MM phono Ingangscapaciteit PM-8005

Gestart door robstuart, juni 18, 2015, 16:59:25

Vorige topic - Volgende topic

robstuart

Als nieuwkomer op dit forum hoop ik dat iemand mij kan helpen.
Voor mijn 2M Blue Ortofon element dient de afsluitcapaciteit zo rond de 250pF te zijn voor een optimale klank.

Mijn 2 weken oude PM-8005 heeft een fraaie RIAA current feedback ingangstrap maar ik verdenk dat de ingangscapaciteit te laag is waardoor de Ortofon nog niet goed tot zijn recht komt.
Iemand een idee hoe hoog de PM-8005 phono ingangs-capaciteit is? De specificaties laten alleen de gevoeligheid zien. Niet de capaciteit in pico-Farad (pF waarde).

Dank voor informatie.
Marantz PM8005, NA6005, UD7007, Thorens 115 MKII, Ortofon 2M Blue, X3-MCP, VMS-30MKII, KEF IQ90, AppleTV3, JKE luidsprekerkabel en interlinks

SB_Marantz

Zoals standaard bij MM elementen is de afsluitweerstand 47 KOhm.
Als de deze kunt verlagen wat de meeste preamps niet eens kunnen zul je een lichte hooglift krijgen.
De capaciteit heeft slechts weinig invloed.

Recommended load resistance    47 kOhm
Recommended load capacitance    150-300 pF
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

robstuart

Citaat van: SB_Marantz op juni 18, 2015, 17:44:53
Zoals standaard bij MM elementen is de afsluitweerstand 47 KOhm.
Als de deze kunt verlagen wat de meeste preamps niet eens kunnen zul je een lichte hooglift krijgen.
De capaciteit heeft slechts weinig invloed.

Recommended load resistance    47 kOhm
Recommended load capacitance    150-300 pF

De afsluitweerstand wil ik niet veranderen. Ik zit met bekabeling aan de onderkant van 150pF.
Deze moet hoger worden voor optimale fijnafstemming met de 2M blue en de VMS30 MkII.

Vandaar mijn zoektocht naar de ingangscapaciteit van de PM8005 phono ingangstrap.
Pas dan kan ik nagaan hoeveel pF erbij moet.

De betere phono pre's hebben voor MM een instelbare pF.
Marantz PM8005, NA6005, UD7007, Thorens 115 MKII, Ortofon 2M Blue, X3-MCP, VMS-30MKII, KEF IQ90, AppleTV3, JKE luidsprekerkabel en interlinks

SB_Marantz

Het zal je tegen vallen wanneer je de capaciteit gaat veranderen.
Dat neem je niet tot nauwelijks waar...we hebben het hier over pico Farad.

Ik heb een preamp ...meerdere zelfs waar je dat op in kunt stellen.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

robstuart

Citaat van: SB_Marantz op juni 18, 2015, 19:43:10
Het zal je tegen vallen wanneer je de capaciteit gaat veranderen.
Dat neem je niet tot nauwelijks waar...we hebben het hier over pico Farad.

Ik heb een preamp ...meerdere zelfs waar je dat op in kunt stellen.

Mijn ervaring met de VMS-30 bij een ouder type Sony versterker was dat met een extra 150pF gesoldeerd bij de phono ingang een prachtige toonbalans ontstond. Zonder deze extra capaciteit bleef de VMS-30 wat schel en dun klinken.

SB_Marantz

Dan plak je er in serie wat bij in je kabel...simpeler kan het niet.  :wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

robstuart

Citaat van: SB_Marantz op juni 19, 2015, 09:08:02
Dan plak je er in serie wat bij in je kabel...simpeler kan het niet.  :wink:

Zo is dat  :lol:  maar dan wel parallel over de cinch aansluiting en niet in serie.
Maar nu nog even uitvinden wat de bestaande PM-8005 phono ingangs capaciteit is:
Mijn DT interlink is 130pf + arm bekabeling 15pf + PM 8005 pF + extra C = 250pF.

Paul

Citaat van: robstuart op juni 19, 2015, 14:49:08
Zo is dat  :lol:  maar dan wel parallel over de cinch aansluiting en niet in serie.
Maar nu nog even uitvinden wat de bestaande PM-8005 phono ingangs capaciteit is:
Mijn DT interlink is 130pf + arm bekabeling 15pf + PM 8005 pF + extra C = 250pF.

Pffff.    :-D :-P       clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site