NA8005 afspelen van DSD files via nas

Gestart door neeknikker, oktober 01, 2015, 12:14:47

Vorige topic - Volgende topic

Faxe

Welke DSM versie gebruik je? De 209 is wel een oud beestje.

neeknikker

Citaat van: Faxe op oktober 02, 2015, 18:31:15
Welke DSM versie gebruik je? De 209 is wel een oud beestje.

Ja het is inderdaad best een oud beestje. Ik heb DSM versie 4.2-3255.

neeknikker

Citaat van: neeknikker op oktober 02, 2015, 13:42:58
Wat ik ga proberen is via mijn Pc een mediaserver op te zetten en daar wat DSD files in te zetten. Misschien kom ik dan een stap dichter bij. Ook ga ik proberen wat iemand anders al zei het via de plex server het te proberen.

Helaas ondersteunt mijn nas de plex server niet meer.

neeknikker

Ik heb de vraag even gesteld op het synologie forum. Misschien kunnen hun me verder helpen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Faxe

Je kunt nog proberen om Minimserver te installeren op je Synology. Misschien lukt het daar wel mee.http://minimserver.com/downloads/index.html

neeknikker

Citaat van: Faxe op oktober 02, 2015, 23:01:57
Je kunt nog proberen om Minimserver te installeren op je Synology. Misschien lukt het daar wel mee.http://minimserver.com/downloads/index.html
Ga ik proberen thx!

neeknikker

Minimserver staat er eindelijk erop. Was niet zo eenvoudig maar dat kan ook te maken hebben met de hoeveelheid alcohol ik dit weekend heb genuttigd. Hij is netjes al mijn media aan het scannen. Dadelijk eens proberen of dit wel werkt.

neeknikker

Mijn probleem is opgelost via de minimserver. http://minimserver.com/
Het duurde even voordat ik hem aan de gang had maar als je de stappen goed volgt moet het niet echt een probleem zijn. De dsd bestanden spelen als een zonnetje. Nu is het alleen nog de vraag of ik verschil hoor tussen de hoge kwaliteit flacjes  :wink: :wink:

hartelijk dank voor het meedenken. Bedank Faxe voor de oplossing!!  hello hello

Zoldar

Top dat je het aan de praat hebt gekregen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

neeknikker

Dat vind ik nou ook

Faxe

Mooi dat het gelukt is. Met Minimserver kun je ook op je NAS flac bestanden al omzetten naar wav bestanden. Dat zou in theorie beter kunnen klinken.

neeknikker

Weet je of dit ook zo werkt met dsd bestanden?

Bijkomend voordeel van de minimserver is overigens dat hij beter om kan gaan met de namen van klassieke muziek.

neeknikker

Citaat van: Faxe op oktober 06, 2015, 23:23:04
  flac bestanden al omzetten naar wav bestanden. Dat zou in theorie beter kunnen klinken.

Heb je misschien een linkje met informatie over de geluidskwaliteit? Ik zit er over wat te googlen maar kan niet echt iets vinden. Wel bijvoorbeeld flac vs wav en dat wav misschien beter zou moeten klinken maar niet wanneer het getrancodeerd is vanuit flac.

https://www.alpha-audio.nl/2011/06/wav-versus-flac/

Zoldar

Citaat van: neeknikker op oktober 06, 2015, 23:40:17
Weet je of dit ook zo werkt met dsd bestanden?

Bijkomend voordeel van de minimserver is overigens dat hij beter om kan gaan met de namen van klassieke muziek.

Nee dat werkt zo niet. Dsd is niet in wav te zetten. Wav is lpcm (cd tot high res) dsd een geheel andere manier van digitale codeering.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

neeknikker

Citaat van: Faxe op oktober 06, 2015, 23:23:04
Mooi dat het gelukt is. Met Minimserver kun je ook op je NAS flac bestanden al omzetten naar wav bestanden. Dat zou in theorie beter kunnen klinken.

Of-topic maar we hadden het er eerder ook al over.

Ik heb dit geprobeerd. Wat er gebeurt is dat sommige bestanden netjes in de frequentie aankomen bij de speler die het originele flacje al had. Sommige ook weer niet. Die hebben een andere frequentie. Miles Davis - Kind of blue heb ik in 24bit/192khz .flac bestanden. Mijn speler speelt deze af met transcoding (flac:wav24 ingesteld in de minimserver) van de  synology nas in een wav van 44.1khz.

Ik weet niet goed hoe dit komt maar in dit geval lijkt het mij dat het de geluidskwaliteit niet ten goede komt. Verder vraag ik me toch een beetje af of mijn oude nas (model 2009) dat transcoderen echt beter kan als mijn superdikke NA8005.