De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

jowa

Die MF set is erg goed. Deze gaat je speakers zeker onder controle houden.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Citaat van: jowa op september 13, 2016, 15:03:25
Die MF set is erg goed. Deze gaat je speakers zeker onder controle houden.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Nu wil die plots, een opleg langs mijn kant... Jammer, had graag de speakers gehoord aan die MF set.
Voor dat geld kan ik dus veel recentere versterkers kopen die volgens mij ook voldoende vermogen en controle hebben.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Ik zou mij niet blindstaren op de wattages van MF, daar geen verband leggen met het al dan niet goed aansturen van ls. ...

Matt

Citaat van: xander32 op september 13, 2016, 19:16:30
Ik zou mij niet blindstaren op de wattages van MF, daar geen verband leggen met het al dan niet goed aansturen van ls. ...

Doe ik ook niet, ik geloof meer in de gebruikte techniek en de voeding achter die wattages...
Zo lees ik toch ook dat de Rega Elex-R met maar 80w ze ook goed kan aansturen.
Dus ik denk dat ik inderdaad de problemen bij de bron en de akoestiek moet zoeken en niet bij de 1300dc.

Nu moet ik de keuze maken, investeer ik in de 1300dc (revisie) en bouw ik daar rond.
Of kies ik voor (naar mijn gevoel) een meer betrouwbare versterker (recentere 2de hands of een nieuwe) samen met bronnen die passen in het geheel.

Zoals ik al zei, gaat het mis met 1300dc dan gaat dit over een klein maandloon. Is het een nieuwe dan heb ik toch nog mijn garantie. In deze prijsklasse zijn er ook veel versterkers met 2-6jaar garantie en dat is toch ook iets waar ik rekening moet mee houden.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Hoewel de ATC een mooi vlak impedantie verloop heeft rond 8Ohm adviseren ze zelf versterkers vanaf 80 Watt. Het is ook algemeen bekend dat ze echt goed los komen bij hogere wattages, uiteraard met een stabiele voeding.

De 1300dc zou voldoende moeten zijn, maar het is een oud beestje...werkt hij naar behoren?
Je zou het eigenlijk eens moeten kunnen testen met een andere versterker, maar ook je bron.....dat is makkelijker om meteen heel je huis te gaan verbouwen.

Toch (in denk even hardop)....en het is slechts een gevoel, denk ik dat het bij jou aan de match met de andere componenten ligt. Al zou ik mijn NA6005 bij jou aansluiten dan zou je best eens hetzelfde kunnen ervaren als toen bij mij thuis.
Maar......aan de andere kant, als je het alleen ervaart bij luid spelen, wanneer je de kraan opendraait....dan denk ik toch de versterker.  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op september 13, 2016, 20:37:49
Hoewel de ATC een mooi vlak impedantie verloop heeft rond 8Ohm adviseren ze zelf versterkers vanaf 80 Watt. Het is ook algemeen bekend dat ze echt goed los komen bij hogere wattages, uiteraard met een stabiele voeding.

De 1300dc zou voldoende moeten zijn, maar het is een oud beestje...werkt hij naar behoren?
Je zou het eigenlijk eens moeten kunnen testen met een andere versterker, maar ook je bron.....dat is makkelijker om meteen heel je huis te gaan verbouwen.

Toch (in denk even hardop)....en het is slechts een gevoel, denk ik dat het bij jou aan de match met de andere componenten ligt. Al zou ik mijn NA6005 bij jou aansluiten dan zou je best eens hetzelfde kunnen ervaren als toen bij mij thuis.
Maar......aan de andere kant, als je het alleen ervaart bij luid spelen, wanneer je de kraan opendraait....dan denk ik toch de versterker.  :|

Ik denk een beetje beide, opname is zeker een groot struikelblok. Dat merk ik bij mijn vinyl.
Dat is de enige bron waar ik van uit ga door gebrek aan andere vergelijkbare bronnen.

Het meeste dat mij stoort is dat ik bij elk ander genre moet prutsen met contour, bass, etc... Iets dat ik bij jou op de Anthem en NA niet heb moeten doen met mijn heel gevarieerde muzieksmaak.

