Vinyl beleving

Gestart door Rob46, juli 14, 2015, 11:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hoewie Loewie

Citaat van: sjoek op oktober 17, 2015, 19:45:32
mooi man heb even foto's bekeken ziet er leuk uit. Maar nog een vraagje merk je veel verschil tussen de philips gp400 en de 412 elementen? Ik heb zelf in mijn marantz 6170 de gp406 mk 3 zitten als ik goed heb. En in mijn technics het orginele element hiervoor zit ik nog wel eens te twijfelen om een ander te nemen.
Ik moet zeggen dat ik er nog nooit echt goed voor ben gaan zitten om te luisteren naar het verschil tussen een GP400 en een GP412. In theorie maakt een elliptische naald meer contact met de groef waardoor een beter geluid. In de praktijk vind ik een GP400 element ook heel goed klinken. Ik denk dat het heel persoonlijk is welk element het beste bij je past.
Misschien moet je de GP406 eens proberen op je Technics. Technics maakt toch ook goeie elementen. Welke heb jij?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015 - CD273 CD5400OSE
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Veel Superscope: www.superscopeaudio.nl

sjoek

Daar heb ik idd ook wel aan zitten denken. Het element wat er nu onder hangt is een 270 element van technics op zich niks mis mee. Maar op verscheidende fora gelezen dat de huidige platenspeler wel een "beter" element verdiend. En dat de meesten dit ook echt als verbetering ervaren.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

valkyrienineball

misschien schud ik het stof van een wat ouder topic af maar ook hier een fanatiek vinyl draaier.....

Een Marantz 6100 met op dit moment nog een Ortofon Om10 die binnenkort opgewaardeerd wordt met een Ortofon 2M Bronze.
Het vinyl is bij ons in huis nooit weggeweest, ik vind het gewoon te leuk om op rommelmarkten en in kringloopwinkels te neuzen, soms vind je daar echt pareltjes.
Thuis vervolgens lekker badderen in de Disco Antistat en pas dan mogen ze op de draaitafel.

Ik heb een CD63 MKII KI cdspeler in huis maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar het zwarte goud.

Matt

Citaat van: valkyrienineball op februari 17, 2016, 00:09:25
misschien schud ik het stof van een wat ouder topic af maar ook hier een fanatiek vinyl draaier.....

Een Marantz 6100 met op dit moment nog een Ortofon Om10 die binnenkort opgewaardeerd wordt met een Ortofon 2M Bronze.
Het vinyl is bij ons in huis nooit weggeweest, ik vind het gewoon te leuk om op rommelmarkten en in kringloopwinkels te neuzen, soms vind je daar echt pareltjes.
Thuis vervolgens lekker badderen in de Disco Antistat en pas dan mogen ze op de draaitafel.

Ik heb een CD63 MKII KI cdspeler in huis maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar het zwarte goud.


Heb je de verschillen al kunnen horen tussen de 2 elementen? Of heb je gewoon de nieuwe besteld?
Ik zit ook met een OM10 en dacht deze te veranderen naar een 2m red... Maar ik zou eerst graag het verschil eens horen :-)

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

valkyrienineball

Hee Matt,

Ligt er aan wat jouw wensen zijn maar misschien leuker om gewoon eens een leuke vergelijkende test te zien en te beluisteren : https://www.youtube.com/watch?v=d-Gn39eCZ5g&list=PLvIQcbLR2hmG_kBFoNwO5L6eYfUr0_4Jy

Ik wilde in eerste instantie de Blue maar zit nu dus serieus de Bronze te overwegen.
Aanschaffen heb ik nog niet gedaan, ik zit nog in het proces van penningmeesteres overtuigen .......

bramdg

Citaat van: valkyrienineball op februari 17, 2016, 23:30:38
Hee Matt,

Ligt er aan wat jouw wensen zijn maar misschien leuker om gewoon eens een leuke vergelijkende test te zien en te beluisteren : https://www.youtube.com/watch?v=d-Gn39eCZ5g&list=PLvIQcbLR2hmG_kBFoNwO5L6eYfUr0_4Jy

Ik wilde in eerste instantie de Blue maar zit nu dus serieus de Bronze te overwegen.
Aanschaffen heb ik nog niet gedaan, ik zit nog in het proces van penningmeesteres overtuigen .......

....Of ga direct voor de 2M black  :evil: .... zwart past overal bij hé :-D
Is argument om de penningmeesteres te overtuigen  :-P
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Helspie

leuk topic om eens door te lezen...

Ik speel ook al enkele jaren Vinyl. Heb een 250-tal platen nu... allerlei genres.

En de aantrekking van vinyl zit 'm in 2 factoren. Enerzijds het beluisteren, anderzijds het zoeken naar die juiste plaat in allerlei omstandigheden (marktjes, internet, enz...)

Ondertussen ben ik wel zover om mijn platenspeler eens te veranderen, daarom dat ik mijn project RPM 1.3 genie nu verkoop (http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/platenspelers-en-pick-ups/m1021693743-pro-ject-rpm-1-3-met-ortofon-red-naald.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller).

Heb nu ook al een tijdje rondgekeken om een DAC aan te kopen ofzo, misschien zelfs om mijn Marantz PM7200KI te vervangen door een PM7005, maar dat echte hifi gegeven, dat kraakje van die vinyl, dat doet 'm 't toch... Daar geef ik toch liever m'n geld aan.

darkcoot

Ik heb ongeveer een jaar geleden een vintage Fons CQ30 uit een erfenis gekregen. Deze heb ik laten opknappen door een zaakje in Den Haag.

Sinds die tijd af en toe wat platen aangeschaft en ik moet zeggen.....klinkt toch erg lekker. Weet niet was het is, maar op de een of andere manier toch een speciale beleving.

