De set van Barre72

Gestart door Barre72, juli 27, 2015, 15:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barre72

Ondertussen hang ik hier al een heel tijdje op het forum rond, dus tijd om me toch eens voor te stellen.
Mijn naam is Bart (bouwjaar 1972) en woon samen met Annik en onze twee dochters Silke en Marie in Kontich (ten zuiden van Antwerpen).

Van zover mijn geheugen nog terug gaat is er altijd al wel iets van audio materiaal in mijn leven aanwezig geweest.  Ooit begonnen met een cassette speler, daarna een radio-cassette om rond mijn 12e mijn eerste "set" te kopen.  Dat was toen een Philips alles-in-één (cassette speler, tuner, draaitafel, luidsprekers en meubel).
Uiteraard voldeed dit al snel niet meer, zelfbouw speakers (véél te groot volgens mijn moeder) aangehangen, maar dat kon de versterker niet trekken.  Dus volgde er al snel de eerste set met losse audio componenten...
Versterker en tuner waren van Pioneer, draaitafel van JVC, cassette speler kreeg ik van mijn vader die alles door Denon aan het vervangen was ... een Marantz SD3020.  De luidsprekers werden vervangen door JVC's.  Jammer genoeg ken ik de juiste types van alle toestellen niet meer, zal eens moeten gaan googlen.
De Pioneer/Marantz set heeft lang dienst gedaan.  De versterker is nog vervangen geweest door een Onkyo TX 8255.

Later is dan alles vervangen geweest door de set die vandaag dienst doet :

Versterker : Marantz PM7004
Disc speler : Marantz UD5007
Streamer : Marantz NA7004
Luidsprekers : Monitor Audio RX6

Om video te streamen gebruik ik een Pivos Xios DS met Kodi erop.  Muziek en video's staan op mijn zelf gebouwde NAS, een HP Proliant Microserver met als OS Linux CentOS 7, bestanden worden gedeeld via NFS en als mediaserver gebruik ik MiniDLNA.

Ben ook begonnen aan een tweede setje voor op zolder (wordt kantoor en leesruimte/lounge) :

Versterker : Marantz SR5023
Luidsprekers : Pioneer S-A4SPT-PM (ook bekend als de Pure Malt speakers).

Foto's volgen ...

Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Barre72

De foto's ...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

WimPeu

Mooie set hoor...en welkom op dit fijne forum.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Welkom op het forum.
Mooie SET, en voor mij bekende SR  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Welkom Barre, veel lees- en postplezier h hier :yes:.

contour

welkom hier!! leuke set!!

als je de speakers nu wat meer ruimte geeft... HB HB

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

sjoek

Welkom hier en zeer mooie set hoor :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Niber

Mooi!

Welkom op dit mooiste audioforum van de lage landen (al ben ik zelf niet heel actief, dit is toch de plek op het internet om telkens naar terug te keren).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Rob46

Welkom op dit mooie forum!!

rexp

Welkom. Jouw set lijkt wel wat op de mijne (zie sig).

pietjepc

Dat staat er netjes bij! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Matt

Netjes! En uiteraard welkom hier.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Tuinpad

Hele mooie combinatie!


Verstuurd vanaf mijn Passport met Tapatalk


jrm

Welkom en inderdaad nette set en mooi neergezet.

Ben het eens dat de speakers wat meer ruimte (lees verder weg van de achterwand en kast), maar dat zal wel een reden hebben.

gerard

#14
Nette opstelling en mooie luidsprekers  :-)   Erg veel vrije ruimte hebben ze niet perse nodig maar mijn RS6 staan wel zo'n 30 cm vrij van de achtermuur.

Tekst aangevuld ivm problemen met posten met telefoon .....
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes