Sounddeco

Gestart door contour, mei 29, 2015, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowa

Hoe ben je op dit merk gekomen?
Via 6moons?
Leuke review daar: Alpha F3

Ze zien er uit als of ze minimaal het dubbele kosten van de prijs op 6moons  notworthy

contour

Citaat van: jowa op juni 05, 2015, 22:33:07
Hoe ben je op dit merk gekomen?
Via 6moons?
Leuke review daar: Alpha F3

Ze zien er uit als of ze minimaal het dubbele kosten van de prijs op 6moons  notworthy

in eerste instantie via een zelfbouw project van iemand  met SB acoustics drivers. zo kwam ik bij Sounddeco terecht, inderdaad ook de test gelezen, veel gemaild met Sounddeco zelf(ene Karolina, aardige dame, via de mail althans)
en uiteindelijk............

prijs op 6moons klopt overigens al een tijdje niet meer.....

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

contour

zo!! met de spikes eronder is het geluidsbeeld toch een fractie stakker geworden..... de Audioquest jumpers lijken het beeld nog wat scherper te focussen, ik zeg met klem lijkt....
het is ondoenlijk ze steeds te verwijderen om tot een gegronde conclusie te komen!!

al met al heerlijke speakers waar je in de late uurtjes heerlijk naar kunt luisteren, zonder wie dan ook te storen :yes: :yes:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

René1964

Goedemiddag Contour, ik heb afgelopen winter deze Sounddeco Aplha F 3 plus in Bielsko-Biala in Polen geluisterd, zie www.hifistudio.pl, mijn PL vrouw was haar nagels aan het laten doen! Deze klinken werkelijk fantastisch!!! Zeer goed ruimtelijk beeld, bas zeer strak en zuiver, niet te opdringerig, maar toch voelbaar als het moet! Ik heb nu een paar Translator's Impact 50 die de ruimtelijkheid niet halen en iets te geprononceerd in het laag klinken. Veel luisterplezier met de Sounddeco's Alpha F3 gewenst!

contour

Leuk om te horen!! :yes:
Ja natuurlijk onbekend in Nederland, je moet naar Polen om ze te beluisteren, en daar komen we niet zo vaak!!
Je omschrijving, daar kan ik mij bij aansluiten, toevoegend dat het beeld ietwat diffuus is(vergeleken bij de Dynaudio Contour 3.0 die ik hiervoor had.)
op zeer laag niveau blijft het beeld prima overeind, zelfs aan de eettafel, schuin tegen over de kasten is het geluid nog erg goed.
En.... wat kunnen ze hard!! zo hard dat mijn ruimte het opgeeft en de kasten zoiets hebben van: mag het nog harder??
Zeer tevreden, mooi afgewerkt, "er staat wel iets in de kamer".
weet je toevallig nog welke versterker er werd gebruikt bij de demo??

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

René1964

Goedemorgen Rob,

De beste man van de Hifi Studio aldaar vroeg wat voor versterker ik thuis had, ik zei een Marantz PM 16. Hij zei ik heb nog een Marantz PM11S nieuw in de doos staan, daar sluiten we ze op aan. De CD speler was van een goed Engels merk en de interlinks en luidsprekerkabels waren ook van Engelse makelij heb ik gevraagd. Ik ken iemand die zijn tweede paar Dynaudio's heeft en ik vind ze juist wat te scherp klinken, vooral het eerste paar wat hij had, de tweede grotere zijn stukkenbeter. Ietwat diffuus zal mij dan ook niet storen, ik zal het eerder ervaren als een zekere fluwelen zachtheid. Ik heb ze toen beluisterd met de CD van Chris Botti-Italia die hij had, wat een rust en ruimte in die muziek, gelijk gekocht bij hem die CD, ( was de helft van de prijs in NL voor die CD !!!) ! Mijn vrouw is Pools en ik ga in maart weer daar naar toe en probeer ze opnieuw luisteren met Ludovico Einaudi - Time Lapse, een bekend stuk modern (piano)klassiek met electronische bijval, met een zeer diepe ondertoon erin. Ik had eerst een Marantz PM80/PM17MK2, de PM80 klonk echt zeer wollig in het laag en de PM17MK2 had te weinig diepte/openheid. De huidige PM16 geeft strakke bassen, de PM17KI is open en helder. De Translators Impact 50 die ik heb klinken op zich zeer goed,  maar laten het qua  dynamiek en ruimte afweten en zijn iets te geprononceerd in het laag, de Alpha's klinken natuurlijker maar toch ook letterlijk voelbaar in het laag. In principe heb ik alles wat ik nu heb 2e hands gekocht behalve de kabels/power block, maar voor deze Sounddeco Alpha F3 zou ik van mijn geloof afvallen en gewoon hard gaan sparen en ze nieuw kopen! In Polen op www.allegro.pl kon ik alleen een paar Alpha F1's vinden tweedehands voor 3000zl/750Euro, wel een tip voor klein behuisde mensen! Niets mis mee maar ik ga voor de F3 in de toekomst! Ik loop met het idee rond deze luidsprekers in Nederland te gaan importeren, cq aan te gaan bieden aan Hifi dealers. De showroom van de fabriek is in de buurt van Poznan en de fabriek vlak onder Poznan, daar kom ik ook weleens in de buurt. In Polen laat het merendeel van de luidsprekerfabrikanten de kasten maken heb ik vernomen van een Poolse hifi liefhebber uit Utrecht. Ik droom rustig verder over de Alpha's en broed verder op een busines plan om ze naar Nederland te importeren!

