netwerkspeler aanschaf

Gestart door Zep, september 12, 2015, 20:02:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Zep

Gezien ik veel flac bestanden afspeel vanaf mijn usb op mijn UD5007 was ik het een beetje beu om iedere keer mijn tv aan te zetten om door de mappen te bladeren. Helaas zijn deze niet afleesbaar op het UD5007 display en ben ik naar een netwerkspeler gaan zoeken.
Omdat ik niet zoveel geloof hechte aan een groot verschil tussen de kwaliteit van verschillende DAC's en een goed afleesbaar display voor mij het belangrijkste was ben ik uitgekomen op een Pioneer N-50A. Deze speler scoort 5 sterren op whathifi, heeft een mooi grafisch display, een Twin SABRE 32 Ultra DAC en was ook nog eens 100 euro goedkoper dan de Marantz NA6005 welke ook een optie voor me was.

Eenmaal de Pioneer in huis, aangesloten en eens lekker gaan zitten om te genieten.....was snel over.
Geheel tegen mijn verwachting in, want veel verschil kan er in een DAC niet zitten (dacht ik), klonk het allemaal vermoeiend, niet plezierig....te klinisch om het zo te noemen. Na enkele nummers weer mijn UD5007 aangesloten en wat een verschil....warmer, voller, breder zijn de eerste woorden die in me opkomen. Gewoon weer aangenaam muziek luisteren wat je heel de avond kan volhouden.
Had ik niet verwacht van mijn blu-ray speler overigens ;-)

Goed, de keuze om de N-50A terug te sturen is makkelijk gemaakt blijft alleen nog de wens om op een display door bestanden op mijn usb geheugen te kunnen bladeren.
Toch maar voor de NA6005 gaan? Weet iemand of deze gebruik maakt van dezelfde DAC als in de UD5007?  Uiteraard zelf luisteren, doe ik ook, maar zou toch graag willen weten of ik een beetje hetzelfde kan verwachten alvorens een nieuwe bestelling te doen.

Of een andere tip natuurlijk ook welkom :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Pioneer heeft in het algemeen een heldere signature. Marantz staat daarentegen te boek aan de warme kant van neutraal te zitten.

Peter Kudelstaart

De NA6005 heeft inderdaad de bekende Cirrus Logic CS4398 dac. Die wordt in practisch iedere cd speler, blurayspeler of versterker gebruikt.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Zep

Citaat van: xander32 op september 12, 2015, 20:39:01
Pioneer heeft in het algemeen een heldere signature. Marantz staat daarentegen te boek aan de warme kant van neutraal te zitten.

Overduidelijk inderdaad, en hoewel ik niets heb tegen helder kwam het bij mij vermoeiend over. Natuurlijk mijn interpretatie  :-). Is Marantz met zijn meer warme signature de enige van de grotere merken? Heb het idee dat de meeste fabrikanten vaak richting helder gaan...
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Peter Kudelstaart op september 12, 2015, 22:37:09
De NA6005 heeft inderdaad de bekende Cirrus Logic CS4398 dac. Die wordt in practisch iedere cd speler, blurayspeler of versterker gebruikt.

Niets mis dan met de Cirrus Logic....meestal komen alleen namen voorbij als Burr Brown en Wofson  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

AkTeVox

Citaat van: Peter Kudelstaart op september 12, 2015, 22:37:09
De NA6005 heeft inderdaad de bekende Cirrus Logic CS4398 dac. Die wordt in practisch iedere cd speler, blurayspeler of versterker gebruikt.

Idem in de NA7004 & NA8005.
Mijn NA7004 klinkt heerlijk wat ik eigenlijk niet verwachte van een speler in deze prijsklasse. Bij een vergelijk met een Flac bestand & een cd in de SA11 is er amper verschil.........

Zep

Toch de NA6005 geworden.....ben zeer tevreden  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... voor het aansturen van de NA kan je jouw smartphone of tablet gebruiken, daarmee is het issue betreft een groot scherm toch ook opgelost?


Citaat van: Zep op oktober 03, 2015, 09:48:32
Toch de NA6005 geworden.....ben zeer tevreden  :yes:

Zep

Citaat van: xander32 op oktober 13, 2015, 09:52:55
... voor het aansturen van de NA kan je jouw smartphone of tablet gebruiken, daarmee is het issue betreft een groot scherm toch ook opgelost?

Dat kan idd, maar dat gaat volgens mij alleen via WiFi en ben nu bekabeld aangesloten. Of zou dat ook lukken via Bluetooth? Nog niet echt uitgezocht  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Dat gaat prima :-); jouw NA maakt middels de kabel deel uit van hetzelfde netwerk als jouw smartphone/tablet (middels wifi). Je zal er wel een specifieke app. voor moeten d/l. Of Marantz er eentje heeft voor de NA6005 heb je zo uitgezocht.

Citaat van: Zep op oktober 13, 2015, 10:03:08
Dat kan idd, maar dat gaat volgens mij alleen via WiFi en ben nu bekabeld aangesloten. Of zou dat ook lukken via Bluetooth? Nog niet echt uitgezocht  :|

Zep

Citaat van: xander32 op oktober 13, 2015, 10:07:02
Dat gaat prima :-); jouw NA maakt middels de kabel deel uit van hetzelfde netwerk als jouw smartphone/tablet (middels wifi). Je zal er wel een specifieke app. voor moeten d/l. Of Marantz er eentje heeft voor de NA6005 heb je zo uitgezocht.

Ik ga er eens induiken, vanaf de bank via je tablet lijkt me wel prettig idd  :yes:
Dank voor de tip  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Quote;

Met de Marantz HiFi-app (verkrijgbaar voor iOS en Android) kunt u de NA6005 gemakkelijk met uw favoriete mobiele apparaat bedienen. De NA6005 beschikt tevens over een handige USB 2.0-poort aan de voorzijde om de speler aan te sluiten op draagbare apparaten en USB-stations.

xander32

Heb je de Marantz app al aan het draaien?

Citaat van: Zep op oktober 13, 2015, 10:12:50
Ik ga er eens induiken, vanaf de bank via je tablet lijkt me wel prettig idd  :yes:
Dank voor de tip  :-)