Goedemorgen Rob,
De beste man van de Hifi Studio aldaar vroeg wat voor versterker ik thuis had, ik zei een Marantz PM 16. Hij zei ik heb nog een Marantz PM11S nieuw in de doos staan, daar sluiten we ze op aan. De CD speler was van een goed Engels merk en de interlinks en luidsprekerkabels waren ook van Engelse makelij heb ik gevraagd. Ik ken iemand die zijn tweede paar Dynaudio's heeft en ik vind ze juist wat te scherp klinken, vooral het eerste paar wat hij had, de tweede grotere zijn stukkenbeter. Ietwat diffuus zal mij dan ook niet storen, ik zal het eerder ervaren als een zekere fluwelen zachtheid. Ik heb ze toen beluisterd met de CD van Chris Botti-Italia die hij had, wat een rust en ruimte in die muziek, gelijk gekocht bij hem die CD, ( was de helft van de prijs in NL voor die CD !!!) ! Mijn vrouw is Pools en ik ga in maart weer daar naar toe en probeer ze opnieuw luisteren met Ludovico Einaudi - Time Lapse, een bekend stuk modern (piano)klassiek met electronische bijval, met een zeer diepe ondertoon erin. Ik had eerst een Marantz PM80/PM17MK2, de PM80 klonk echt zeer wollig in het laag en de PM17MK2 had te weinig diepte/openheid. De huidige PM16 geeft strakke bassen, de PM17KI is open en helder. De Translators Impact 50 die ik heb klinken op zich zeer goed, maar laten het qua dynamiek en ruimte afweten en zijn iets te geprononceerd in het laag, de Alpha's klinken natuurlijker maar toch ook letterlijk voelbaar in het laag. In principe heb ik alles wat ik nu heb 2e hands gekocht behalve de kabels/power block, maar voor deze Sounddeco Alpha F3 zou ik van mijn geloof afvallen en gewoon hard gaan sparen en ze nieuw kopen! In Polen op
www.allegro.pl kon ik alleen een paar Alpha F1's vinden tweedehands voor 3000zl/750Euro, wel een tip voor klein behuisde mensen! Niets mis mee maar ik ga voor de F3 in de toekomst! Ik loop met het idee rond deze luidsprekers in Nederland te gaan importeren, cq aan te gaan bieden aan Hifi dealers. De showroom van de fabriek is in de buurt van Poznan en de fabriek vlak onder Poznan, daar kom ik ook weleens in de buurt. In Polen laat het merendeel van de luidsprekerfabrikanten de kasten maken heb ik vernomen van een Poolse hifi liefhebber uit Utrecht. Ik droom rustig verder over de Alpha's en broed verder op een busines plan om ze naar Nederland te importeren!