contour

ik ben benieuwd rené,
het is in ieder geval een luidspreker merk dat wat meer bekendheid verdient.
Ik heb begrepen dat er inmiddels een Duitse verdeler bij is gekomen, tijd voor de Duitse audio bladen ( en Nederlandse) om er eens een artikel aan te wijden...... :yes:
Mijn Alpha's gaan voorlopig niet weg, maar ik zou er wel eens een buizenversterker aan willen hangen, schijnt een errug mooie combi te zijn........

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

René1964

Goedemiddag Rob,

Een buizenversterker heb ik eerlijk gezegd nog weinig beluisterd.

Ik zie op Catawiki een vrij krachtige Hiraga buizenversterker 2 x 30 W RMS klasse A staan in de veiling, misschien is dat wat. Zie http://veiling.catawiki.nl/lots/4351025?utm_source=Criteo&utm_medium=retargeting?&utm_campaign=Hi-fi%20&%20Radio-NL&utm_source=Criteo&utm_medium=retargeting&utm_content=active

Bij die Hifi studio in Polen heb ik deze gezien, ook apart, de Egg-Shell Prestige 15WS Mk2 :
http://hifistudio.pl/?post_type=listings&p=14

Toen ik mijn Translator Impact 50's kocht stonden deze aangesloten op een zelfbouw klasse A buizenversterker van 2 x 8 W RMS, toen ik thuiskwam met de luidsprekers en ze op mijn PM16 aansloot kwam er veel meer ondertoon en kracht in, dus een beetje meer vermogen in een buizenversterker om een vol geluid te krijgen mag wel volgens mij.

Groeten,
René

René1964

nog even verder:

Ik zit even op de www.encore7.com website te kijken en ze hebben ook een 20W versie, met een ronde bol als afstandbediening, ziet er strak uit. Als ik in Polen ben in half maart zal ik kijken of hij de combi Alpha F 3 met een Egg-Shell 15 of 20 kan aansluiten, ik ben benieuwd!

Groeten,
René

mountainbiker

Ze gebruiken Sb Acoustic drivers.Die komen volgen mij uit Denemarken.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

contour

Citaat van: mountainbiker op februari 09, 2016, 15:36:53
Ze gebruiken Sb Acoustic drivers.Die komen volgen mij uit Denemarken.
The drivers Sounddeco exploits are designed by Scandinavian Audio Research, a company that is home to many former Vifa, ScanSpeak and Danish Sound Technology engineers yet which builds in Indonesia. Their finished products go by the name of SB Acoustics.

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

AkTeVox

Poolse meubelmakers die hun drivers bij AR aankopen.  :-D :-D :-D :-D :-D

contour

Citaat van: AkTeVox op februari 09, 2016, 18:06:43
Poolse meubelmakers die hun drivers bij AR aankopen.  :-D :-D :-D :-D :-D

:yes:
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

René1964

Het Nederlandse luidsprekermerk Millon maakt alle drivers zelf, in samenwerking met TU Delft, maar daar betaal je dan ook voor! Een setje Millon Matador 3 weg systeem, kost 7990 Euro! Sounddeco doet gewoon slim inkopen bij de Denen, ontwerpkosten over vele eenheden verdeeld! Een setje Alpha F3 is 14999 zl, ongeveer 3400 Euro, tel uit je winst!

AkTeVox

Dan ben je geen luidsprekerbouwer maar een meubelmaker. Kan je net zo goed een DIY pakket kopen, tel dan maar eens je winst.  :wink: