De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Gewoon een volstrekt eigen koers varen; dat kan ik dan ook wel weer waarderen.

TurboMarco

#196
Citaat van: Matt op september 14, 2016, 22:56:58
Niet misschien, ik ga verhuizen. Is gewoon nog niet zeker wanneer.
Bedrijf waarvoor ik werk kijkt al een tijd uit om een nieuw pand te kopen voor de productie in onder te brengen.
Graag woonde ik in de buurt van dit pand. Zolang mijn bazin geen pand koopt weet ik niet waar naar toe te verhuizen.

Dan koop ik beter een hoofdtelefoon met versterker, als ik elke keer ik verhuis een andere set met kopen...  :angel:

Er zijn hier zoveel leden die er de hobby van maken om hun set te verbeteren, akoestiek is daarbij heel belangrijk.
Als ik het hier kan verbeteren dan kan ik het ergens anders ook.

Gewoon rekening houden met de eigenschappen van je speaker, dus geen speakers kopen die een zee van ruimte nodig hebben in mijn geval.
Of toch met een DSP met  roomcorrection gaan werken ,dan kan je in ieder geval een hoop problemen weg strepen .
Anders blijf je ook maar tobben .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: jowa op september 13, 2016, 15:03:25
Die MF set is erg goed. Deze gaat je speakers zeker onder controle houden.



Sent from my iPhone using Tapatalk


En wat maakt het dat een versterker je speakers onder controle houdt?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jowa

Mag jij uitleggen. Jij weet altijd alles beter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SB_Marantz

Jij maakt de bewering dus mag jij het uitleggen en niet de rollen omdraaien dat is niet fair.
Ik stelde jou tenslotte de vraag.

Een leuke discussie ga ik niet uit de weg maar wel deze als het zo blijft.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zep

#200
Citaat van: SB_Marantz op september 15, 2016, 10:46:04

En wat maakt het dat een versterker je speakers onder controle houdt?


Ja...zo krijgen we geen antwoord he  :wink:

Doe ik een gok: een goede voeding en condensators, maar jij gaat waarschijnlijk zeggen de dempingsfactor toch?  :-D
Heb vaker gelezen dat de dempingsfactor ergens boven de 60 onzin is  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Marvin

Je, Matt, krijgt met uitstippeling van de kwestie misschien wel een duidelijker inzicht in de te volgen route naar een andere versterker.

SB_Marantz

#202
Citaat van: Zep op september 15, 2016, 14:03:51

Ja...zo krijgen we geen antwoord he  :wink:

Doe ik een gok: een goede voeding en condensators, maar jij gaat waarschijnlijk zeggen de dempingsfactor toch?  :-D
Heb vaker gelezen dat de dempingsfactor ergens boven de 60 onzin is  :|


De voeding en de afvlak C's zijn berekend door de ontwerper en dat zit echt wel goed en ja je hebt gelijk dat de dempingsfactor boven de 30 zelfs! onzin is.

Ook al zou deze 1000 zijn...zodra aangesloten op een stel luidsprekers blijft er weinig van over.  :-o
Zelfs specs als slew rate en rise time zijn overdreven imo.

Verder zijn dit soort onderwerpen al zo vaak besproken......is/zijn terug te vinden met duidelijke uitleg van meerdere personen.  8-)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: Zep op september 15, 2016, 14:03:51

Ja...zo krijgen we geen antwoord he  :wink:

Doe ik een gok: een goede voeding en condensators, maar jij gaat waarschijnlijk zeggen de dempingsfactor toch?  :-D
Heb vaker gelezen dat de dempingsfactor ergens boven de 60 onzin is  :|
Hoe zit dat dan met klasse D versterkers? Onlangs heb ik er een aangeschaft (NAD D3020). Volgens de diverse reviews zou deze zich niets aantrekken van impedantie schommelingen.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Matt

Citaat van: marvin op september 15, 2016, 15:03:23
Je, Matt, krijgt met uitstippeling van de kwestie misschien wel een duidelijker inzicht in de te volgen route naar een andere versterker.

Zeg wel, ik ken helemaal niks over dit soort zaken. Compleet groen achter de oren noem ik dat  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Citaat van: xander32 op september 14, 2016, 22:58:59
Gewoon een volstrekt eigen koers varen; dat kan ik dan ook wel weer waarderen.

