Vinyl beleving

Gestart door Rob46, juli 14, 2015, 11:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

E Hamers

#15
Onlangs nog een zwarte Project Debut Carbon Esprit gekocht, waar ik mijn jaren 80 LP's opdraai o.a. U2, Fleetwood Mac, Level 42, Bon Jovi, Phil Collins, Toto, Dire Straits .....

cz79

Nu wil het toeval dat ik. In het bezit ben gekomen van een stuk of 400 van die zwarte onderzetters (die overigens veel te groot zijn voor een bierglas), van dire straits tot eric clapton, pink floyd, fleetwood mac, maar ook stapels en stapels deutsche grammophon opnames.
Wanneer iemand interesse heeft hierin dan hoor ik dat graag, ik blijf bij streaming

Rob46

Wat een pracht van een speler welke op een zeer fraai audiorek staat!  :-D genieten lijkt mij!!! :yes:

Rob46

Chris, jij gaat nog wel een keer overstag.......... HLP

cz79

Van mijn leven niet, te veel gedoe en echt niet mooier dan ik nu heb (imo).goed voor de verkoop

Spikes25

Sinds kort een platen speler gekocht van 35 jaar oud.
De PS -434 van Sony, direct drive. Aangesloten op de SR 7007, dik tevreden over geluid.
Oude planen weer onder het stof gehaald, van 13 zonnige zomer hits, Soul uit de 70's Dire straits, Deep purple. Toch weer leuk om te horen.

Om de Sony platenspeler compleet te maken ook  de (toen) bijpassende versterker, Tuner en cassettedeck er bij gezocht en gekocht, inclusief Sony meubel. Maar heeft toch wat mankementjes, dus gaat weer retour Marktplaats. Jammer geweldig geluid.
En t.z.t toch maar weer  een nieuwe direct drive kopen.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

E Hamers

Citaat van: Rob46 op juli 15, 2015, 21:54:41
Wat een pracht van een speler welke op een zeer fraai audiorek staat!  :-D genieten lijkt mij!!! :yes:

Dankje, deze speler is betaalbaar en voldoet voor mij prima. Nu in de zomer periode zit ik veel buiten, muziek afspelen op een platen speler daar moet je echt voor gaan zitten. Komt wel weer.

Ook deze is aangesloten op een SR7007 met daarbij een SA8003.

In de SR7007 een USB micro SD card ingeplugd van 32gb met flac bestanden erop, het afdek klepje kan dan nog dicht. Bediening voor het buiten terras op zone 2 via tablet. Waar ik die flac bestanden dan meestal afspeel.






eric1403

Nostalgie of niet, na alles gedigitaliseerd of geflact te hebben naar een nas miste ik het vasthouden van cd's en vooral platen. Hoesteksten lezen, platen draaien en vooral niet vergeten om de naald op tijd uit de uitloopgroef te halen :-)
Stereo: PM11-S3 NA11-S1 SA15-S2LE SL10 + OM30  KEF 104/2
TV: Sony LG OLED55E6V UBP-X700 ZIDOO X9S Sony MDS-HW700
Multi-ch: SR12-S1 Oppo BDP-103 Epson TW8100 Mede8er 600X3D Vifa Surround Audio Pro Sub
Sennheiser HD650 RS180 RS220 Stax CS II

bramdg

Citaat van: eric1403 op augustus 15, 2015, 08:33:34
Nostalgie of niet, na alles gedigitaliseerd of geflact te hebben naar een nas miste ik het vasthouden van cd's en vooral platen. Hoesteksten lezen, platen draaien en vooral niet vergeten om de naald op tijd uit de uitloopgroef te halen :-)

:wav:  :wav: :wav: :wav:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Rob46

Ik kan mij daar zeker iets bij voorstellen! Begint hier toch ook (weer) te prikkelen..... :yes:

Matt

Ik heb mijn hele set gekocht om in eerste instantie te luisteren naar vinyl. Momenteel speelt de set het meest mp3's af omdat mijn vinyl collectie nog héél klein is. Ik ben nog een echte leek, maar bij toeval is alle vinyl die ik heb ook 180g. Wat zijn hier de verschillen? (uitleg of een goede link naar nuttige info?)
dt is een Project Debut carbon met een ortofon OM 10 element.

Citaat van: bramdg op juli 15, 2015, 09:00:11
Hier ook de laatste jaren terug weer het "zwarte goud" opgepikt.
Naast de zalige oude originele persingen koop ik geregeld (lees meer en meer) ook nieuwe dingen (al dan niet 180gr of gekleurd vinyl).

Alles mooi door de knosti antistat halen en dan van genieten op de draaitafel  :yes:
nadien belanden ze in een anti statische hoes van Mofi.  :-D

Als ik eens wil echt rustig genieten van muziek leg ik altijd een vinylplaat op (iets waar ik echt voor ga zitten dan).  :kwijl:
The Real Thing

Voor de rest stream ik ook nog veel via de Squeezebox op de andere momenten.

Heel zelden draai ik nog cd's ....maar misschien komt dat wel terug.

Muziek blijft toch mooi ... in al zijn formaten   pompom


Hier kan ik mij volledig in vinden, plaatje draaien, achterover in de zetel mooi voor de set en genieten.
Dit ben ik minder vlug geneigd als ik gewoon mp3's afspeel...



Citaat van: cz79 op juli 15, 2015, 21:54:10
Nu wil het toeval dat ik. In het bezit ben gekomen van een stuk of 400 van die zwarte onderzetters (die overigens veel te groot zijn voor een bierglas), van dire straits tot eric clapton, pink floyd, fleetwood mac, maar ook stapels en stapels deutsche grammophon opnames.
Wanneer iemand interesse heeft hierin dan hoor ik dat graag, ik blijf bij streaming

Dire straits, eric clapton, pink floyd, fleetwood mac,... Allemaal mijn ding. Te koop zeg je?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

180 gr vinyl is vooral een betere kwaliteit plaat. Gaat als het goed is langer mee en is steviger dan sommige hele dunne persingen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

ronbos

Fanatiek vinyl draaier! Nú met een pracht marantz 6300 incl. Pickering xv 15 element. hello
Geweldige speler....

Rob46

Kijk.....steeds meer vinyl liefhebbers melden zich in dit topic!! :yes:

SMarcel

Doe ik ook nog even een duit in het zakje.

Na vele jaren met een monster draaitafel van JVC te hebben gedraaid, de QL-A75 heb ik nu ongeveer 2 jaar een wat subtielere draaitafel van Pro-Ject aangeschaft.

Deze past beter in ons interieur waardoor deze minder prominent aanwezig is t.o.v. de JVC. Plus het feit dat ook deze draaitafel van goede kwaliteit is en heerlijk speelt.
Samen met een Pro-Ject buizen phono pre doet deze uitstekend zijn werk.

Koop nog regelmatig (echt) nieuw vinyl (Kensington, Kovacs, Anouk enz.) maar scoor zo af en toe bij de kringloop ook nog wel pareltjes zoals gister een schijf van Gino Vannelli / Storm at Sunup in onberispelijke staat uit 1975, dus 40 jaar oud.

Ja, hier in huis id dus nog steeds veel vinyl beleving aanwezig.

Groeten,

Marcel