Welke cd speler?

Gestart door Hendrikus1969, oktober 19, 2015, 00:23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Hendrikus1969

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik lees echter al een poosje mee.
Mijn vorige set was de Cambridge Audio 840 A en 840 C Azur serie, versterker en cd speler. Echter, toen heb ik via de plaatselijke audiohandelaar hier een basis-setje gehad (6005 serie, kan dat?) en dat klonk helemaal niet verkeerd! Sterker nog, ik had het geval dat er een installatie met ballen stond te spelen. Dat heb ik altijd bij de Cambridge gemist...Wel een goede set, maar geen "body", het mocht van mij wel met wat meer power. Ondanks dat ik Monitor Audio Silver RS-8 heb staan, vond ik de Cambridge vlak spelen...
Nu heb ik 2 weken terug erg schappelijk een PM11 S3 op de kop weten te tikken. Een erg fijne versterker, met nogal een groot verschil met de Cambridge. Wat ook wel logisch is, gezien de nieuwprijs. Een cd-speler van Marantz heb ik nog niet, de Cambridge cd-speler staat nu aangesloten op de PM11. Echter, ik heb het gevoel dat dit ook niet zo'n geweldige combi is, volgens mij zijn er wel cd-spelers die veel beter spelen.
Nu komt mijn vraag: Weten jullie een erg goede cd-speler van Marantz, met ook een goede DAC, zodat ik daar mijn Sonos bakje op kan aansluiten, zodat ik met Qobuz kan muziek luisteren? Liever geen SACD-speler, ik heb namelijk helemaal geen SACD's. En ik ben eigenlijk ook niet van plan deze aan te schaffen, deze (vind ik) zijn knetter duur !! :-o :oops:

Alvast bedankt voor jullie reactie!

xander32

Beste Hendrikus,

Welkom.

Wat is jouw budget?
Met een (sa)cdp is het ook prima cd's afspelen hoor :-). Afhankelijk van het budget zou ik voor een SA15s2 LE/14s1 /14s1 SE /SA11s2 /SA11s3. Die hebben volgens mij ook allen een digi-in (ff zelf checken op de Marantz.nl site).

joep

Een Marantz cd speler is het slechtste product van Marantz de versterker het beste product.
Ik zou eerder naar een streamer kijken dan naar een cd-speler. Wil je toch een cd-speler luister dan naar een Accuphase.
Verkoop de Sonos en koop een NA-11 of NA8005 / NA6005 met een NAS erbij. Dan zit je met de PM-11-S3 op de eerste rang.

xander32

#3
De ts bezit al een Sonos.

Maar 'slechtse product' t.o.v.? In vergelijking met?
Hoe kom je bij die wetenschap?

Citaat van: joep op oktober 19, 2015, 11:08:24
Een Marantz cd speler is het slechtste product van Marantz de versterker het beste product.
Ik zou eerder naar een streamer kijken dan naar een cd-speler. Wil je toch een cd-speler luister dan naar een Accuphase.
Verkoop de Sonos en koop een NA-11 of NA8005 / NA6005 met een NAS erbij. Dan zit je met de PM-11-S3 op de eerste rang.

joep

Citaat van: xander32 op oktober 19, 2015, 18:52:34
De ts bezit al een Sonos.

Zou dat niet zo zijn dan is het toch wel moeilijk om hem te verkopen, niet?

Crooijmaster

een vriend van me kocht verleden jaar een 2e hands SA11S1,
heel rijk en gedetailleerd geluid. Als je voor een CD speler gaat kun je m.i. op marktplaats ofzo een goede slag slaan met een 2e hands premium range SA speler.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

AkTeVox

#6
Citaat van: joep op oktober 19, 2015, 11:08:24
Een Marantz cd speler is het slechtste product van Marantz de versterker het beste product.


