Citaat van: WYWH op oktober 31, 2007, 11:44:14
Beste Maurice,Dan hebben wel al 4 cents; nog net niet genoeg voor leuke vintage bak
Beste Hal,
De vergelijking met een pm4001 gaat natuurlijk geheel mank!
Dezelfde componenten worden er niet in gebruikt en tevens is het ontwerp geheel anders.
Ik vind persoonlijk het uiterlijk heel erg mooi, past goed bij mijn cd speler.
Maar dat is 'Gesmacksache'. Ik denk juist bij een groot concern als Marantz dat de prijs kwaliteit verhouding veel beter is bij de high-end lijn, dan bij een kleine toko die slechts 'high-end' maakt.
Vergelijk het eens met bijv. het Volkswagen concern. Zij produceren geloof ik de Bugatti Veyron. Ze maken per auto er zelfs verlies op; ze doen dit slechts om hun technisch capaciteiten te tonen.
Een merk als McIntosh of dat soort leeft slechts van de high-end en moet daar dus ook dik op verdienen.
Resumerend zou ik willen stellen dat de MA9 nooit overpriced kan zijn.
Ik vergelijk de Pm4001 niet met de Ma9
Ik meld alleen dat hetzelfde print principe en componenten keuze is in verwerkt.
uiteraard is de Ma9 anders gebouwd.
maar niet spectaculair voor het geld.
Kwalitatief is marantz nu niet echt WOW meer. het zijn geen robuuste machines die jaren lang kunnen presteren.
Alhoewel de PM14 16 best goed doen. na +10 jaar
een merk als mchintosh bestaat net zo lang als marantz MAAR, er zit een addertje onder het gras, marantz is nu al 3 keer overgenomen. waarvan de laatste twee niet goed voor het product zijn geweest dat marantz altijd heeft geleverd.
Kijk Verkopers bij een audiozaak weten wel wat goed is wat minder en wat baggar is.
En uiteraard wat voor hun rendabel is om te verkopen
De 30+ jaar werkende verkopers bij correct vraag ik wel eens.
joh wat vond jij van merk X etc..
marantz kwam altijd heel goed uit de bus. laat staan dat een verkoper beter kan verkopen als hij daadwerkelijk iets heeft om over te vertellen.
als je nu vraagt aan de 30+ wat ze nu van marantz vinden. Zeggen ze allemaal hetzelfde. bagger...
Je wilt niet weten hoeveel van dat spul bij de TD staat..
omdat het al niet meer werkt binnen het garantie termijn.
Nu is natuurlijk een ding van 8000,- niet de bedoeling dat die binnen het garantie termijn kapot gaat.
Maar verwacht geen wonderen.
Ik heb trouwens een paar consumenten boekjes van die tijden.
En je merkt dat marantz langzaam lagere cijfers krijgt.
nooit heel laag of slecht maar, wel laag.
Wat is er mis met high-end???
kwalitatief??