Mijn eerste Marantz receiver??

Gestart door mel, september 13, 2015, 10:50:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

mel

Hallo,

Ik ben totaal nieuw op dit forum. Ik speel al vele jaren in mijn HT met een onkyo versterker.
Nu ik vorige week een Marantz UD 7007 Blu ray speler heb besteld en ik aan het kijken ben om eventueel mijn onkyo receiver te vervangen naar een recenter model is het mss slim om ook even bij Marantz mijn licht op te steken.
Momenteel heb ik een onkyo TX SR 805, al vele jaren oud dus en de speakers zijn van b&w uit de CDM reeks.
Op de website van marantz staat de SR 7010 als hun topmodel, maar is dit echt wel hun topmodel ??
Ik ben op zoek naar een receiver met meer dan voldoende vermogen, tweedehands is zeker een optie als deze in perfekte staat is
Iemand raad en suggesties?

Ik hoor het graag

Nog een foto van mijn HT bijgevoegd

pameijer

Knappe set heb je staan zeg! Met pj-scherm gewoon in de woonkamer, chapeau, ik mag dat niet  nopompom.
De SR7010 is van de geïntegreerde receivers van Marantz de top, ze hebben ook nog losse voor- en eindbakken die duidelijk boven de SR7010 gepositioneerd zijn. Of die ook beter klinken...., marginaal misschien.
Maar gezien jouw speakers zou ik inderdaad zorgen voor voldoende vermogen, die B&W's lusten wel een slokje vermogen. Mocht je het geld hebben en na beluisteren vinden dat het de meerprijs waard is kun je ook kiezen voor de AV8802 / MM8077 combinatie.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

mel

Citaat van: pameijer op september 13, 2015, 11:09:46
Knappe set heb je staan zeg! Met pj-scherm gewoon in de woonkamer, chapeau, ik mag dat niet  nopompom.
De SR7010 is van de geïntegreerde receivers van Marantz de top, ze hebben ook nog losse voor- en eindbakken die duidelijk boven de SR7010 gepositioneerd zijn. Of die ook beter klinken...., marginaal misschien.
Maar gezien jouw speakers zou ik inderdaad zorgen voor voldoende vermogen, die B&W's lusten wel een slokje vermogen. Mocht je het geld hebben en na beluisteren vinden dat het de meerprijs waard is kun je ook kiezen voor de AV8802 / MM8077 combinatie.

maar mijn HT staat niet in de woonkamer hoor, is een aparte ruimte  :-)
AV8802 / MM8077 is aparte voor en eindversterking en dat wil ik niet meer, ik gebruik dat nu ook. ( emotiva xpa 5 als eindbak ) wil terug receiver.
Maar marantz  had vroeger toch receivers met meer vermogen?? , van die  ' bakken ' van 25 kg of meer??


pameijer

Ja vroeger wel. Er staat op het HT-forum nog een hele mooie Marantz SR9600 te koop voor €650 vraagprijs. Geluidstechnisch een erg mooi apparaat, maar niet voorzien van de nieuwste audioformaten. En aangezien Marantz om de 1 of andere idiote reden heeft besloten om de UD7007 niet meer van een 7.1 multikanaals-uitgang te voorzien (zoals zijn voorganger UD7006 wel had) ben je dus aangewezen op de formaten die hij wel ondersteunt. Blijft wel goed klinken trouwens hoor, ik denk niet dat je veel mist en met dit apparaat wel de top in huis haalt vwb de geïntegreerde surroundreceivers.

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

EnNu

Wat is je budget. Je kunt ook kijken naar een 7009. Dit is model van afgelopen jaar. En zijn nu voor rond de 900,- euro te krijgen. En doen niet onder voor de 7010. De nieuwe heeft paar extra features.

Zelf nog een 7009 staan samen met een B&W set. En gaat prima. Nog even een Rotel 1582 MK2 eindbak tussen een 6009 gehad, maar vond het de meerprijs niet waard. Dus toch maar een 7009 neergezet. Na volle tevredenheid.

alles op zijn tijd !!

WilliamB

Indrukwekkende set heb je staan  notworthy met bekende SVS  :evil:
Met welke beamer projecteer je ?

