Spades voor PM 11S3.

Gestart door radekker, september 09, 2015, 20:49:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

radekker

Hallo allemaal,
Ik wil een steje ViaBlue "spade" speaker aansluitingen kopen voor de PM 11S3.
Nu zijn ze er in breedtes van 6 mm en 8 mm.
Weet iemand welke het beste op de PM 11S3 passen?
Hardware: KEF R900, Marantz PM-15S2, Arcam iRDAC, Squeezebox Touch, Raspberry Pi 2B with HiFiBerry Digi+, QNAP NAS.
Software: Squeezebox Server (on NAS), PiCorePlayer/RuneAudio (on Pi).

RP

marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

radekker

De PM 11S3 (gold) komt nieuw uit de doos en ik heb hem voor een vriendenprijsje (nou ja... 2500 euro blijft een aardig bedrag) kunnen aanschaffen.
Ik heb er een paar KEF R900's op aangesloten en dat klinkt fantastisch.
Speel eigenlijk alleen flacs die via een Raspberry Pi met digitale uitgang en een Arcam iRDAC naar de Marantz gaan.
Ik moet zeggen het is wel een blikvanger.
Hardware: KEF R900, Marantz PM-15S2, Arcam iRDAC, Squeezebox Touch, Raspberry Pi 2B with HiFiBerry Digi+, QNAP NAS.
Software: Squeezebox Server (on NAS), PiCorePlayer/RuneAudio (on Pi).

xander32

Een mooie prijs voor een nieuwe 11 :yes:. Wellicht kan je hier een eigen showroom (sets van leden) aanmaken met een aantal foto's? Daar zijn wij dol op hier.


http://marantzforum.nl/forum/index.php/board,33.0.html




Citaat van: radekker op september 09, 2015, 22:16:46
De PM 11S3 (gold) komt nieuw uit de doos en ik heb hem voor een vriendenprijsje (nou ja... 2500 euro blijft een aardig bedrag) kunnen aanschaffen.
Ik heb er een paar KEF R900's op aangesloten en dat klinkt fantastisch.
Speel eigenlijk alleen flacs die via een Raspberry Pi met digitale uitgang en een Arcam iRDAC naar de Marantz gaan.
Ik moet zeggen het is wel een blikvanger.

hchifi.nl

#4
Citaat van: radekker op september 09, 2015, 22:16:46
De PM 11S3 (gold) komt nieuw uit de doos en ik heb hem voor een vriendenprijsje (nou ja... 2500 euro blijft een aardig bedrag) kunnen aanschaffen.
Ik heb er een paar KEF R900's op aangesloten en dat klinkt fantastisch.
Speel eigenlijk alleen flacs die via een Raspberry Pi met digitale uitgang en een Arcam iRDAC naar de Marantz gaan.
Ik moet zeggen het is wel een blikvanger.

Ik zou zeggen stuur ff een PM je kan ze soms nog iets gunstiger kopen  :wink:
Ik heb deze direct op voorraad.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Crooijmaster

(let wel) op basis van mijn ervaring zou ik adviseren geen spades te gebruiken maar kale draad, eventueel  aansluitingen poetsen en wat zilverpasta er op.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

xander32

... wat zijn die ervaringen dan, kan je die toelichten? Waarom adviseer je geen spades in te zetten?

Overigens schijnt het in het algemeen het met kale aders aansluiten van een kabel, de voorkeur te genieten omdat je dan een extra verbinding minder hebt. Of dit hoorbaar is :roll:?

Zelf gebruik ik al jaren aan beide zijdes van de ls. kabels QED Airlock pluggen.


Citaat van: Crooijmaster op september 29, 2015, 22:03:43
(let wel) op basis van mijn ervaring zou ik adviseren geen spades te gebruiken maar kale draad, eventueel  aansluitingen poetsen en wat zilverpasta er op.

QuattroNL

Mijn Totems hebben standaard ook spades. Zelfs de dealer adviseerde me die gelijk te vervangen voor iets anders.
Is ook maar simpel verguld blik.
Heb nu biwire kabels (enkel op PM, dubbel op de speakers).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Spades op de ls :roll:?
Als zijnde de brugjes tussen de terminals?