Ik merk dat ik de laatste tijd dat ik eerder een plaat opzet dan dat ik vanaf mijn NAS flacjes stream.
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

Cornelis1921

Citaat van: Helspie op februari 18, 2016, 18:16:11
leuk topic om eens door te lezen...

Ik speel ook al enkele jaren Vinyl. Heb een 250-tal platen nu... allerlei genres.

En de aantrekking van vinyl zit 'm in 2 factoren. Enerzijds het beluisteren, anderzijds het zoeken naar die juiste plaat in allerlei omstandigheden (marktjes, internet, enz...)

Ondertussen ben ik wel zover om mijn platenspeler eens te veranderen, daarom dat ik mijn project RPM 1.3 genie nu verkoop (http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/platenspelers-en-pick-ups/m1021693743-pro-ject-rpm-1-3-met-ortofon-red-naald.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller).

Heb nu ook al een tijdje rondgekeken om een DAC aan te kopen ofzo, misschien zelfs om mijn Marantz PM7200KI te vervangen door een PM7005, maar dat echte hifi gegeven, dat kraakje van die vinyl, dat doet 'm 't toch... Daar geef ik toch liever m'n geld aan.
Als de PM7200KI nog geen servicebeurt heeft gehad, zou ik dat als eerste laten doen, want een PM7200KI doet beslist niet onder voor een PM7005, integendeel.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Citaat van: valkyrienineball op februari 17, 2016, 23:30:38
Hee Matt,

Ligt er aan wat jouw wensen zijn maar misschien leuker om gewoon eens een leuke vergelijkende test te zien en te beluisteren : https://www.youtube.com/watch?v=d-Gn39eCZ5g&list=PLvIQcbLR2hmG_kBFoNwO5L6eYfUr0_4Jy

Ik wilde in eerste instantie de Blue maar zit nu dus serieus de Bronze te overwegen.
Aanschaffen heb ik nog niet gedaan, ik zit nog in het proces van penningmeesteres overtuigen .......

Ik zit ook zo wat rond te lezen, maar voor een effectieve aankoop wil ik beiden toch eens horen in de winkel. Zo hoor ik toch het verschil, eventueel mijn plaatselijke handelaar overtuigen om tot bij thuis te komen. Maar het zal nog niet voor direct zijn =D Eerst de 1090 reviseren.

De bronze zou veel minder last hebben van grove distortion, lees ik op het www :-)

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zoldar

Heb de blue en black beide gehoord op dezelfde set bij de dealer. Beide mooi open en veel detail. Maar de black haalt spooky veel uit de groeven.

De bronze naald past overigens ook op een black. De motor is hetzelfde. Geld ook voor de red en blue.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Matt

Citaat van: Zoldar op februari 18, 2016, 21:27:33
Heb de blue en black beide gehoord op dezelfde set bij de dealer. Beide mooi open en veel detail. Maar de black haalt spooky veel uit de groeven.

De bronze naald past overigens ook op een black. De motor is hetzelfde. Geld ook voor de red en blue.

Mooi prijskaartje hangt daar aan :-)
De aankoopprijs van mijn project debut carbon is lager dan die van de 2m black  :yes:

Is dit wel een upgrade die de moeite loont op mijn dt? Of koop ik dan beter een andere dt?
Niet dat ik het overweeg, is mij te duur. Maar ik vraag het mij wel af :-)

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

valkyrienineball

Citaat van: Matt op februari 18, 2016, 21:42:43
Mooi prijskaartje hangt daar aan :-)
De aankoopprijs van mijn project debut carbon is lager dan die van de 2m black  :yes:

Is dit wel een upgrade die de moeite loont op mijn dt? Of koop ik dan beter een andere dt?
Niet dat ik het overweeg, is mij te duur. Maar ik vraag het mij wel af :-)

Greetz

Dat had ik ook wel een beetje, ik ben er dan ook niet helemaal uit en ik heb rekening te houden met de penningmeesteres natuurlijk.
Mijn 1040 wordt momenteel nagekeken en gereviseerd, die kostte me al weinig tot nu toe, de 6100 heb ik ook voor een habbekrats van marktplaats weg (zo nu en dan kom je juweeltjes tegen) , eigenlijk alles wat ik er heb staan komt van marktplaats behalve mijn luidsprekers.

Nu zit ik ook nog eens te twijfelen tussen de 2m Bronze en een Stanton 881S.......die lijkt me ook wel wat.

Iemand ervaring met de Stanton ??

Helspie

Citaat van: Cornelis1921 op februari 18, 2016, 19:40:22
Als de PM7200KI nog geen servicebeurt heeft gehad, zou ik dat als eerste laten doen, want een PM7200KI doet beslist niet onder voor een PM7005, integendeel.

Dat ie niet onderdoet ben ik ondertussen ook wel van overtuigd.
Heb er even over getwijfeld, maar moet het bekennen, ben een vinylman...  HB

Die servicebeurt heeft ie enkele jaren geleden wel gehad, maar misschien inderdaad wel de overweging waard om dat nog een keer te doen...

Cornelis1921

Citaat van: Helspie op februari 19, 2016, 00:01:45
Dat ie niet onderdoet ben ik ondertussen ook wel van overtuigd.
Heb er even over getwijfeld, maar moet het bekennen, ben een vinylman...  HB

Die servicebeurt heeft ie enkele jaren geleden wel gehad, maar misschien inderdaad wel de overweging waard om dat nog een keer te doen...
Bij dagelijks gebruik is na enige jaren een servicebeurtje wel weer eens nodig. Ik zou dat eens overleggen met de forumtechneuten. Mijn PM7200 is over enige tijd ook weer aan de beurt na in het voorjaar van 2003 door HAL9000 succesvol onder handen te zijn genomen. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *