Jouw droom set voor 50.000 Euro

Gestart door Zoldar, november 07, 2015, 09:50:19

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Dromen mag, maar wel binnen het gestelde budget graag! Alleen nieuw spul, geen MP.

Met plaatjes graag!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Het moet hier nog wel in de kamer passen dus:

Speakers;
Ik ga voor een stereo en Dolby Atmos opstelling met alles uit de Magellan lijn van Triangle. In totaal 11 speakers met een 1 Velodyne DD18+ voor de films.

voor Surround Duetto's

Incl velodyne is dat 32K.

Versterking
Stereo: Graaf GM50bII, ja gewoon de vernieuwde. Ik heb nog niets gehoord wat hier liever in de kamer neer zou zetten.

Marantz Atmos receiver plus EV voor atmos. Voor films zeker goed genoeg.

Digitaal
Mytek Manhattan DAC

Poeh en zit je al snel op 50k. Nog even studeren op de prijslijsten.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Vinyl_Fuchs

Bijna helemaal klaar met tekst en plaatsjes> alles weg. Dus ik ben maar weer opnieuw begonnen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Mijn huidige set upgraden met de volgende componenten:

Sonus Faber Amati futura (24.500 eur.)
http://www.sonusfaber.com/en-us/products/amati-futura

of

Peitho 607 (5.795 eur.)
http://www.hayendaudio.nl/nl/merken/peitho-luidsprekers/17-nederlands/merken/artephonos/115-peitho-606

NAT Audio Signature phonoversterker (6.490 euro)
http://www.nataudio.com/products/all-products/vacuum-tube-phono-stage/item/12-signature-phono-battery-powered-phono-stage.html

en tenslotte de volgende platenspeler:

Nottingham analogue Deco by Envoque (30.000 euro, incl. arm)
http://www.envogue-24.de/index.php/Deco.html

Het is nog niet zo makkelijk om onder de 50.000 euro te blijven
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Ik heb hier vaker over nagedacht maar op dit moment zou ik zeggen mijn huidige set... aangevuld met een na mischien voor de looks en fm radio/dac funtie voor laptop. En de rest van het geld besteden aan muziek :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Ik zou zelf gaan voor een 5.2 actieve setup. Rondom AVI DM10's, bij voorkeur in rosewood:

Dan 2 vette subs, ben erg blij met mijn Rythmik E15HP, dus daar mag er dan gewoon eentje bij:

Die club actieve speakers worden dan natuurlijk aangestuurd door een Marantz AV8802A, en bij voorkeur een Marantz UD9004 als bron.

Dan heb ik voor zo'n €11.000 aan speakers (en heb ik nog 1 DM10 over voor de lol) en voor €6.500 aan apparatuur (uitgaande van een 2e-handsprijs van €2.500 voor de UD9004). Dan heb ik dus nog €32.500 over..., pfoeh! Maar dat besteden we dan mooi aan een supermooie beamer, zeg een Sony VW1100ES (€22.000, oeps!) en een mooi scherm van Black Diamond oid.

Resterende centjes gaan naar een verlaagd akoestisch plafond waar het scherm in een koof zit weggewerkt. Het is dat er 50k moest worden weggezet, anders kun je makkelijk toe met een goedkopere beamer  pompom.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Leuk topic hello, maar ik heb nog even tijd nodig om te dromen.

Paul

Ben met al m,n 3 buizen sets dik tevreden en hou nog genoeg eurries over.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Kingdom Royal, maar met dit schandelijke budget zal het enkel een centerspeaker betreffen met een leuke pre+ev van Lab.gruppen ofzo. Zullen vast wel wat in het pro assortiment hebben om de overige 10.000€ nutteloos te besteden.

xander32

:kwijl:

Zoiets en dan hou ik nog zo`n 8% budget over voor nader te bepalen bekabeling.

sjoek

Citaat van: xander32 op november 08, 2015, 12:25:03

:kwijl:

Zoiets en dan hou ik nog zo`n 8% budget over voor nader te bepalen bekabeling.

ook een platenspeler? Jij hebt toch liever alles digitaal?

xander32

Nee joh, hoe kom je daar bij? Slechts om praktische en financiële redenen waag ik mij nu niet aan vinyl.

Citaat van: sjoek op november 08, 2015, 12:36:54
ook een platenspeler? Jij hebt toch liever alles digitaal?

sjoek

Was meer een veronderstelling, omdat je altijd erg pro streaming bent. En je vaak aangeeft dat je nieuw aangeschafte cd's ook gelijk ript. En omdat je op dit moment geen platenspeler in je set hebt.
foute conclusie dus violent1.

xander32

Ach, dat overkomt een ieder wel eens :-).

Citaat van: sjoek op november 08, 2015, 19:57:18
Was meer een veronderstelling, omdat je altijd erg pro streaming bent. En je vaak aangeeft dat je nieuw aangeschafte cd's ook gelijk ript. En omdat je op dit moment geen platenspeler in je set hebt.
foute conclusie dus violent1.

TurboMarco

Ik denk dat ik de set van Wim zou kopen ,en van het overige geld ga ik dan bier halen .....heel veel bier  :kwijl:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303