Marantz NA-11S1

Gestart door Gust0, mei 18, 2015, 21:57:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gust0

Beste Forumleden, ik ben de gelukkige bezitter van een Marantz NA-11S1 maar heb door omstandigheden geen cd-speler meer. Nu vroeg ik me af omdat de NA-11 zo'n mooie DAC bezit of ik om geld en plaats te besparen in m'n Tv-meubel een multispeler zou kunnen aanschaffen zoals bv. een Oppo-103 en die dan via een digitale verbinding op de NA-11 connecteren waar de Oppo dus enkel als loopwerk dienst doet.
Zijn er hier mensen met zo'n soortgelijke opstelling en zo ja wat zijn de bevindingen?
Gezien de prachtige DAC van de NA-11 zou dit toch een mooi resultaat moeten opleveren en in de buurt van pakweg een SA-15S2 kunnen komen of heb ik het mis? Graag had ik jullie advies.
Groeten aan alle Marantz sympathisanten.

Cornelis1921

Hoi Gust,

Die Oppo heeft prima specs en is eigenlijk daarnaar gemeten bijna een no-brainer: One of the best in the field!

Groertjes,

Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... waarom zou je nog een loopwerk willen wanneer je een fraaie NA11 bezit?


Citaat van: Gust0 op mei 18, 2015, 21:57:11
Beste Forumleden, ik ben de gelukkige bezitter van een Marantz NA-11S1 maar heb door omstandigheden geen cd-speler meer. Nu vroeg ik me af omdat de NA-11 zo'n mooie DAC bezit of ik om geld en plaats te besparen in m'n Tv-meubel een multispeler zou kunnen aanschaffen zoals bv. een Oppo-103 en die dan via een digitale verbinding op de NA-11 connecteren waar de Oppo dus enkel als loopwerk dienst doet.
Zijn er hier mensen met zo'n soortgelijke opstelling en zo ja wat zijn de bevindingen?
Gezien de prachtige DAC van de NA-11 zou dit toch een mooi resultaat moeten opleveren en in de buurt van pakweg een SA-15S2 kunnen komen of heb ik het mis? Graag had ik jullie advies.
Groeten aan alle Marantz sympathisanten.

Gust0

Ik heb een hele voorraad cd,dvd en sacd's die ik nooit zal rippen omwille van o.a. nostalgische redenen daar het om speciale uitgaven gaat met speciale covers en/of booklets....vandaar de nood aan een loopwerk. Om dezelfde reden koester ik tevens nog steeds vinyl.

Paul

Citaat van: Gust0 op mei 19, 2015, 15:05:43
Ik heb een hele voorraad cd,dvd en sacd's die ik nooit zal rippen omwille van o.a. nostalgische redenen daar het om speciale uitgaven gaat met speciale covers en/of booklets....vandaar de nood aan een loopwerk. Om dezelfde reden koester ik tevens nog steeds vinyl.

+1   En niet anders.    :lol: pompom :-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Damhooligan

Ik heb niks tegen oppo,  en dat is een hele mooie speler.
Maar aangezien we nu toch op een Marantz forum zitten zou ik toch nog even willen vermelden dat Marantz ook nog een aantal leuke alleskunners in het assortiment heeft.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

xander32

... 't betreffen sentimenten dus, maar laat dat nou ook het voornaamste aspect van muziek zijn(voor mij tenminste).


Citaat van: Gust0 op mei 19, 2015, 15:05:43
Ik heb een hele voorraad cd,dvd en sacd's die ik nooit zal rippen omwille van o.a. nostalgische redenen daar het om speciale uitgaven gaat met speciale covers en/of booklets....vandaar de nood aan een loopwerk. Om dezelfde reden koester ik tevens nog steeds vinyl.

Faxe

Het SACD signaal kun je volgens mij niet via de NA-11S1 afluisteren. Dus mocht het vooral daarom gaan kun je beter een mooie SACD speler kopen.

Gust0

De Marantz alles spelers hebben jammer genoeg  geen optische uitgang anders had ik ze
zonder nadenken gekocht. Sacd is van minder belang daar ik maar enkele schijfjes heb.

eric1403

Toevallig heb ik een NA11 en een OPPO 93 (lijkt heel erg op de 103). Ik gebruik de OPPO om een SACD signaal naar mijn NA11 te sturen, waarbij de OPPO een conversie maakt naar 24/88.2. Dat is echt het hoogst mogelijke en het klinkt toch beter dan de ingebouwde DAC van de OPPO, die DSD verwerken kan.
Stereo: PM11-S3 NA11-S1 SA15-S2LE SL10 + OM30  KEF 104/2
TV: Sony LG OLED55E6V UBP-X700 ZIDOO X9S Sony MDS-HW700
Multi-ch: SR12-S1 Oppo BDP-103 Epson TW8100 Mede8er 600X3D Vifa Surround Audio Pro Sub
Sennheiser HD650 RS180 RS220 Stax CS II

eric1403

En dus lijkt me dat je er ook op vooruit gaat wanneer je de OPPO gebruikt als transport voor CD's :-)
Stereo: PM11-S3 NA11-S1 SA15-S2LE SL10 + OM30  KEF 104/2
TV: Sony LG OLED55E6V UBP-X700 ZIDOO X9S Sony MDS-HW700
Multi-ch: SR12-S1 Oppo BDP-103 Epson TW8100 Mede8er 600X3D Vifa Surround Audio Pro Sub
Sennheiser HD650 RS180 RS220 Stax CS II