Gezien ik veel flac bestanden afspeel vanaf mijn usb op mijn UD5007 was ik het een beetje beu om iedere keer mijn tv aan te zetten om door de mappen te bladeren. Helaas zijn deze niet afleesbaar op het UD5007 display en ben ik naar een netwerkspeler gaan zoeken.
Omdat ik niet zoveel geloof hechte aan een groot verschil tussen de kwaliteit van verschillende DAC's en een goed afleesbaar display voor mij het belangrijkste was ben ik uitgekomen op een Pioneer N-50A. Deze speler scoort 5 sterren op whathifi, heeft een mooi grafisch display, een Twin SABRE 32 Ultra DAC en was ook nog eens 100 euro goedkoper dan de Marantz NA6005 welke ook een optie voor me was.
Eenmaal de Pioneer in huis, aangesloten en eens lekker gaan zitten om te genieten.....was snel over.
Geheel tegen mijn verwachting in, want veel verschil kan er in een DAC niet zitten (dacht ik), klonk het allemaal vermoeiend, niet plezierig....te klinisch om het zo te noemen. Na enkele nummers weer mijn UD5007 aangesloten en wat een verschil....warmer, voller, breder zijn de eerste woorden die in me opkomen. Gewoon weer aangenaam muziek luisteren wat je heel de avond kan volhouden.
Had ik niet verwacht van mijn blu-ray speler overigens
Goed, de keuze om de N-50A terug te sturen is makkelijk gemaakt blijft alleen nog de wens om op een display door bestanden op mijn usb geheugen te kunnen bladeren.
Toch maar voor de NA6005 gaan? Weet iemand of deze gebruik maakt van dezelfde DAC als in de UD5007? Uiteraard zelf luisteren, doe ik ook, maar zou toch graag willen weten of ik een beetje hetzelfde kan verwachten alvorens een nieuwe bestelling te doen.
Of een andere tip natuurlijk ook welkom