De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kamidioblitz

Ik merk vooral verschil tussen spotify en een goede bron zoals vinyl of flac via mijn Bluesound als ik luister via mijn koptelefoon. Via mijn luidsprekers hoor ik ook verschil maar is het verschil minder storend. Bij de koptelefoon is spotify onbeluisterbaar. Leuk trouwens, Rega! Mooi spul. Heb zelf een Elex R, RP6 en Rega Ear.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

Brutus

Nooit spotify via een koptelefoon geluisterd en heb moeite het verschil te horen tussen spotify premium en een flac bestand. Dat gezegd hebbende......niet alle flac bestanden hebben een even goede bron kwaliteit.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163158.msg3039116#msg3039116


:roll:


Citaat van: Brutus op april 06, 2017, 02:39:23
Nooit spotify via een koptelefoon geluisterd en heb moeite het verschil te horen tussen spotify premium en een flac bestand. Dat gezegd hebbende......niet alle flac bestanden hebben een even goede bron kwaliteit.
Citaat van: Kamidioblitz op april 05, 2017, 21:42:39
Ik merk vooral verschil tussen spotify en een goede bron zoals vinyl of flac via mijn Bluesound als ik luister via mijn koptelefoon. Via mijn luidsprekers hoor ik ook verschil maar is het verschil minder storend. Bij de koptelefoon is spotify onbeluisterbaar. Leuk trouwens, Rega! Mooi spul. Heb zelf een Elex R, RP6 en Rega Ear.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kamidioblitz

Citaat van: xander32 op april 06, 2017, 06:34:46
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163158.msg3039116#msg3039116


:roll:
Die test had ik nog niet gezien. Wat toevallig! Ik vraag mij af of ik het blind kan duiden. Hier luisterde ik na elkaar naar hetzelfde nummer vanaf een verschillende bron. Wat dan opvalt is dat spotify plat klinkt en smal. Misschien zit er ook een stukje self fullfilling prophecy in.

Ik zal niet beweren dat ik het blind kan horen, kan wel goed de verschillen duiden als ik weet wat er op staat. Aangezien ik maar beperkt tijd heb om te luisteren zal ik altijd kiezen voor de beste kwaliteit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

Brutus

Hmmm.......2 goed van de 6 maar nu heb ik ook geen fatsoenlijke audio in mijn laptop  :-(
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Kamidioblitz op april 05, 2017, 21:42:39
Ik merk vooral verschil tussen spotify en een goede bron zoals vinyl of flac via mijn Bluesound als ik luister via mijn koptelefoon. Via mijn luidsprekers hoor ik ook verschil maar is het verschil minder storend. Bij de koptelefoon is spotify onbeluisterbaar. Leuk trouwens, Rega! Mooi spul. Heb zelf een Elex R, RP6 en Rega Ear.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het aantal WAV en FLAC bestanden dat ik heb is niet echt noemenswaardig, zeker niet voor een vergelijk.
Momenteel ben ik dus eigenlijk best tevreden met Spotify. Tidal vind ik ook niet echt gebruiksvriendelijk in combinatie met Bluesond. Daar doet Naim het veel beter.

Ah, nog een Rega fan zo te zien :) Die RP6 staat ook nog op mijn lijstje  :-D (waar woon je?  :angel:  :schater: )
Mss veranderd mijn mening als ik de Chord 2qute heb, want die wil ik er ook nog tussen.


Citaat van: xander32 op april 06, 2017, 06:34:46
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163158.msg3039116#msg3039116

:roll:


Ahh cool, als de set dit weekend warm staat ga ik eens proberen met de lap top.
Is dan wel met de ingebouwde DAC, niet de beste maar ook niet echt slecht,...
Ik heb sowieso een wat vreemd gehoor, dus het zou mij verbazen als ik ze er zou uithalen  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Kamidioblitz

Zoetermeer woon ik. RP6 bevalt erg goed. Komt wel dit jaar nog een nieuw element op denk ik. Daar moet ik binnenkort een keer naar gaan luisteren. Heb nu de Ortofon Bronze, neig naar de Black. Hobby...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

Matt

Die ga ik onthouden, als ik nog eens op museum bezoek ga in Den Haag dan ben ik niet veraf  :angel:

Is er een speciale reden waarom je voor de Ortofon Bronze bent gegaan en niet voor de Exact van Rega zelf?
Ze zitten zowat in dezelfde prijs categorie, ik dacht om het bij Rega zelf te houden :-) Maar vergelijken heb ik nog niet gedaan.
Sowieso is de upgrade van draaitafel laatste prioriteit. Eerst de DAC en een upgrade naar de SCM19.

Fijne hobby toch  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Kamidioblitz

Citaat van: Matt op april 06, 2017, 20:50:38
Die ga ik onthouden, als ik nog eens op museum bezoek ga in Den Haag dan ben ik niet veraf  :angel:

Is er een speciale reden waarom je voor de Ortofon Bronze bent gegaan en niet voor de Exact van Rega zelf?
Ze zitten zowat in dezelfde prijs categorie, ik dacht om het bij Rega zelf te houden :-) Maar vergelijken heb ik nog niet gedaan.
Sowieso is de upgrade van draaitafel laatste prioriteit. Eerst de DAC en een upgrade naar de SCM19.

Fijne hobby toch  :-D

De cartridges is niet hetgeen waar Rega in uitblinkt. Ik heb ook de exact overwogen maar uiteindelijk voor de Ortofon gekozen. Ik heb ze nooit naast elkaar gehoord. Alleen de Elys 2 van Rega heb ik gehoord. Voordeel van de black is dat ik hierbij alleen de stylus hoef te vervangen. Scheelt weer!

Overigens had ik inmiddels wel een opvolger voor de RP6 verwacht, gezien de updates die reeds in de lijn zijn doorgevoerd. Mijn vader heeft een P3 met Ortofon Bronze. Klinkt ook goed.

Mooie speakers die scm19. Marcel van h&pc hifi voert die sinds kort toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

Matt

Vind het moeilijk kiezen, cartridges. Is niet makkelijk te vergelijken,...
Die nieuwe planar lijn heb ik ook al zitten naar kijken. Ik zie nog wel, is nog even wachten. Denk niet dat ik dit jaar nog een nieuwe dt ga kopen. Dus misschien is de opvolger er dan al  :-D

Inderdaad, die heeft Marcel ook. Kans is groot dat ik daar dan ook eens langsga als ik ze ga aankopen.
Luisteren hoeft niet meer, heb ik al meerdere keren gedaan  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

#310
Na 2 maanden de Node2 te hebben valt het me echt op dat ik meer geniet van de set.
Streamdienst is Spotify geworden, een verschil tussen Tidal en Spotify nam ik hier niet waar.
Doorslaggevend was het gebruiksgemak en het feit dat ik enkele artiesten gewoon weg niet terug vond op Tidal (lokale minder bekende bands die wel op spotify terug te vinden zijn).

Ik geniet niet alleen meer van de set, het valt mij ook echt op dat er op lagere volume's van valt te genieten.
Maar wel bij de meer vocale en rustig muzikale muziek gerne's.
Hardrock en dergelijke is dus enkel voor in de auto  :-D

Maar, jazz, blues, indie rock a la Alt-J en dergelijke lukt wel op lage volumes.
Elektro, house etc mag ik niet van klagen, als dit speelt staat het volume sowieso harder  :angel:

Ook is er een Rega Apollo cd speler bijgekomen. Tweedehands op gebotst, was enkele minuutjes rijden van mijn werk en niet duur. Momenteel speelt hier voornamelijk de Node en sporadisch de Apollo.
Draaitafel is dus ook wel aan een upgrade toe,... Want dit is nu echt al een tijd geleden.

Maar eerst zou ik graag de stands willen veranderen. Heb al zitten denken om zelf -lees als mijn broer- houten stands te maken, eventueel met vanbinnen zand in om ze goed zwaar te maken  :-)


De Rega versterker is echt een pareltje voor het geld, nu in combinatie met de node2 als bron en de SCM11 als speaker komt er veel meer rust in mijn hoofd. Even van het padje af en weinig tijd doorgebracht met genieten van de set. Altijd was er wel iets wat niet ok was. Dat is nu weg en dat is best een fijn gevoel.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Top dat je een Rega cd-speler tegen het lijf bent gelopen, maakt de set mooi compleet. Hier ook Spotify en het gebruiksgemak en aanbod is enorm, ik houd het ook bij Spotify.

Doe nog eens een fotootje met de complete set met de nieuwe aanwinst
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Compleet zou ik die nog niet noemen :-D maar was idd wel een leuke vondst.

Foto gaat niet makkelijk, de zon schijnt hier net binnen...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Mooie set joh, met zowel een state of the art streamer als een retro dt. Maar deze verdienen wel een betere foto :yes:.

Matt

Dank je!
Vandaag gaat het niet meer lukken, nu blijf de zon binnen schijnen tot ze onder is  8-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."