Marantz UD7006 Unknown Disc

Gestart door Gerard SR7007, augustus 06, 2015, 23:04:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerard SR7007

Geachte forumleden,

Ik heb sinds 2012 een Marantz UD7006 Blu-Ray speler.
Sinds vandaag geeft de speler bij iedere schijf "Unknown Disc" aan.
Terwijl de schijven voorheen het wel gewoon deden.
Ik heb reeds de nieuwste Firmware.

Heeft iemand van jullie een Idee?

Bij voorbaat dank voor het meedenken

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Gerard SR7007

Beste Forumleden

Heb de speler vandaag naar mijn Dealer gebracht, hij stuurt hem naar Audio Service in Elst.
Waarschijnlijk het loopwerk defect (en dat pas na 3 jaar en niet overdreven veel gebruikt te hebben).
Ik hou jullie op de hoogte

Gerard SR7007

Beste Forumleden,

vandaag van Audio Service Elst een prijsopgave ontvangen.
Gaat U even zitten!! €387,- !!

Het loopwerk schijnt na 3 jaar sporadisch gebruik aan vervanging toe te zijn!!
Had van Marantz toch meer Kwaliteit verwacht, wat gezien de aanschafprijs toch wel rechtvaardig zou zijn lijkt mij.

Ik heb een mail naar mijn dealer gestuurd of zij contact op willen nemen met Marantz.
Hopelijk ziet ook Marantz in dat dit niet zou moeten gebeuren na 3 jaar sporadisch gebruik.

Ik hou jullie op de hoogte


sjoek

Zo dat is een beste prijs ik heb de ud7007 al eens nieuw voor 400 aangeboden zien worden. Moet anders kunnen lijkt mij.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

hchifi.nl

Citaat van: sjoek op augustus 12, 2015, 15:11:00
Zo dat is een beste prijs ik heb de ud7007 al eens nieuw voor 400 aangeboden zien worden. Moet anders kunnen lijkt mij.

Die UD7007 ga je (nieuw) niet meer vinden voor dergelijke bedragen op het moment.
De inkoop van deze speler is al echt ruim over de 600,00 Euro sinds de prijsverhogingen afgelopen Mei.


H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Gerard SR7007

Ik heb net nog contact gehad over de reparatie, het blijkt dat Audio Service het onderdeel pas medio volgende week gaat binnenkrijgen. Dus nog even geduld hebben.

sjoek

Citaat van: hchifi.nl op augustus 14, 2015, 12:47:02
Die UD7007 ga je (nieuw) niet meer vinden voor dergelijke bedragen op het moment.
De inkoop van deze speler is al echt ruim over de 600,00 Euro sinds de prijsverhogingen afgelopen Mei.

oke dat wist ik niet zal dat vast showmodel of laatste exemplaar ofzo geweest zijn.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Gerard SR7007

Speler vrijdag retour gekregen, werkt weer als vanouds.
Mocht wel €387,- aftikken.
Maar de dealer gaat in conclaaf met Marantz, dit mocht in hun ogen niet voorkomen.
Wordt vervolgd!

hchifi.nl

Citaat van: Gerard SR7007 op augustus 23, 2015, 18:32:59
Speler vrijdag retour gekregen, werkt weer als vanouds.
Mocht wel €387,- aftikken.
Maar de dealer gaat in conclaaf met Marantz, dit mocht in hun ogen niet voorkomen.
Wordt vervolgd!