Leuk om dit te lezen!

Ik zie wel waar ik uitkom. In het slechtste geval moet ik de ATC's achteraf dan toch inruilen, maar ga het toch zeker eerst proberen. Zondag of volgende week ga ik bij de lokale handelaar, hij verdeelt ook ATC dus zal mij zeker verder kunnen helpen.
Zo een zoektocht is ook wel leuk  :-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op september 15, 2016, 19:30:13
Leuk om dit te lezen!

Ik zie wel waar ik uitkom. In het slechtste geval moet ik de ATC's achteraf dan toch inruilen, maar ga het toch zeker eerst proberen. Zondag of volgende week ga ik bij de lokale handelaar, hij verdeelt ook ATC dus zal mij zeker verder kunnen helpen.
Zo een zoektocht is ook wel leuk  :-)

Neem je draaitafel mee, kan je gelijk testen, als het goed is heeft Henk wel een demo SCM11 :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

mountainbiker

Citaat van: Matt op september 13, 2016, 20:48:40
Ik denk een beetje beide, opname is zeker een groot struikelblok. Dat merk ik bij mijn vinyl.
Dat is de enige bron waar ik van uit ga door gebrek aan andere vergelijkbare bronnen.

Het meeste dat mij stoort is dat ik bij elk ander genre moet prutsen met contour, bass, etc... Iets dat ik bij jou op de Anthem en NA niet heb moeten doen met mijn heel gevarieerde muzieksmaak.

Dat er nog verbetering valt te halen uit de 1300dc ben ik sterk van overtuigd.
Maar ik blijf er aan denken, wat als ik alles uitbouw rond de 1300dc (revisie, dac, cd speler,...) en die dan in panne valt. Die is zo goed als onvervangbaar en daar heb ik een beetje te impulsief gekocht.

Komt er nog eens bij dat ik met de revisie terug in categorieën kom die ik eerst buiten budget had gezet.
Dus misschien moet ik dat budget gewoon bijstellen als ik de speakers wil houden.
Ik zit inmiddels te prutsen bij elke aparte song. De ene song dreun ik de kamer uit vanwege de zware bas en de volgende song moet ik de volumeknop verder open zetten.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Citaat van: marvin op september 13, 2016, 22:27:47
Hoe beter de apparatuur hoe meer een slechte opname door de mand valt.  Dat elk genre een aanpassing nodig lijkt te hebben is ook niet vreemd. Deephouse is nu eenmaal anders gemasterd dan Bach. Ik denk, zo op afstand, dat de verkeerde luidspreker in je ruimte staat. Wellicht voor jouw luistersessie en waarneming een fijne kast, bij jou thuis een mis match. Is op afstand helemaal niet mogelijk daar een goed oordeel over te geven, heb het toch maar even gedaan. De spreekwoordelijke knuppel zegmaar. B
Wat mij nu echt op begint op te vallen is de enorme hoeveelheid bas bij moderne opnamen. Het is soms een rustpunt voor mij om naar fusion en rock jazz opnamen uit de jaren 70 te luisteren.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Matt

Citaat van: Zep op september 15, 2016, 19:49:05
Neem je draaitafel mee, kan je gelijk testen, als het goed is heeft Henk wel een demo SCM11 :wink:

Zoals ik al heb gezegd Jurgen, momenteel ben ik soms meer tevreden van een flac die afspeelt via de macbook dan van mijn vinyl. Dat telt natuurlijk enkel voor de albums die ik als vinyl en FLAC heb.
Dus daar zal ik ook in investeren, hopelijk ben ik er van af met een nieuw element. Iets wat ik toch al wou  :angel:
Plots naar een iets betere speaker gaan kan grote gevolgen hebben  :schater:

Ik ga opzoek naar een versterker en een dac (of combi), achteraf is het dan nog uitzoeken hoe de draaitafel het doet en dan liefst nog een cd speler.

Allemaal toekomst muziek, eerst de 1300dc verkopen :)

Citaat van: mountainbiker op september 15, 2016, 20:28:55
Ik zit inmiddels te prutsen bij elke aparte song. De ene song dreun ik de kamer uit vanwege de zware bas en de volgende song moet ik de volumeknop verder open zetten.


Vind ik zelf niet zo leuk, ook het feit dat ik niet op lage volume's van de muziek kan genieten vind ik een ergernis ...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."