Sounddeco

Gestart door contour, mei 29, 2015, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

contour

de meeste luidspreker bouwers halen hun drivers elders. zijn het dan allemaal meubelmakers??
hell!! zelfs Wilsson gebruikt voor hun mid in een bepaalde speaker een SB acoustics driver en vragen doodleuk 9000euro..... :schater:
de kasten van de Alpha heb je trouwens ook niet zo een twee drie gebouwd hoor... :no:
een onbekend merk, nieuw op de markt, maar ze een beetje denigrerend wegzetten als alleen meubelmakers, kom op zeg!! ze verdienen veel meer positieve aandacht, zeker voor de gevraagde prijs..

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Marvin

Veel, vooral oude, merken zijn ooit begonnen als meubelmakers. Zie je bij Tannoy nog heel duidelijk in de Prestige lijn. Ze maakten bijvoorbeeld ook kasten/tafels waar een 'pick-up' in gebouwd zat. Of een tv, dat soort dingen.

René1964

Ben nieuw hier op het forum, was zelfs nog van plan mij aan te melden voor de M&G 6 maart, maar gezien de denigrerende opmerkingen in het eerst topic waar ik mij in meng zal ik mijn account spoedig opzeggen als ik die optie kan vinden.

René

AkTeVox

Is mijn persoonlijke mening en die van mijn dealer niet die van de mede forumleden.  :wink:

Alhoewel op het buurforum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151220.25

Marvin

Ach René, zoveel mensen zoveel meningen. Het valt hier nog best mee hoor. Niet dat ik je tegen kan of wil houden, is natuurlijk helemaal aan jezelf. Over de luidsprekers zelf; vind ze er strak uitzien. En de meeste merken maken zelf geen drivers in eigen huis. Soms wordt er een driver naar de specificaties van de meubelmaker in elkaar geschroefd, maar veelal zijn het drivers van een, al dan niet, bekende fabrikant.

contour

Kom op, iedereen mag hier zijn mening ventileren, daar is een forum voor! :yes: :yes:
voor wat betreft het Ht forum, ook daar mag het wat mij betreft, alleen vraag ik mij af of sommige mensen niet balen dat ze veel meer neerleggen voor drivers afkomstig van(in principe) het zelfde stel mensen (scanspeak etc)
en dan de betreffende speakers nooit gehoord hebben................

Je mening moet natuurlijk wel ergens op gebaseerd zijn(liefst eigen waarneming), want wat een dealer zegt, dat zegt mij weer nul komma nul, die gaan over het algemeen voor hun eigen handel, en ja dat heb ik weer te vaak meegemaakt :wink:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

AkTeVox

Anyway blijf bij één van mijn eerst posting dat het verdomd mooie speakers zijn.
Kasten lijken een beetje op die van Quadral maar dan omgedraaid.

bas focal marantz

Citaat van: René1964 op februari 10, 2016, 19:53:19
Ben nieuw hier op het forum, was zelfs nog van plan mij aan te melden voor de M&G 6 maart, maar gezien de denigrerende opmerkingen in het eerst topic waar ik mij in meng zal ik mijn account spoedig opzeggen als ik die optie kan vinden.

René
Als je zo snel over de rooie bent zeg ik ; doen, overigens vindt ik dat wel vervelend voor jouw als persoon dat maakt het leven er niet gemakkelijker op.
forums dien je dan te mijden.

Ontopic.

De basis lijkt me goed, sb acoustics maakt mooie drivers, goed gebouwd, meten in alle opzichten erg goed.
Eerlijk gezegd hoe kunnen ze het zo goed maken voor die prijs.
Misschien zelfs te goedkoop dat het merk nooit de naam en faam van dure gerenommeerde merken zal krijgen.

Stop die units in een goed ontworpen kast, spendeer veel tijd en moeite in het filter, een goede afwerking kast en je hebt een mooie speaker.

Niks mis mee dat de units zoals eerder al aangegeven van een andere  fabrikant komen, waarom zelf ontwerpen als sb acoustics ze op de plank heeft liggen.
Units kosten +- 350 per kant, filter al snel 100-200 aan onderdelen per kant, kosten kastbouw, opslag, transport, etc etc en de verkoper wil er ook aan verdienen.
Die heeft ook een pandje, personeel, en een zee aan kosten.

Dus niet zemelen dat je maar 700 aan units kwijt bent, de rest is geen pure winst.

Nee als je je wil laten oplichten koop je bose surroundsetje, drivertjes kosten echt geen drol.

Zep

Citaat van: contour op februari 10, 2016, 18:31:43
de meeste luidspreker bouwers halen hun drivers elders. zijn het dan allemaal meubelmakers??

Ja  :wink:

De betere merken maken hun drivers zelf (in huis) en besteden hoogstens het meubelmaken uit  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

contour

werkelijk?? :no: :no: :no: :no:

Wilsson, om maar een merk te noemen.....focal, sb acoustics drivers....

Rob

Marvin

Lekker belangrijk allemaal. Als het goed klinkt en het ziet er strak en verzorgt uit, dan is het waard wat de gek er voor geeft.

bas focal marantz

Citaat van: marvin op februari 12, 2016, 13:02:56
Lekker belangrijk allemaal. Als het goed klinkt en het ziet er strak en verzorgt uit, dan is het waard wat de gek er voor geeft.
Dat is bij 2de hands, wat de gek ervoor geeft.

Is het je waard om er voor te betalen wat ze ervoor vragen.

contour

Het maakt mij ook geen fluit uit wie de speakers bouwt, waar het vandaan komt etc.
je verbaast je soms waar bepaalde onderdelen vandaan komen.
Russel K bijvoorbeeld: kasten worden gebouwd in Europe staat er achter op. zoek je wat verder blijkt het Polen te zijn. zou mij niet verbazen wanneer die kasten bij Witowa vervaardigd worden(hun lijstje is aardig groot trouwens, o,a Dali, Rell)

waar het mij omgaat: zijn ze mooi, klinken ze fijn zitten ze goed in elkaar en zijn ze leuk geprijsd
en de 3500 euro waar René over sprak, heb ik er in ieder geval(inclusief transport) niet voor betaald!!

maar ja, onbekend, geen luistermogelijkheden hier...

Rob

AkTeVox

Citaat van: contour op februari 12, 2016, 19:04:38

maar ja, onbekend, geen luistermogelijkheden hier...

Rob

Reden ??

contour

Citaat van: AkTeVox op februari 12, 2016, 19:58:58
Reden ??

Tja nog geen uitgebreid dealer netwerk...alleen  in Duitsland. Wij zijn natuurlijk een klein landje....

Menig dealer/importeur hebben het niet gemakkelijk de laatste jaren.....
maar jij doelt ergens anders op.......

Rob