Vinyl beleving

Gestart door Rob46, juli 14, 2015, 11:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Zijn hier nog actieve leden die zich bezig houden met vinyl? En op welke wijze dan?

Rob46

Weinig beweging.....

pameijer

Onduidelijke topicstart.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

Eens. Gewijzigd. Hoop dat dit duidelijker is.

cz79

Ja ik, ik gebruik ze dikwijls als onderzetter voor mijn bord tijdens het avondeten, superhandig  :-D

100%Marantz

Ik heb er nog een paar duizenden in de kelder en een 10tal in de living. Luister heel zelden, is mooi maar toch van een andere tijd.
Als DJ was dit wel geweldig, maar heel zwaar om overal mee te nemen.
Je ziet ze tegewoordig afkomen met een PC en een aantal CD's [emoji6][emoji12][emoji3]


Via iOS
marantz, what else?

sjoek

als ik mijzelf onder actief lid mag scharen... jazeker ik luister zeer veel naar vinyl... ik heb zowel een draaitafel in de woonkamer staan ( marantz 6170 met philips 406 mk2 element) als boven in de muziekkamer waar de collectie audio dragers opgeslagen staan (een technics dl 202 met technics 270 element). Het meeste wat hier op gedraait word zijn uiteraard oudere lp`s maar heb hier en daar ook wel wat nieuwe albums op vinyl gekocht.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Kijk, nog een echte vinyl liefhebber!  :yes:

sjoek

Citaat van: Rob46 op juli 14, 2015, 21:23:35
Kijk, nog een echte vinyl liefhebber!  :yes:

zeker een mooie grote hoes in je handen. En de naald zien lopen over het zwarte goud blijft toch iets heel speciaals. Daardoor klinkt het in mijn oren ook gelijk nog mooier :yes:. Ondanks de kleine kraakjes op sommige oudere platen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

100%Marantz

Heb net een oude bovengehaald, typisch jaren 80, verouderd
gazebo
Draait nu op mijn Technics SL1200mK II


Via iOS
marantz, what else?

Rob46

Ahhhh Gazebo met Chopin? Gaaf nummer wat waarschijnlijk een extra beleving geeft als dit van het zwarte goud afkomt.....

Vinyl_Fuchs

Voor mij gaat qua muziekbeleving niets boven vinyl. Maar voor het gemak draai ik ook cd's. Streamen is niets voor mij. Laatst nog een lp beluistert van santana uit 1970: niet 1 kraakje en een geweldige opnamekwaliteit. Qua auto's en motoren ben ik net zo nostalgisch. Ik moet de techniek kunnen zien, voelen, horen en ruiken. Vandaar dat ik ook heerlijke buizenversterkers gebruik met joekels van eindbuizen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SMarcel

Draai nog regelmatig vinyl en koop ook nog steeds nieuw (Miles Davis, Anouk, Kensington, Kovacs enz) maar dan meestal in de betere persing 180 gram.

Het heeft nog steeds een prominente plek in mijn audio set en beleving.

Groeten,

Marcel

bramdg

#13
Hier ook de laatste jaren terug weer het "zwarte goud" opgepikt.
Naast de zalige oude originele persingen koop ik geregeld (lees meer en meer) ook nieuwe dingen (al dan niet 180gr of gekleurd vinyl).

Alles mooi door de knosti antistat halen en dan van genieten op de draaitafel  :yes:
nadien belanden ze in een anti statische hoes van Mofi.  :-D

Als ik eens wil echt rustig genieten van muziek leg ik altijd een vinylplaat op (iets waar ik echt voor ga zitten dan).  :kwijl:
The Real Thing

Voor de rest stream ik ook nog veel via de Squeezebox op de andere momenten.

Heel zelden draai ik nog cd's ....maar misschien komt dat wel terug.

Muziek blijft toch mooi ... in al zijn formaten   pompom


PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Rob46