De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: Matt op juni 12, 2016, 22:03:49
Al die gekte gaat mij compleet voorbij...

Ik zit veel liever in mijn zetel te luisteren (of lezen).

Achteraf gezien, is dit wel een héél serieuze reply  :-D :-D

Haha, idd Matt....maar ik kan me er best wel in vinden, van die pulp op tv en de snobistische sterallures van die overbetaalde godenzoontjes op het voetbalveld krijg ik spontaan braakneigingen. Sinds kort heb ik (na een paar jaar) weer tv zenders....maar heb er nu al spijt van. Als bv die koppen van die over het paard getilde Johnny de Mol, Gordon, Marco Borsato etc. voorbij komen dan verlies ik meteen weer mijn vertrouwen in de mensheid  frusty  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

Citaat van: Matt op juni 12, 2016, 22:03:49
Al die gekte gaat mij compleet voorbij...

In '94 heb ik nog een panini boek gehad, dat was veruit het spannendste dat voetbal mij heeft laten beleven.
Ik was toen 8, ik steek het daar graag op. Ondertussen weet ik beter  :schater:  :angel:

Voetbal kan mij echt niet bekoren, waarschijnlijk door het gemis aan mooi spel (en wetende dat er zoveel geld in omgaat).
Als ik sport kijk -dat zelden gebeurd- dan is het formule1, motogp, boks of mma en dan nog kan ik het nooit volledig uitkijken  clown1
Sinds een half jaar heb ik ook geen tv meer, heb ook niet het gevoel dat ik iets mis :-) mma en boks kan ik achteraf heel makkelijk opnieuw bekijken op internet

Ohja, en snooker. Vroeg keek ik massa's veel snooker. Maar dat kwam dan weer door mijn pa  :yes:

Ik zit veel liever in mijn zetel te luisteren (of lezen).

Achteraf gezien, is dit wel een héél serieuze reply  :-D :-D
:gp: byebye Matt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Zonder tv :roll:, dat zou ik niet willen.

Wij zien enkel de publieke omroepen, fijne slow-tv, zonder al die schreeuwende reclame en zonder een waslijst aan 'bekende NL-ers' die zichzelf o zo interessant vinden in van die eveneens schreeuwende programma's, welke allen op elkaar lijken. Betreft voetbal; daar kijk ik alleen het EK en het WK. Deze toernooien volg ik echt met plezier, probeer zoveel mogelijk wedstrijden te zien  :yes:.

Oja, Discovery staat er nog wel eens op; voor even een uurtje gewoon dom kijken ...

Matt

Citaat van: Zep op juni 13, 2016, 00:04:01
Haha, idd Matt....maar ik kan me er best wel in vinden, van die pulp op tv en de snobistische sterallures van die overbetaalde godenzoontjes op het voetbalveld krijg ik spontaan braakneigingen. Sinds kort heb ik (na een paar jaar) weer tv zenders....maar heb er nu al spijt van. Als bv die koppen van die over het paard getilde Johnny de Mol, Gordon, Marco Borsato etc. voorbij komen dan verlies ik meteen weer mijn vertrouwen in de mensheid  frusty  :-P

Daar sla je de nagel op de kop  :lol:


Citaat van: Cornelis1921 op juni 13, 2016, 01:57:29
:gp: byebye Matt.

Dank je :-)

Citaat van: xander32 op juni 13, 2016, 06:44:37
Zonder tv :roll:, dat zou ik niet willen.

Wij zien enkel de publieke omroepen, fijne slow-tv, zonder al die schreeuwende reclame en zonder een waslijst aan 'bekende NL-ers' die zichzelf o zo interessant vinden in van die eveneens schreeuwende programma's, welke allen op elkaar lijken. Betreft voetbal; daar kijk ik alleen het EK en het WK. Deze toernooien volg ik echt met plezier, probeer zoveel mogelijk wedstrijden te zien  :yes:.

Oja, Discovery staat er nog wel eens op; voor even een uurtje gewoon dom kijken ...

Hier op de openbare omroep hebben we een 2de zender, genaamd "Canvas". Met wat geluk tonen ze daar met regelmaat nog een mooie reportage of documentaire die ik online kan opvragen (Vaak van de BBC). Dat is dan ook het enige waar ik nog naar kijk....
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

WimPeu

Citaat van: Matt op juni 12, 2016, 22:03:49
Al die gekte gaat mij compleet voorbij...

In '94 heb ik nog een panini boek gehad, dat was veruit het spannendste dat voetbal mij heeft laten beleven.
Ik was toen 8, ik steek het daar graag op. Ondertussen weet ik beter  :schater:  :angel:

Voetbal kan mij echt niet bekoren, waarschijnlijk door het gemis aan mooi spel (en wetende dat er zoveel geld in omgaat).
Als ik sport kijk -dat zelden gebeurd- dan is het formule1, motogp, boks of mma en dan nog kan ik het nooit volledig uitkijken  clown1
Sinds een half jaar heb ik ook geen tv meer, heb ook niet het gevoel dat ik iets mis :-) mma en boks kan ik achteraf heel makkelijk opnieuw bekijken op internet

Ohja, en snooker. Vroeg keek ik massa's veel snooker. Maar dat kwam dan weer door mijn pa  :yes:

Ik zit veel liever in mijn zetel te luisteren (of lezen).

Achteraf gezien, is dit wel een héél serieuze reply  :-D :-D

Maar je kijkt evt nog wel F1.  :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Matt

Citaat van: WimPeu op juni 13, 2016, 08:43:17
Maar je kijkt evt nog wel F1.  :schater:

Maar ze presteren er wel naar, zeker in vergelijking met voetbal  :-o

Het is wel al een tijdje geleden dat ik nog iets heb gezien van motorsport. Zowel f1 als motogp, ben volledig den draad kwijt. Mis het ook niet :-) 
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

 :yes:  :-D  hello  pompom



(is niet mijn eigen foto trouwens :-) 0
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op juli 27, 2016, 22:15:55

HB 8-) HB

Idd!!


Ondertussen is het hier luisteren luisteren en vergelijken :)
Van bron veranderen doet veel...

De 1090 stuurt de SCM11 goed aan bij bepaalde muziek stijlen.
Zowel op vinyl als via de lap top (zonder extra DAC). Mijn voorkeur gaat zelf momenteel naar de lap top...
Volumeknop moet ik wel heel wat verder draaien wil ik er hetzelfde volume uitkrijgen dan bij de DM580.
Meer vermogen is dus zeker aan te raden, vooral voor het laag...

De A-S500 heeft dan meer vermogen, maar is niet zo warm. Zeker de combinatie met mijn draaitafel is niet mijn favoriet, daar mis ik echt het warme wollige typische marantz van mijn 1090.
Via de lap top is het al iets beter. Moet het nog eens opnieuw beluisteren.

Met de pm5005 op loudness is er wel wat meer laag te horen ivm de 1090 (ook op loudness).
Ook moet ik hier de volume knop ferm aandraaien, dit was ook de enige versterker die na een tijdje wat warmer werd dan de andere.

Zoals het er nu uitziet, denk ik toch dat ik op zoek ga naar een versterker met wat meer vermogen en toch een warm karakter trekje heeft.

De Anthem Intergrated 225 heb ik al gevonden voor €1700 nieuw. Die combi kon ik wel smaken, hoewel het niet in mijn eigen huiskamer was.
Zou ook wel eens willen testen met een Marantz. Als ik puur naar vermogen kijk kan ik kiezen uit de PM8005, HD-AMP1 of de PM11 S (1/2) 3
Een nieuwe PM11 S3 zit er niet in, tweedehands valt misschien nog binnen het budget. Maar dat zou ik eerst eens moeten horen :-)

Wel is het allemaal heel plezant :D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op juli 28, 2016, 00:43:40
Van bron veranderen doet veel...

Das waar, hier gaat alles over de NA en die staat sowieso bekend als "warm".
De juiste combi vinden is ook weer onderdeel van de hobby vaak  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op juli 28, 2016, 09:29:24
Das waar, hier gaat alles over de NA en die staat sowieso bekend als "warm".
De juiste combi vinden is ook weer onderdeel van de hobby vaak  :-)

Heb ik ook gelezen over de Anthem :-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Ik heb iets warm gevonden  :yes:



Had ik net een audio meubel mag ik terug opzoek naar een nieuw. Ziet er niet naar uit dat ik deze er in ga krijgen  :no:

De SCM11 en 1300dc matchen mooi, moet nog eens wat vinyl laten draaien  :-D
De zoektocht naar een DAC en misschien nog een cd speler zijn geopend  :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Paul

Citaat van: Matt op juli 31, 2016, 14:05:03
Ik heb iets warm gevonden  :yes:



Had ik net een audio meubel mag ik terug opzoek naar een nieuw. Ziet er niet naar uit dat ik deze er in ga krijgen  :no:

De SCM11 en 1300dc matchen mooi, moet nog eens wat vinyl laten draaien  :-D
De zoektocht naar een DAC en misschien nog een cd speler zijn geopend  :angel:
Mooi ding veel plezier ermee.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

#148
Citaat van: Paul op juli 31, 2016, 14:14:08
Mooi ding veel plezier ermee.
Proficiat Matt met deze iconische versterker. Ziet er gezien zijn leeftijd nog goed uit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

Citaat van: Matt op juli 31, 2016, 14:05:03
Ik heb iets warm gevonden  :yes:



Had ik net een audio meubel mag ik terug opzoek naar een nieuw. Ziet er niet naar uit dat ik deze er in ga krijgen  :no:

De SCM11 en 1300dc matchen mooi, moet nog eens wat vinyl laten draaien  :-D
De zoektocht naar een DAC en misschien nog een cd speler zijn geopend  :angel:

Wow, mooie versterker Matt.....heel bijzonder  HB
Je bent goed op dreef  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*