Inderdaad de SR7009 is een mooie versterker. Waarschijnlijk ga ik deze volgend jaar ook kopen  HB

Veel luister en kijkplezier en succes met je zoektocht.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

mel

Citaat van: WilliamB op september 13, 2015, 16:46:26
Indrukwekkende set heb je staan  notworthy met bekende SVS  :evil:
Met welke beamer projecteer je ?

Inderdaad de SR7009 is een mooie versterker. Waarschijnlijk ga ik deze volgend jaar ook kopen  HB

Veel luister en kijkplezier en succes met je zoektocht.

Bedankt, beamer is een ouder type: Mitsubishi HC5500, ik zie dat jij ook een PC13 ultra hebt. Op welke gain staat bij jou de sledge amp ??( als het een sledge amp is tenminste )


WilliamB

Die van mij is een wat oudere type namelijk de Bash amp. De GaIn staat iets meer dan een kwart.
Verder ben ik zeer tevreden met mijn sub, al was hij ivm de grote best moeilijk te plaatsen. Die van jou staat naast het scherm, die van mij staat achter in de ht ruimte. Kijk maar een naar " De ( ht & st ) SET van WilliamB "
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

mel

Citaat van: pameijer op september 13, 2015, 11:32:06
Ja vroeger wel. Er staat op het HT-forum nog een hele mooie Marantz SR9600 te koop voor €650 vraagprijs. Geluidstechnisch een erg mooi apparaat, maar niet voorzien van de nieuwste audioformaten. En aangezien Marantz om de 1 of andere idiote reden heeft besloten om de UD7007 niet meer van een 7.1 multikanaals-uitgang te voorzien (zoals zijn voorganger UD7006 wel had) ben je dus aangewezen op de formaten die hij wel ondersteunt. Blijft wel goed klinken trouwens hoor, ik denk niet dat je veel mist en met dit apparaat wel de top in huis haalt vwb de geïntegreerde surroundreceivers.



Ik gebruik een receiver alleen in mijn HT voor films. Mis ik met deze receiver dan niet een deel audiokwaliteit door het gebrek aan de laatste formaten?

AkTeVox

#9
Helaas bestaan er geen opvolgers voor de SR14 en SR12, dat waren pas echte HT bakken waarvan de voeding bij 5 speakers of meer het echte vermogen kon blijven geven. Bij de huidige receivers wordt het vermogen naar beneden gehaald naar gelang het aantal speakers worden geactiveerd. Die huidige dingen zitten propvol zodat er geen plaats meer is voor een uit de kluiten gewassen voeding. Denk soms nog met heimwee naar mijn mooie SR14......... Mijn huidige AV combi levert maar een fractie aan geluidskwaliteit en vermogen van wat de SR14 kon.  :-(
De nieuwe heeft dan wel HDMI en recentere video formats aan boord, dat verzacht de pijn een beetje.  :wink:

mel

Citaat van: AkTeVox op september 13, 2015, 20:17:57
Helaas bestaan er geen opvolgers voor de SR14 en SR12, dat waren pas echte HT bakken waarvan de voeding bij 5 speakers of meer het echte vermogen kon blijven geven. Bij de huidige receivers wordt het vermogen naar beneden gehaald naar gelang het aantal speakers worden geactiveerd. Die huidige dingen zitten propvol zodat er geen plaats meer is voor een uit de kluiten gewassen voeding. Denk soms nog met heimwee naar mijn mooie SR14......... Mijn huidige AV combi levert maar een fractie aan geluidskwaliteit en vermogen van wat de SR14 kon.  :-(
De nieuwe heeft dan wel HDMI en recentere video formats aan boord, dat verzacht de pijn een beetje.  :wink:

Ik had zo al een vermoeden  :|
Jammer, enige optie is dan een tweedehandse ?

AkTeVox

Hebben geen HDMI en verouderde video formats. Je kan hem wel gebruiken als eindbak.

mel

Citaat van: mel op september 13, 2015, 20:15:34
Ik gebruik een receiver alleen in mijn HT voor films. Mis ik met deze receiver dan niet een deel audiokwaliteit door het gebrek aan de laatste formaten?

deze heeft toch wel HDMI ? de SR9600 van hierboven bedoel ik dus

WilliamB

Citaat van: mel op september 13, 2015, 20:26:01
Ik had zo al een vermoeden  :|
Jammer, enige optie is dan een tweedehandse ?
kijk anders een keer naar een SR7005  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

AkTeVox

Volgens de foto 2x in en 1x out.
De 9600 is ook niet meer van de jongste......