NA8005 afspelen van DSD files via nas

Gestart door neeknikker, oktober 01, 2015, 12:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

neeknikker

Heren,

enige tijd geleden heb ik een NA8005 gekocht. Omdat dat ding DSD files af kan spelen wil ik dat natuurlijk proberen. Ik heb die files die ik heb op een usbtje gezet en het werkt fantastisch. Helaas als ik diezelfde files op mijn media server van mijn ds209 zet kan hij de dsd files niet vinden of afspelen.
Ik heb gegoogled over mijn diskstation maar die zou het gewoon moeten kunnen. Ook heb de nas zijn media opnieuw laten indexeren dus daar kan het ook niet aan liggen. verder heb ik het audio transcoderen uit staan.

iemand enig idee wat er mis gaat bij mij? De NA8005 moet deze files toch af kunnen spelen via mijn Nas?

jowa

Heb je een upnp server op je nas staan die je files indexeerd?
Zonder upnp server gaat de NA deze niet vinden.
Ondersteund de NA de door jouw gebruikte upnp server?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Faxe

Een DS 209 is naar ik aanneem een Synology Nas. Die heeft standaard een media server die je kunt gebruiken met de NA 8005.

Het afspelen van flac, mp3 etc bestanden lukt wel vanaf de NAS?

neeknikker

Citaat van: Faxe op oktober 01, 2015, 17:53:28
Een DS 209 is naar ik aanneem een Synology Nas. Die heeft standaard een media server die je kunt gebruiken met de NA 8005.

Het afspelen van flac, mp3 etc bestanden lukt wel vanaf de NAS?

Ja klopt. De ds209 is mijn nas. En inderdaad de rest van de bestanden kan hij wel gewoon afspelen. Inclusief 24/96 flac.

Net even mijn instellingen in dsm bekeken. Ik kan daar niks raars zien. Ik heb nogmaals de media geindexeerd.

Overigens speelt mijn pc waar kodi op staat netjes deze dsd bestanden. Dit is verbonden via smb. Weet eerlijk gezegd niet of dat anders is als de na8005.

neeknikker

#4
Citaat van: jowa op oktober 01, 2015, 13:20:50
Heb je een upnp server op je nas staan die je files indexeerd?
Zonder upnp server gaat de NA deze niet vinden.
Ondersteund de NA de door jouw gebruikte upnp server?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja volgens mij heb ik dit goed staan. Anders zou ik de andere bestanden ook niet vinden neem ik aan.

Faxe

Volgens deze site ondersteunt de mediaserver van synology wel DSD bestanden: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/645

Je moet dan alleen geen gebruik maken van airplay.

neeknikker

Citaat van: Faxe op oktober 01, 2015, 23:24:36
Volgens deze site ondersteunt de mediaserver van synology wel DSD bestanden: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/645

Je moet dan alleen geen gebruik maken van airplay.

Ja inderdaad. zou het dan zo zijn dat de Na8005 het streamen van dsd files niet ondersteunt maar alleen via USB?

Faxe

Volgens mij moet het via de netwerk aansluiting mogelijk zijn om DSD bestanden af te spelen. Was een van de pluspunten van de speler. Op de marantz staat het ook gewoon: Ook FLAC-bestanden met hoge resolutie en DSD-bestanden kunt u soepel via de netwerkaansluiting streamen.

neeknikker

#8
Nou dan snap ik er niks van. Ik kan in de mappen waar de dsd bestanden staan maar die zijn dan leeg.
Als er in die map een verdwaald flac bestandje staat zie ik die wel...

Voor de duidelijkheid. Het gaat om .dsf bestanden.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Zoldar

Check of de na wel dsf bestanden ondersteunt. Of .iso. Verder bedraad aansluiten kan helpen.

Dit is de reden waarom ik met jriver speel. Eet alles.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

neeknikker

Citaat van: Zoldar op oktober 02, 2015, 08:27:45
Check of de na wel dsf bestanden ondersteunt. Of .iso. Verder bedraad aansluiten kan helpen.

Dit is de reden waarom ik met jriver speel. Eet alles.
Ja daarom heb ik het eerst via een usb stick geprobeert. Daarmee pakt hij ze gewoon.
Verder kan de na8005 alleen via een draadje worden aangesloten. Er zit geen wifi in.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk


EnNu

Soortgelijk iets ook gehad. Zelf de Plex media player aangezet op de NAS en muziek hierin gezet. In mijn geval ging het om de flac files. Dit werkte voor mij.
alles op zijn tijd !!

neeknikker

Dat is ook nog wel een idee. Dit ga ik proberen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk


polleke_cgc

#13
Ik heb zelf een NA8005 en een Synology DS213J NAS. DSD files worden via DLNA streaming (en dus via de media-server software van de NAS) perfect afgespeeld.

Wat bij jou mis gaat weet is niet. Mijn NAS heeft wel de laatste software geïnstalleerd (Synology zit nu aan de 5.2 van hun DSM), maar ook met de 5.0 versie had ik geen problemen.

De NA8005 vreet zowel de Philips (dff) als de Sony (dsf) versie van DSD-files, dus ook dat zou geen probleem mogen zijn.

neeknikker

Citaat van: polleke_cgc op oktober 02, 2015, 12:50:29
Ik heb zelf een NA8005 en een Synology DS213J NAS. DSD files worden via DLNA streaming (en dus via de media-server software van de NAS) perfect afgespeeld.

Wat bij jou mis gaat weet is niet. Mijn NAS heeft wel de laatste software geïnstalleerd (Synology zit nu aan de 5.2 van hun DSM), maar ook met de 5.0 versie had ik geen problemen.

De NA8005 vreet zowel de Philips (dff) als de Sony (dsf) versie van DSD-files, dus ook dat zou geen probleem mogen zijn.

Dank voor je antwoord. Fijn om met iemand te praten die (een beetje) dezelfde opstelling heeft en waar het allemaal werkt zoals ik verwacht had.

Volgens de synology site maakt het niet uit welke versie van dsm of welke nas je hebt, dsd files worden ondersteunt.  https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/645

Wat ik ga proberen is via mijn Pc een mediaserver op te zetten en daar wat DSD files in te zetten. Misschien kom ik dan een stap dichter bij. Ook ga ik proberen wat iemand anders al zei het via de plex server het te proberen.