SR7009 blauwe LED verlichting valt uit

Gestart door eijndj, november 28, 2015, 21:29:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

eijndj

Beste,

Ik ben sinds jan 2015 in het bezit van een SR7009. Initieel wat problemen gehad met het HDMI board echter dit is in februari onder garantie vervangen. Ik merk nu dat de blauwe LED verlichting aan de onderkant van het ronde display af en toe uitvalt. Even later doet ie het dan weer. Aan het klankbeeld geen afwijkingen. Herkenbaar voor iemand? Tips suggesties?? Of gewoon uitzetten in de setup, dat kan natuurlijk ook. Echter ik draai vaak in de mode pure direct en vind het dan wel fijn dat er naast de rode led nog iets meer brand op het apparaat.


xander32

Een receiver van nog geen jaar oud zou geen problemen moeten vertonen, hoe klein dan ook. Mee terug naar de leverancier.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Spikes25

Beste eijndj

Wat betreft de blauwe verlichting patrijspoort,
Ik weet wel zeker dat je de receiver retour moet sturen, niet zo leuk dat dit na de reparatie na voren komt, misschien heeft het een betrekking tot de vorige reparatie.....het lijkt mij op een los contact.
Bij mij is ook het HDMI board vervangen. Is zeker niet een Marantz kwaal, komt helaas bij alle merken voor.
Ik raad je wel aan, mocht je instellingen nu perfect zijn, met name het cinema gebeuren, ( lees Audissey) op te slaan op je pc. Mocht je een iMac hebben,mij is het op deze niet gelukt om de instellingen op te slaan, gaat een stuk eenvoudiger op een windows pc.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

eijndj

Bedankt voor jullie reakties
Ga vandaag een RMA aanvragen via mijn reseller. Baal er van dat ik het apparaat weer 2 weken kwijt ga zijn. Zit er aan te denken om hem begin januari terug te sturen aangezien ik met de feestdagen liever niet zonder muziek zit. Ben altijd groot fanaat geweest van Marantz maar vind toch dat het merk kwalitatief wat achteruit is gegaan.

hchifi.nl

Gaat helemaal goed komen  :wink:

Het is niet specifiek Marantz, tegenwoordig zijn alle apparaten voorzien van zoveel gadget
en software dat het helaas gewoon sneller fout kan gaan.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

toetertje20

wat waren jouw klachten, wat het hdmi board betreft.
Bij mij valt af en toe het signaal weg. ik gaf tot nu toe
de tv decoder de schuld.

eijndj

Het probleem wat ik begin dit jaar had, is dat de versterker vastliep in de on screen menu interface. Er verschenen op een gegeven moment random blokjes in het beeld en op een gegeven moment reageerde de versterker ook niet meer op signalen van de afstandsbediening alsook de knoppen op de receiver zelf reageerden niet meer. Ik kon er op dat moment helemaal niets meer mee.

toetertje20

Oei, dat klinkt wel ernstig ja. Gelukkig heb ik dat niet.
bij mij valt alleen heel soms het signaal even weg.

eijndj

Heb jij de Horizon box van Ziggo/UPC toevallig?

toetertje20


CBdicX

#11
De "enige echte oplossing" voor uitvallende HDMI borden van ALLE merken is gewoon een aantal PC koel vinnen op de receiver leggen, achterop waar het bord zit.
De vinnen aansluiten op een 3 tot 12 volt adapter en de adapter op een zo laag mogelijke voltage zetten zodat bij opstart de vinnen nog net beginnen te draaien.
Ik heb de adapter aangesloten op een Master/Slave stekkerdoos zodat de vinnen aan en uit gaan als de receiver aan en uit gaat.
Onkyo was berucht om het uitvallen van de HDMI borden, vanwege warmte, met de vinnen erop nooit geen problemen meer gehad, ik gebruik de vinnen nu 5-6 jaar en werkt prima.
Ik had altijd een set van 3 tot 6 vinnen van 12 cm, nu omdat de HDMI borden beter zijn dan een aantal jaar terug, gebruik ik 6 vinnen van 5 cm, alleen boven het HDMI gedeelte (zie foto) van mijn AV7702 MK2.
Werkt prima en geruisloos, werken bij mij op 4.5 volt.
En een lekker idee dat die warmte word weg gehaald  :yes:

Spikes25

Beste CBdicX,

Bij mij draait jou oude koeling nog steeds perfect, en zit in een prachtige behuizing. Waarom heb je nu niet zo mooie behuizing om je vinnetjes?
En je bent weer in de ban van het Home cinema gebeuren. Bij mijn bezoek aan jou had je zo mooi bakbeest van een Marantz staan.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

CBdicX

Citaat van: Spikes25 op december 03, 2015, 23:41:16
Beste CBdicX,

Bij mij draait jou oude koeling nog steeds perfect, en zit in een prachtige behuizing. Waarom heb je nu niet zo mooie behuizing om je vinnetjes?
En je bent weer in de ban van het Home cinema gebeuren. Bij mijn bezoek aan jou had je zo mooi bakbeest van een Marantz staan.
Ik heb nu voor 6 kleinere vinnen gekozen en aangezien de hele set nu zwart is heb ik de vinnen ook maar zwart gelaten.
Ik ben terug bij HT, maar gematigd.
Wat ik nu ga krijgen is 3.1.2 via de Klipsch RP280FA, Tannoy Center speakers (2x Tannoy Arena Center naast de TV) en er staat een Klipsch R115SW in bestelling.
Al het digitale geneuzel word afgewerkt door een AV7702MK2, de Fronts worden bedient met een PM14S1 SE, Atmos en Centers worden gedaan door een MM8807.
Lekker Marantz setje zo, voor zolang het duurt natuurlijk.... ;-)
Ik heb de mogelijkheid voor surround speakers, maar dat staat nog even in de ijskast, eerst dit maar eens een tijdje laten werken.

Frits Denon

De 6009 heeft dit niet? Bij mij heb ik het n.l. vanaf nieuw nog niet gezien.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4