Dat is belachelijk veel geld als je het mij vraagt... dan is hij economisch totalloss..
De reele waarde van een ud7006 is niet meer dan een 200,00 euro wanneer hij goed functioneert.
Snap ook niet goed waarom het zo duur moet zijn... een loopwerk van een SA7S1 is zelfs een stuk goedkoper..
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

pietjepc

Hoe zit het eigenlijk met zo'n loopwerk.. Is dat een kwestie van inbouwen d.m.v. wat schroefjes of komt daar meer bij kijken? En moet zo'n loopwerk ook afgeregeld worden?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

sjoek

Citaat van: hchifi.nl op september 01, 2015, 15:45:31
Dat is belachelijk veel geld als je het mij vraagt... dan is hij economisch totalloss..
De reele waarde van een ud7006 is niet meer dan een 200,00 euro wanneer hij goed functioneert.
Snap ook niet goed waarom het zo duur moet zijn... een loopwerk van een SA7S1 is zelfs een stuk goedkoper..

dat was mijn eerste gedachte inderdaad ook. Wat ik mij dan ook afvraag is waarom de winkel niet gelijk in conclaaf is gegaan met marantz in plaats van eerst laten herstellen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

hchifi.nl

#12
Citaat van: pietjepc op september 01, 2015, 18:18:25
Hoe zit het eigenlijk met zo'n loopwerk.. Is dat een kwestie van inbouwen d.m.v. wat schroefjes of komt daar meer bij kijken? En moet zo'n loopwerk ook afgeregeld worden?

Bij die multispelers is het een kwestie van een paar schroeven en een flatcable.. nog geen 10min werk
Misschien nog een software update en klaar..
is die 387,00 Euro de prijs die de winkel heeft berekend of is dat de prijs van Audioservice ? heb je de factuur ook van audioservice met daarop de werkzaamheden en de betaalde prijs ?
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Gerard SR7007

Hallo Forumleden,

Ik had de speler (Online) gekocht hij HifiCorner. Ik heb hun gevraagd wat ik het beste kon doen.
De speler kon het beste naar Audio Service in Elst. Ik kon de speler van Audio Service afgeven bij een Marantz Dealer bij mij in de buurt (Poulissen in Roermond). Hier maakte men een eigen bon aan in hun systeem, de speler werd op beschadigingen gecontroleerd en toen weer verpakt. Ik kreeg via Poulissen een prijsopgave te horen van Audio Service a €387,-. Toen de speler retour kwam kreeg ik alleen maar een factuur van Poulissen.
Op deze factuur staat alleen maar: loopwerk vervangen , Flex vervangen, Laatste Software geinstalleerd, Functietest OK. Ik heb geen bon van Audio Service gezien of gekregen. Ik heb Poulissen hierom gevraagd. Toen kwamen zij met het idee om de Claim over te nemen en dat zij het van begin af aan heel anders zouden hebben aangepakt (eerst contact gezocht met Marantz voor de reparatie). En dit terwijl ik hem zelf bij Poulissen heb afgegeven!?

sjoek

Citaat van: Gerard SR7007 op september 01, 2015, 19:47:13
Hallo Forumleden,

Ik had de speler (Online) gekocht hij HifiCorner. Ik heb hun gevraagd wat ik het beste kon doen.
De speler kon het beste naar Audio Service in Elst. Ik kon de speler van Audio Service afgeven bij een Marantz Dealer bij mij in de buurt (Poulissen in Roermond). Hier maakte men een eigen bon aan in hun systeem, de speler werd op beschadigingen gecontroleerd en toen weer verpakt. Ik kreeg via Poulissen een prijsopgave te horen van Audio Service a €387,-. Toen de speler retour kwam kreeg ik alleen maar een factuur van Poulissen.
Op deze factuur staat alleen maar: loopwerk vervangen , Flex vervangen, Laatste Software geinstalleerd, Functietest OK. Ik heb geen bon van Audio Service gezien of gekregen. Ik heb Poulissen hierom gevraagd. Toen kwamen zij met het idee om de Claim over te nemen en dat zij het van begin af aan heel anders zouden hebben aangepakt (eerst contact gezocht met Marantz voor de reparatie). En dit terwijl ik hem zelf bij Poulissen heb afgegeven!?

Blijft een vreemd verhaal. Maar ze gaan er nu alsnog voor je achter aan? Al wat gehoord in tussentijd?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.