Dat er nog verbetering valt te halen uit de 1300dc ben ik sterk van overtuigd.
Maar ik blijf er aan denken, wat als ik alles uitbouw rond de 1300dc (revisie, dac, cd speler,...) en die dan in panne valt. Die is zo goed als onvervangbaar en daar heb ik een beetje te impulsief gekocht.

Komt er nog eens bij dat ik met de revisie terug in categorieën kom die ik eerst buiten budget had gezet.
Dus misschien moet ik dat budget gewoon bijstellen als ik de speakers wil houden.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Marvin

Hoe beter de apparatuur hoe meer een slechte opname door de mand valt.  Dat elk genre een aanpassing nodig lijkt te hebben is ook niet vreemd. Deephouse is nu eenmaal anders gemasterd dan Bach. Ik denk, zo op afstand, dat de verkeerde luidspreker in je ruimte staat. Wellicht voor jouw luistersessie en waarneming een fijne kast, bij jou thuis een mis match. Is op afstand helemaal niet mogelijk daar een goed oordeel over te geven, heb het toch maar even gedaan. De spreekwoordelijke knuppel zegmaar. B

TurboMarco

 :gp:

Ik heb het zelf ook maar al te vaak meegemaakt dat de speakers die ik kocht bij een ander erg lekker klonk ,maar thuis was het niet wat ik er van verwacht had .
Andere akoestiek  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Resumé;
Je bent niet geheel gelukkig met het presteren van de ATC's in jouw ruimte/opstelling en je bent onzeker over de aankoop van de 1300 DC.

M.i. twee verschillende zaken, welke je niet met één actie kan omturnen naar het gewenste  :no:.


Of het moet een versterker met uitgebreide eq/dsp zijn, maar dan ben je nog aan het symptoombestrijden en hef je niet het probleem op/doe je niets aan het probleem zelf.


Zep

Aldus....ieder zijn mening en blijft het toch voor Matt zelf om te achterhalen wat het beste is in zijn situatie. Wat als het een combinatie is van meerdere factoren?

Luisteren....op je eigen gevoel afgaan en testen waar het mogelijk is  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Set verplaatst, eiken dressoir terug in de woonkamer, tapijt op de vloer,...
Speakers staan tegen de muur, maar hebben langs zich meer vrij.
Ik luister nog steeds op een afstand van een goede 2 meter, met het verschil dat achter mijn stoel nog eens 2 meter vrij is.

Luid spelen moet ik wel nog steeds doen.

Er kan zeker nog aan de akoestiek gewerkt worden.
De reden om te verkleinen van vloerstaander (b&w580) naar deze is omdat ik heel waarschijnlijk volgend jaar zal verhuizen. Van den buiten meer richting het stad. Kleiner wonen (en ik woon nu al op amper 80 viekante meter) is zeker niet uitgesloten.

De speakers geef ik dan ook heel koppig niet op. Er komt een andere versterker.
DAC, cd speler, netwerkspeler zijn nog allemaal vraagtekens.
Ik bekijk ook nog wat ik kan doen aan de akoestiek, daar ga ik mij verder in verdiepen.

In het aller slechte scenario, heb ik alles wat ik moet hebben. Lukt het dan nog steeds niet met ATC's kan ik nog altijd een match zoeken.

Mensen hebben hobby's nodig en soms ook wel eens een uitdaging  :-D
Wie niet waagt, ...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Marvin

Apart is het wel. Een andere luidspreker nemen omdat je misschien gaat verhuizen. Dan in de huidige woning de problemen proberen te tackelen. Verhuizen en weer andere problemen tegen gaan komen.

Matt

Niet misschien, ik ga verhuizen. Is gewoon nog niet zeker wanneer.
Bedrijf waarvoor ik werk kijkt al een tijd uit om een nieuw pand te kopen voor de productie in onder te brengen.
Graag woonde ik in de buurt van dit pand. Zolang mijn bazin geen pand koopt weet ik niet waar naar toe te verhuizen.

Dan koop ik beter een hoofdtelefoon met versterker, als ik elke keer ik verhuis een andere set met kopen...  :angel:

Er zijn hier zoveel leden die er de hobby van maken om hun set te verbeteren, akoestiek is daarbij heel belangrijk.
Als ik het hier kan verbeteren dan kan ik het ergens anders ook.

Gewoon rekening houden met de eigenschappen van je speaker, dus geen speakers kopen die een zee van ruimte nodig hebben in mijn geval.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."