Citaat van: Zep op juli 27, 2016, 22:15:55
Idd!!
Ondertussen is het hier luisteren luisteren en vergelijken
Van bron veranderen doet veel...
De 1090 stuurt de SCM11 goed aan bij bepaalde muziek stijlen.
Zowel op vinyl als via de lap top (zonder extra DAC). Mijn voorkeur gaat zelf momenteel naar de lap top...
Volumeknop moet ik wel heel wat verder draaien wil ik er hetzelfde volume uitkrijgen dan bij de DM580.
Meer vermogen is dus zeker aan te raden, vooral voor het laag...
De A-S500 heeft dan meer vermogen, maar is niet zo warm. Zeker de combinatie met mijn draaitafel is niet mijn favoriet, daar mis ik echt het warme wollige typische marantz van mijn 1090.
Via de lap top is het al iets beter. Moet het nog eens opnieuw beluisteren.
Met de pm5005 op loudness is er wel wat meer laag te horen ivm de 1090 (ook op loudness).
Ook moet ik hier de volume knop ferm aandraaien, dit was ook de enige versterker die na een tijdje wat warmer werd dan de andere.
Zoals het er nu uitziet, denk ik toch dat ik op zoek ga naar een versterker met wat meer vermogen en toch een warm karakter trekje heeft.
De Anthem Intergrated 225 heb ik al gevonden voor €1700 nieuw. Die combi kon ik wel smaken, hoewel het niet in mijn eigen huiskamer was.
Zou ook wel eens willen testen met een Marantz. Als ik puur naar vermogen kijk kan ik kiezen uit de PM8005, HD-AMP1 of de PM11 S (1/2) 3
Een nieuwe PM11 S3 zit er niet in, tweedehands valt misschien nog binnen het budget. Maar dat zou ik eerst eens moeten horen
Wel is het allemaal heel plezant