De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: mountainbiker op september 15, 2016, 19:01:13
Hoe zit dat dan met klasse D versterkers? Onlangs heb ik er een aangeschaft (NAD D3020). Volgens de diverse reviews zou deze zich niets aantrekken van impedantie schommelingen.

Geen idee, ik weet niet veel van klasse D......ik deed net al een gok, vraag het aan de experts  :-D
Wat ik wel weet, of miss geloof, is dat klasse D gewoon ook lekker veel vermogen moet leveren, en juist ook omdat het makkelijk kan in deze klasse  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Matt op september 15, 2016, 20:33:39
Zoals ik al heb gezegd Jurgen, momenteel ben ik soms meer tevreden van een flac die afspeelt via de macbook dan van mijn vinyl. Dat telt natuurlijk enkel voor de albums die ik als vinyl en FLAC heb.
Dus daar zal ik ook in investeren, hopelijk ben ik er van af met een nieuw element. Iets wat ik toch al wou  :angel:
Plots naar een iets betere speaker gaan kan grote gevolgen hebben  :schater:

Ik ga opzoek naar een versterker en een dac (of combi), achteraf is het dan nog uitzoeken hoe de draaitafel het doet en dan liefst nog een cd speler.

Allemaal toekomst muziek, eerst de 1300dc verkopen :)

Vind ik zelf niet zo leuk, ook het feit dat ik niet op lage volume's van de muziek kan genieten vind ik een ergernis ...

Yes, de ATC dult niet snel spullen die niet bij hem passen, daarom zei ik al dat ik een vermoeden heb dat het aan de aangesloten componenten kan liggen. Is de match goed dan krijg je daar ook wel veel voor terug.  HB

Mijn filosofie is dat je ergens moet beginnen met een referentiepunt, dat is in mijn geval de speakers....en daar bouw ik alles omheen. Als je een kant en klaar setje wil dan zaten we niet op dit forum  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Ik kan nog altijd voor deze gaan
http://www.miniketenshop.be/product/550811/category-189687/denon-ceol-n9-zwart.html

Vorig jaar was ik zwaar aan het overwegen, maar heb toen toch de 1090 gekocht  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Haha ja, misschien ben je daar het beste mee af, het scheelt in ieder geval veel geld  :-P

Vroeger had ik serieuze componenten voordat de midi setjes (heel wat versleten ook) hun intrede deden, paar jaar weinig aandacht aan besteed (met enkel een keukenradio) en voordat ik weer echt begonnen ben een paar jaartjes van deze Sony CMTCPZ1 genoten (serieus he  :yes:) :



*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op september 16, 2016, 10:20:25
Haha ja, misschien ben je daar het beste mee af, het scheelt in ieder geval veel geld  :-P

Vroeger had ik serieuze componenten voordat de midi setjes (heel wat versleten ook) hun intrede deden, paar jaar weinig aandacht aan besteed (met enkel een keukenradio) en voordat ik weer echt begonnen ben een paar jaartjes van deze Sony CMTCPZ1 genoten (serieus he  :yes:) :



Ik ga mij zo een midi kopen voor op het werk denk ik.
We werken op 2locatie's (door gebrek aan ruimte) en in het ene pand is er geen radio  :serie:  :-o
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Lijstjes samenstellen kan zo leuk zijn :D

Rega Elicit-R
Rega Elex-R
ATC SIA2-150
Peachtree Audio nova150
Peachtree Audio nova300

De duurdere modellen enkel als ik ze tweedehands vind of een demo model kan kopen, de peachtree met ingebouwde DAC heb ik het meeste interesse in. Benieuwd hoe die zal klinken...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op september 18, 2016, 18:40:06
Lijstjes samenstellen kan zo leuk zijn :D

Rega Elicit-R
Rega Elex-R
ATC SIA2-150
Peachtree Audio nova150
Peachtree Audio nova300

De duurdere modellen enkel als ik ze tweedehands vind of een demo model kan kopen, de peachtree met ingebouwde DAC heb ik het meeste interesse in. Benieuwd hoe die zal klinken...