Kan ik niet zeggen van mijn SA11S1.
Waarom zou de SA11x zoveel slechter zijn dan een Accuphase??
Graag een onderbouwde kritiek!

xander32

Citaat van: Crooijmaster op oktober 20, 2015, 19:36:38
een vriend van me kocht verleden jaar een 2e hands SA11S1,
heel rijk en gedetailleerd geluid. Als je voor een CD speler gaat kun je m.i. op marktplaats ofzo een goede slag slaan met een 2e hands premium range SA speler.

:gp:


Ik herken het ook zeer zeker niet  :no:.
Citaat van: AkTeVox op oktober 20, 2015, 20:03:40
Kan ik niet zeggen van mijn SA11S1.
Waarom zou de SA11x zoveel slechter zijn dan een Accuphase??
Graag een onderbouwde kritiek!

Marvin

Ah joh, bokkenpruik weer onderuit de kast gehaald.

Hendrikus1969

Citaat van: xander32 op oktober 19, 2015, 06:41:04
Afhankelijk van het budget zou ik voor een SA15s2 LE/14s1 /14s1 SE /SA11s2 /SA11s3. Die hebben volgens mij ook allen een digi-in (ff zelf checken op de Marantz.nl site).

Is het niet erg zonde van heel veel geld als ik zo'n dure SACD=speler aanschaf terwijl ik geen SACD's heb? Optisch bekeken staat het misschien wel het mooist... maar zou bijvoorbeeld een cd6005 niet een optie zijn? Of mis ik dan kwalitatief bekeken erg veel? Of misschien een oudere, goed spelende type cd-speler van Marantz? Ik wil wel erg graag bij Marantz blijven, m.i. hebben zij een erg goede prijs/kwaliteit verhouding namelijk. (En ik vind het gewoon lekker rocken  :angel:)

xander32

Nee joh, heb m'n theemuts op :-).

En het heeft voorts niets met chagrijn of wat dan ook van doen, slechts een vraag om een argument voor een uitspraak door een medeforumlid. Dat zou toch moeten kunnen op een forum 8-).

Citaat van: marvin op oktober 20, 2015, 22:26:34
Ah joh, bokkenpruik weer onderuit de kast gehaald.

xander32

Een CD6005 zal zeker niet het niveau halen van de genoemde spelers en ik weet niet of deze een digi in bezit, kijk daarvoor ff naar diens Specs.

Een bron is echt een  voorname schakel in de keten.


Citaat van: Hendrikus1969 op oktober 21, 2015, 00:11:15
Is het niet erg zonde van heel veel geld als ik zo'n dure SACD=speler aanschaf terwijl ik geen SACD's heb? Optisch bekeken staat het misschien wel het mooist... maar zou bijvoorbeeld een cd6005 niet een optie zijn? Of mis ik dan kwalitatief bekeken erg veel? Of misschien een oudere, goed spelende type cd-speler van Marantz? Ik wil wel erg graag bij Marantz blijven, m.i. hebben zij een erg goede prijs/kwaliteit verhouding namelijk. (En ik vind het gewoon lekker rocken  :angel:)

Marvin

Sorry, ik doelde op dat andere mede forumlid. Met dat soort uitspraken heb ik hem toch zelden, wellicht nooit, onderbouwend zien reageren. 

Zep

Citaat van: xander32 op oktober 21, 2015, 06:07:35
Een CD6005 zal zeker niet het niveau halen van de genoemde spelers en ik weet niet of deze een digi in bezit, kijk daarvoor ff naar diens Specs.

Een bron is echt een  voorname schakel in de keten.


Zit dat verschil van niveau het meest in de gebruikte dac?
Of wat speelt er nog meer mee...de laser o.a. ?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

joep

Citaat van: AkTeVox op oktober 20, 2015, 20:03:40
Kan ik niet zeggen van mijn SA11S1.
Waarom zou de SA11x zoveel slechter zijn dan een Accuphase??
Graag een onderbouwde kritiek!

Persoonlijke ervaring. Allemaal terug te lezen in "de set van Joep".