Citaat van: QuattroNL op september 30, 2015, 13:23:50
Mijn Totems hebben standaard ook spades. Zelfs de dealer adviseerde me die gelijk te vervangen voor iets anders.
Is ook maar simpel verguld blik.
Heb nu biwire kabels (enkel op PM, dubbel op de speakers).

QuattroNL

Citaat van: xander32 op oktober 01, 2015, 06:43:04
Spades op de ls :roll:?
Als zijnde de brugjes tussen de terminals?
O ja, hmmmm  :oops: violent1. 2 dingen door elkaar gehaald.
Moet ook niet even snel tussendoor een antwoord tikken  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

radekker

Citaat van: xander32 op september 30, 2015, 06:35:36
... Zelf gebruik ik al jaren aan beide zijdes van de ls. kabels QED Airlock pluggen.

Zo te zien heb je voor die AIRLOCS een speciale tang nodig.
Ik zoek eigenlijk goed passende spades van hoge kwaliteit die je met 2 schroefjes vastzet.
Hardware: KEF R900, Marantz PM-15S2, Arcam iRDAC, Squeezebox Touch, Raspberry Pi 2B with HiFiBerry Digi+, QNAP NAS.
Software: Squeezebox Server (on NAS), PiCorePlayer/RuneAudio (on Pi).

xander32

Kijk bv. ff in het assortiment van Hifisupply.

Crooijmaster

Citaat van: xander32 op september 30, 2015, 06:35:36
... wat zijn die ervaringen dan, kan je die toelichten? Waarom adviseer je geen spades in te zetten?

Overigens schijnt het in het algemeen het met kale aders aansluiten van een kabel, de voorkeur te genieten omdat je dan een extra verbinding minder hebt. Of dit hoorbaar is :roll:?

op basis van eigen ervaring dus. Ik vond dat het geluid minder goed was met de spades.
De spades waren van WBT dacht ik (ik heb ze niet meer).
Recentelijk zijn mijn draden opnieuw gestript, aansluitklemmen gepoetst en zilverpasta aangebracht. Sindsdien klinkt eea weer een stukje gedefinieerder. Al was het maar vanwege het placebo effect ;-)

electronen blijven in het algemeen het liefst IN de geleider, iedere mechanische overgang verhoogd de ohmse weerstand. In coax bekabeling (V/UHF) zijn connectoren goed voor 0,5dB verlies (uit het hoofd, pin me er niet op vast) en slecht gemonteerde connectoren kunnen daar tot verrot lastig op te sporen storingen leiden.
Nu liggen HiFi de freqs. niet zó hoog desondanks worden er imho toch verschillen hoorbaar.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Paul

Citaat van: Crooijmaster op november 07, 2015, 20:02:40
op basis van eigen ervaring dus. Ik vond dat het geluid minder goed was met de spades.
De spades waren van WBT dacht ik (ik heb ze niet meer).
Recentelijk zijn mijn draden opnieuw gestript, aansluitklemmen gepoetst en zilverpasta aangebracht. Sindsdien klinkt eea weer een stukje gedefinieerder. Al was het maar vanwege het placebo effect ;-)

electronen blijven in het algemeen het liefst IN de geleider, iedere mechanische overgang verhoogd de ohmse weerstand. In coax bekabeling (V/UHF) zijn connectoren goed voor 0,5dB verlies (uit het hoofd, pin me er niet op vast) en slecht gemonteerde connectoren kunnen daar tot verrot lastig op te sporen storingen leiden.
Nu liggen HiFi de freqs. niet zó hoog desondanks worden er imho toch verschillen hoorbaar.
Helemaal mee eens.  :yes: :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

radekker

Al met al ben ik er nog steeds niet achter of ik nu de ViaBlue 6 mm of 8 mm spades moet bestellen.
Hardware: KEF R900, Marantz PM-15S2, Arcam iRDAC, Squeezebox Touch, Raspberry Pi 2B with HiFiBerry Digi+, QNAP NAS.
Software: Squeezebox Server (on NAS), PiCorePlayer/RuneAudio (on Pi).