De ATC SIA2-150 heb ik beluisterd op de SCM11, klonk heel goed  :yes:
De Peachtree Audio nova300 lijkt me heel interessant en wat goedkoper  HB

Ben je al wezen luisteren bij Widescreen?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Komt trouwens ook een nova500  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

De ATC is wel de duurste :D dus dan moet die echt al veel meer waarmaken dan de andere in de lijst, heb die al betaalbaarder gevonden als demo en 2de hands. Maar de voorkeur gaat toch naar een nieuwe.

Ik had een afspraak vandaag maar heb mij lelijk overslapen, deze middag in slaap gevallen... De lange werkdagen vallen soms zwaar. Heb een mail gestuurd of het dinsdag kan. De Rega's kan ik beluisteren de peachtree 150 wordt verwacht.
Ben heel benieuwd.
De nova 500 zal dan ook wel heel duur zijn als ik het verschil zie tussen de 150 en de 300.  :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Bijzonder lijstje, geen doorsnee. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, of je jouw doel gaat bereiken 8-). Iig. veel plezier met het uitzoeken.


Citaat van: Matt op september 18, 2016, 18:40:06
Lijstjes samenstellen kan zo leuk zijn :D

Rega Elicit-R
Rega Elex-R
ATC SIA2-150
Peachtree Audio nova150
Peachtree Audio nova300

De duurdere modellen enkel als ik ze tweedehands vind of een demo model kan kopen, de peachtree met ingebouwde DAC heb ik het meeste interesse in. Benieuwd hoe die zal klinken...

Matt

Citaat van: xander32 op september 19, 2016, 06:29:33
Bijzonder lijstje, geen doorsnee. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, of je jouw doel gaat bereiken 8-). Iig. veel plezier met het uitzoeken.

Als ik wat zoek op het www, worden die het vaakst opgenoemd in een goede combi met de SCM11.
Ook ben ik benieuwd naar de pm11s3, MF M5si of M6si,... er is zoveel keuze :yes: :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Hoe ga je het verder aanpakken, hoe ga je tot een keuze komen?

Citaat van: Matt op september 19, 2016, 08:37:15
Als ik wat zoek op het www, worden die het vaakst opgenoemd in een goede combi met de SCM11.
Ook ben ik benieuwd naar de pm11s3, MF M5si of M6si,... er is zoveel keuze :yes: :-D

Matt

Eerste stap is gaan luisteren naar de Rega's, daar een favoriet uit kiezen. Die favoriet dan tegenover de Peachtree 150 plaatsen en terug opnieuw kiezen.
Natuurlijk zit ik nog met het probleem dat ik een constante bron moet vinden.
Ook zal de voorversterker van beide apparaten verschillen waardoor de draaitafel geen eerlijke vergelijk is.

Eventueel eens zoeken of ik niet bij iemand thuis kan/mag langsgaan om mijn SCM11 aan te sluiten op hun set.
Bij voorkeur een PM11S3  :-D

Als ik mijn macbook aansluit op de marantz via micro jack - RCA en via VLC player WAV en FLAC laat spelen vind ik deze beter dan mijn vinyl via de project.
Dit telt natuurlijk enkel over de albums die ik in beide formaten heb. Maar al bij al luister ik tegenwoordig (sinds de 1300dc hier staat) veel meer via de pc dan via vinyl...

Klinkt de vinyl dan slecht? Neen, maar het klinkt "schoner" via pc, heeft ook meer dynamiek en het laag uit zich beter. Ook speelt die iets luider, maar dat is normaal. Vinyl speelt altijd stiller dacht ik?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Op de nieuwe Peachtree kan je gelijk je Mac aansluiten en spelen maar.....die heeft een goede dac erin zitten   :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op september 19, 2016, 21:53:05
Op de nieuwe Peachtree kan je gelijk je Mac aansluiten en spelen maar.....die heeft een goede dac erin zitten   :yes:

En vanwege die DAC neigt mijn voorkeur naar die :)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."