vinden van een fabrikant van het kaliber Marantz om een eindversterker te maken die lawaai gaat produceren dmv koelvinnen, ze zouden beter moeten weten.
Als dit bij mij ook het geval is (ik hoop op een sensor fout bij jou 7055  :wink:) dan gaan er bij mij een Noise Blocker vin in.
Bij mij komt op de 8077 de 7702MK2 te staan, verder wel rondom vrij, dus de 8077 gaat warmte vast houden, ben benieuwd.
Wel heeft de 7702 die 6 kleine vinnen, dus zal die ook wel een lichte luchtstroom creƫren voor de 8077, misschien dat dat al voldoende is om de vin niet te laten werken, ik ga het in de gaten houden en zal dat snel melden.
Ik maak daar wel een nieuwe Topic voor aan want wij zijn deze Topic behoorlijk aan het vervuilen......

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op december 06, 2015, 08:38:28
ik hoop op een sensor fout bij jou 7055  :wink:

Is het niet want bij beide MM's gaan de vinnen praktisch gelijktijdig aan.  :wink:

CBdicX

#36
Citaat van: AkTeVox op december 06, 2015, 09:49:48
Is het niet want bij beide MM's gaan de vinnen praktisch gelijktijdig aan.  :wink:
Ehhhh, misschien beide dezelfde foutieve sensor.....  :-D LOL
Maar zijn beide MM's evenveel belast, dus alle 10 kanalen in gebruik ?

Laten wij anders even hier verder praten over de koeling:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13785.0.html