Marantz versterkers, zijn er een paar modellen die ontweken moeten worden?

Gestart door Jantje, oktober 14, 2007, 22:44:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Heel veel mensen hebben ook nare ervaringen met karman kardon.
ik heb bij overige merken een reparetie (service meer) topic gestart over een HK versterker.
ontzettend mooi apparaat technisch.
klankmatig vond ik hem ietsjes mat(hadden veel 80's/90's versterkers last van)
maar kwaliteit is het wel...

Die receivers van HK worden soms afgekraakt, maar je hoor niet dat ze eeuwig bij de TD staan..
dus ja....... mag het misschien niet helemaal eerlijk zijn gebouwd. maar het werkt wel netjes.


De Pm 80 is In mijn mening na 10 15 jaar wel versleten.
tenzij je veel onderhoud aan dat ding wel hebben gedaan, dan kan de versterker net zo goed 100 Jaar worden.

Ik vind de PM80 wel netjes gebouwd. alleen de printen zijn wat minder.
en STK's in klasse A is ook niet alles.
De discrete versie die Paul had, werk ook loei en loei heet..
(zwart print)




Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

joep

Citaat van: HAL9000 op oktober 18, 2007, 18:48:46
Joep:

Jij melde:
Dat is niet helemaal waar. Tuurlijk word er nieuw gekocht.
tevens staat het binnen een maand op een 2e hands site omdat mensen ontevreden zijn met een 2 kilo wegende versterker van 799,- inc BTW

De meeste spullen nu zijn technisch gewoon afgeragt. het moet Simpel en goedkoop.

Nu weegt een PM-11 geen 2 maar 26 kg.
Ik denk dat ik niets mis koop met een PM-11. Na lang luisteren kan ik zeggen dat hij erg mooi klingt.
Vintage is gewoon niet mijn ding, ik denk dat dat een keuze is die ieder voor zich moet maken.
DE SC-7s1 en de MA-9s1 spullen zijn ook mooi heb er al naar zitten luisteren en het zou zo maar eens kunnen dat ze voor kerst bij mij binnen staan. Maar nu eerst zou ik een PM-11 willen kopen.


Gouden Kabeltjes

Sorry jongens, maar wat is in hemelsnaam het nut van apparatuur die 12 jaar of langer meegaat?

Als je echt vindt dat vintage beter klinkt dan goed spul van nu (premium range en up), dan power to you en veel plezier met het restaureren.

Tuurlijk, niet alles wat nieuw is, is per definitie beter.
Maar ikzelf geloof toch echt in technologische vooruitgang in design concepten, componenten met minder vervorming, etc, etc.


Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Snow

Vooruitgang? Ben naar een luistersessie bij een kennis in Duitsland geweest (SC-7s1 + 2x MA-9S1 gekoppeld aan BW 800D) Geluisterd naar La Sonambulla van Bellini met o.a. Maria Callas, kost weliswaar een paar centen, maar dat is vooruitgang met Uw welnemen!!

Gegroet Snow.

SB_Marantz

Dat mag jij vinden.

Ik denk er heel anders over, ook over de SC-7 en MA-9.

B & W vind ik ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Snow

Ja Ja Ik weet het. Vroeger was alles veel beter. We kunnen beter de hele wereld in een museum veranderen. Voel jij je ook beter.

SB_Marantz

Blijkbaar voel je je nogal aangesproken door zo te reageren.

Je mag je mening uiten zoals iedereen maar dat doe ik ook.

En in het geval van jou uitspraak ben ik het simpelweg niet eens vanwege het feit dat ik zowat dagelijks met vintage en nieuwe apparaten bezig ben.

Dus ik kan vanalles met elkaar vergelijk en dan heb ik het niet alleen over klankmatige eigenschappen.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WYWH

Citaat van: Snow op oktober 30, 2007, 18:28:41
Vooruitgang? Ben naar een luistersessie bij een kennis in Duitsland geweest (SC-7s1 + 2x MA-9S1 gekoppeld aan BW 800D) Geluisterd naar La Sonambulla van Bellini met o.a. Maria Callas, kost weliswaar een paar centen, maar dat is vooruitgang met Uw welnemen!!

Gegroet Snow.

Vergeleken met welke vintage apparatuur die je hebt beluisterd?

SB_Marantz

Dat Snow een dure set heeft beluisterd zegt mij in het geheel niets.

Topic gaat trouwens over iets heel anders of ik zou hieruit op moeten maken dat je vintage versterkers in zijn geheel moet mijden volgens Snow?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WYWH

Ik ben ook zo benieuwd naar de technische vooruitgangen die hier bedoeld worden!

SB_Marantz

Alle basis schakelingen krijgen gewoon een nieuwe naam that's it  :lol: :lol:


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ll0ll

Citaat van: Gouden Kabeltjes op oktober 30, 2007, 16:17:32
Sorry jongens, maar wat is in hemelsnaam het nut van apparatuur die 12 jaar of langer meegaat?

Ik gebruik een 16 jaar oude cd11LE. Het kost me bijna geen drol, de kwaliteit is hoog. Prima toch? :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Maurice

Citaat van: ll0ll op oktober 31, 2007, 07:35:47
Ik gebruik een 16 jaar oude cd11LE. Het kost me bijna geen drol, de kwaliteit is hoog. Prima toch? :-D
stupid
Volgens de huidige marketing standaarden gaat dit veel te lang mee, maar wij hebben er plezier van.
Geloof dat mijn versterker inmiddels ook al weer 18 jaar oud is, en als ik met de hedendaagse versterkers vergelijk, dan moet ik nog steeds een enorme sloot geld meenemen om alleen al dezefde kwaliteit te behalen. Dus wat dat betreft heb ik klankmatig nog weinig verbetering gehoord.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WYWH

De pioniers van de jaren 60 en 70 hadden de techniek al erg goed in de vingers. Misschien is de kwaliteit van de c-tjes, r-tjes en t-tjes wat beter geworden, maar een revisie moet sowieso toch geschieden. Dan blijft slechts de marketing en het draaiend houden van de onderneming over. En hoe doe je dat? Door korte productcycli te hanteren; oftewel dwing de consument tot snellere vervanging en aanschaf van nieuwe producten. De producten zelf zijn veelal erg degelijk (behalve die goedkopere flimsy allesvreters met fragile loopwerken en lasers) en gaan dus ook, net als vintage, erg lang mee. Te lang in de ogen van de ondernemers. Dus wat doe je dan? Je creƫrt een vraag gebaseerd op de zogenaamde technische vooruitgangen en vernuftigheden die de marketing afdeling heeft verzonnen. Dat is de nog enige resterende manier om de consument te overreden tot 'consumeerderen'.

Just my 2-cents ;-)