Welke cd speler?

Gestart door Hendrikus1969, oktober 19, 2015, 00:23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

AkTeVox

Citaat van: joep op oktober 21, 2015, 11:23:59
Persoonlijke ervaring. Allemaal terug te lezen in "de set van Joep".

Ja hallo 233 pagina's.  :-o
De Accuphase DP500 cd player heeft/had een prijs van ongeveer 5500 euries, dat is wel een pak meer dan een SA11sx.  Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken?

211

Citaat van: AkTeVox op oktober 22, 2015, 17:32:23
Ja hallo 233 pagina's.  :-o
De Accuphase DP500 cd player heeft/had een prijs van ongeveer 5500 euries, dat is wel een pak meer dan een SA11sx.  Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken?
/

Is dat zo ? en dan nog. Het is een mening van Joep, in zijn setting (Apparatuur, Acoustiek, Voorkeur,..).
Dat mag, is prima... Persoonlijk ben ik nog steeds heel blij met mijn SA11-S2...

De NA11 presteert bij mij nog beter. Waarom de SA11 aanhouden ? Soms voor copy-protected CD's, soms voor SA-CD en soms omdat ik het gewoon leuk vind...

Zolang je maar geniet....

DansaN


Citaat van: AkTeVox op oktober 22, 2015, 17:32:23
Ja hallo 233 pagina's.  :-o
De Accuphase DP500 cd player heeft/had een prijs van ongeveer 5500 euries, dat is wel een pak meer dan een SA11sx.  Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken?
Duurder is beter, toch?

;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

xander32

In het linkje welke William in dit draadje heeft geplaats, kan je lezen over een 1 op 1 test van 4 verschillende Marantz SA spelers, waar de uitkomst idd. was dat duurder beter is  :yes:.

Ik kan mij ook voorstellen dat de Accu cdp wellicht beter zal presteren dan een SA11(?), maar waar ik 'moeite' mee heb is de uitspraak aangaande slechtse Marantz component inzake de cdp'd, zonder enige onderbouwing daarvan.


Citaat van: DansaN op oktober 22, 2015, 19:19:02
Duurder is beter, toch?

;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Hendrikus1969

#20
Als ik de reacties hier zo lees, is het dus verstandig om een SA speler aan te schaffen van de 11, 14 of 15 serie. Helaas worden deze op MP niet vaak aangeboden...  :-( En hij moet ook nog in het zwart zijn, net als mijn versterker. Ik hoop niet dat het de welbekende speld in de hooiberg wordt...
Misschien is er een mede-forumlid die zijn zwarte SACD-speler (liefst 11 serie of 15 LE) wil verkopen? Mag ik dat überhaupt hier wel vragen?? Of ben ik nu gelijk heel brutaal?  redface

DansaN


Citaat van: xander32 op oktober 22, 2015, 20:33:42
In het linkje welke William in dit draadje heeft geplaats, kan je lezen over een 1 op 1 test van 4 verschillende Marantz SA spelers, waar de uitkomst idd. was dat duurder beter is  :yes:.

Ik kan mij ook voorstellen dat de Accu cdp wellicht beter zal presteren dan een SA11(?), maar waar ik 'moeite' mee heb is de uitspraak aangaande slechtse Marantz component inzake de cdp'd, zonder enige onderbouwing daarvan.
Wat mij betreft is het heel simpel; beter is een subjectief begrip en daarnaast is het maar net wat men bereid is te betalen.
Luisteren is en blijft het devies.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

xander32

Dat 'beter' wil zeggen dat ze meer laten horen; een groter stereobeeld maar vooral een toename aangaande detaillering. Zeker niet subjectief. In de test destijds waren er echter twee spelers die elkander in dat opzicht weinig ontliepen, maar wel verschilden betreft klankkleur. Een smaakkwestie  :yes:.

En een budget zal voorts een keuze idd. beïnvloeden; het heeft m.i. weinig zin om je te oriënteren op iets wat je niet kan betalen. Bepaal je budget en ga op zoek naar het beste wat je daarbinnen kan verkrijgen.


Citaat van: DansaN op oktober 23, 2015, 00:35:37
Wat mij betreft is het heel simpel; beter is een subjectief begrip en daarnaast is het maar net wat men bereid is te betalen.
Luisteren is en blijft het devies.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

joep

Je kunt niet bij een ander in de beurs kijken of moet ik zeggen wat heeft iemand over voor zijn stereo installatie. Duur is helaas wel vaak beter. En als ik het dubbele bedrag voor mijn stereo over zou hebben dan stond er nu ook iets anders hier binnen. Misschien niet een ander merk maar wel andere apparatuur. Ik was vroeger ook helemaal gelukkig met mijn SA-11s2 en daarvoor met de SA-15s1. Het is pas als je duurdere spullen ernaast gaat zetten dan je bent verpest. Gewoon gelukkig zijn met wat er nu bij jou in huis staat en als je ooit tegen iets leuks aan loopt dan pas overwegen om te verbeteren. Althans dat is mijn filosofie.

TurboMarco

Duurder is vaak beter ,dat dachten ze bij Philips ook toen ze hun producten van een Marantz logo gingen voorzien .
:-D

Mijn advies aan de topicstarter ,koop een speler die je mooi bij de rest van de set vind passen ,en maak je verder niet te druk over evt verschillen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op oktober 24, 2015, 11:43:17
Duurder is vaak beter

Hey, een beetje oorgasma kost wat geld he....en illusies zijn bijna niet te betalen  :-P  :lol:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Citaat van: TurboMarco op oktober 24, 2015, 11:43:17

Mijn advies aan de topicstarter ,koop een speler die je mooi bij de rest van de set vind passen ,en maak je verder niet te druk over evt verschillen .

:gp: Lijkt mij ook de beste optie. tenzij je ze allemaal naast elkaar kunt luisteren dan zou je dat het beste kunnen doen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Meermaals heb ik duidelijke, reproduceerbare verschillen vernomen tussen cdp`s. Maar ik val in herhaling  :-).

Ongevraagd advies (voor als jij geen verschil kan waarnemen tussen cdp`s);
bepaal jouw budget en probeer daarvoor die te kopen welke het best voldoet aan jouw vereisten.

Hendrikus1969

#28
Sinds vorige week staat hier een CD6005 te spelen, geleend van de plaatselijke audioboer. Ik moet zeggen dat het lekker speelt, samen in combi met de PM11 S3! Echter, nu ben ik in de gelegenheid om een SA KI Pearl te kopen. Zou dit een goede combi zijn? Op de recensie die hier op het Marantzforum staat, staat dat deze speler wel wat analytisch is. Aangezien ik een lekkere set wil hebben spelen (ik ben een rock liefhebber), wil ik uiteraard wel een goede speler kopen. Deze Pearl is tweedehands, dus ik kan deze niet weer teug brengen. O ja, mijn speakers zijn Monitor Audio RS 8. Zouden jullie mij in dezen wat advies kunnen geven? Deze KI Pearl kopen of toch maar voor de CD6005 gaan?

Vinyl_Fuchs

Ik zou voor de Ki Pearl (niet de Lite versie) gaan als het prijstechnisch een beetje klopt. Toch weer een divisie hoger dan de cd6005. Ben je tevreden met de cd6005 dan houdt je het gewoon daarbij.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.